θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα
θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

NOT IN THIS "NEW GREECE"  - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"
NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

Friday, September 14, 2012

Αν δεν μπορείς να πείσεις, μπέρδεψε!


Παναγιώτης Λιάκος - Δημοκρατία

ΔΙΑΠΙΣΤΩΤΙΚΟ ΓΕΓΟΝΟΣ

Αν δεν μπορείς να πείσεις, μπέρδεψε!

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΙΑΚΟΣ

ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 9.9.2012
Ο μετασχηματισμός της υπόκωφης λαϊκής διαθεσιμότητας σε μια νέα κοινωνική πλειοψηφία της ανατροπής προϋποθέτει να ξαναβγούν οι πολίτες στους δρόμους στη βάση των προταγμάτων της δημοκρατίας, της κοινωνικής αλληλεγγύης και της κοινωνικής δικαιοσύνης, σε αντιστοίχιση με τους αγώνες και τις αγωνίες των άλλων ευρωπαϊκών λαών. Η συγκρότηση της δημοκρατικής παράταξης της Αριστεράς αντιπροσωπεύει μια νέα πολιτική προοπτική, ώστε οι εξελίξεις να έχουν προοδευτική κατεύθυνση, να οδηγούν στο φως κι όχι βαθύτερα στο τούνελ.
Κάθε ιστορική περίοδος σφραγίζεται από πολιτικές ανακατατάξεις. Η χθεσινή μαζική συγκέντρωση του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ αντιπροσωπεύει το νέο, το αναδυόμενο, το δυναμικό. Είναι ο τυφλοπόντικας που σκάβει για να βρει το νήμα του δημοκρατικού ριζοσπαστισμού, που αποδιαρθρώνει κατεστημένες σχέσεις και απελευθερώνει δυνατότητες».
Εφημερίδα Αυγή, «Το
νήμα του ριζοσπαστισμού»,
4/9/2012, σελ. 2

Σοφόν το σαφές λέγεται στην Ελλάδα από την εποχή της κλασικής αρχαιότητας μέχρι σήμερα. Υποκείμενο, ρήμα, αντικείμενο. Μεταφορά και παρομοίωση. Παραλληλισμός. Επαγωγική και παραγωγική σκέψη. Μεστός λόγος με συγκεκριμένο περιεχόμενο. Προσεκτική επιλογή των λέξεων που θα περάσουν στο κείμενο και ακόμα προσεκτικότερος αποκλεισμός του περιττού, του ακατανόητου. Απλοί κανόνες μιας γλώσσας, της ελληνικής, που εξελισσόταν αρμονικά ακόμα και σε ταραγμένες περιόδους - μέχρι να ενσκήψει η (κατά Ζουράρι) πρωτοπασοκική κι ύστερα η «νατοκεμαλική συμμωρία της Ιστορίας», που άρχισε να πριονίζει μανιωδώς το κλαδί πάνω στο οποίο καθόμαστε. Ο σαφής και άμεσος λόγος είναι το μέγα προνόμιο, το ατού εκείνου που θέλει να μεταγγίσει την άποψη του στο κοινό και αντέχει τον έλεγχο των γραπτών και των λεγομένων του, επειδή αφενός τα
κατέχει και   αφετέρου τα πιστεύει. Ο σαφής και άμεσος λόγος είναι ο απόλυτος εφιάλτης εκείνου που δεν μπορεί να υποστεί την κρίση των άλλων, διότι δεν έχει να τους πει κάτι συγκεκριμένο. «Αν δεν μπορείς να τους πείσεις, μπέρδεψε τους» προτείνουν στους ανερμάτιστους και ανασφαλείς ηγήτορες οι «γκουρού» της παραπλάνησης, που τη μεταμφιέζουν σε «επικοινωνία». Και το ερώτημα παραμένει: Τι θέλει να πει ο ποιητής με τα παραπάνω δυσνόητα; Τι είναι ο «μετασχηματισμός  της υπόκωφης λαϊκής διαθεσιμότητας»; Πώς ερμηνεύει κάποιος τη φράση «είναι ο τυφλοπόντικας που σκάβει για να βρει το νήμα του δημοκρατικού ριζοσπαστισμού», η οποία αναφέρεται σε μια συγκέντρωση του ΣΥΡΙΖΑ που έγινε στις 3 Σεπτεμβρίου; Πώς μπορεί κάποιος να γεμίσει το τεράστιο κενό που χάσκει στις διάφορες «άρχουσες» (ορθότερα  υπάρχουσες)
τάξεις της χώρας όταν δεν έχει ο ίδιος κατασταλάξει στο τι ακριβώς σκέφτεται και προσδοκά; Ο ΣΥΡΙΖΑ -και αντίστοιχες με αυτόν δυνάμεις της άκρας, της «ανανεωτικής», της νεφελώδους Αριστεράς ανά τον κόσμο - νομιμοποιείται να διεκδικεί μερίδιο» εξουσίας και επιρροής. Ωστόσο, θα υποχρεωθεί εκ των πραγμάτων να εξηγήσει πώς θα διαχειριστεί την ισχύ που θα του δώσουν το εκλογικό σώμα και η κοινωνία. Αυτο-προσδιορίζεται ως κόμμα της «ριζοσπαστικής» Αριστεράς, αλλά παραλείπει να αναλύσει την έννοια της λέξης. Ποιες ρίζες θέλει να σπάσει; Τις εθνικές, τις θρησκευτικές, τις πολιτισμικές; Οι άνθρωποι που διοικούν αυτό το κόμμα, όταν κατορθώσουν να σπάσουν τις ρίζες που τους ενοχλούν, με ποιες αξίες θα τις αντικαταστήσουν; Ο αντιρατσισμός, τα δικαιώματα των ταλιμπάν στην επιβολή του ισλαμικού νόμου, οι αφορισμοί στην «αντίδραση» και ο χωρισμός Εκκλησίας - κράτους κρίνονται ως επαρκή ενοποιητικά στοιχεία για έναν λαό όπως ο δικός μας; Το Μνημόνιο κάποια στιγμή στο εγγύς ή απώτερο μέλλον θα αποτελέσει παρελθόν. Είναι τόσο απεχθές, αφύσικο, άδικο και αντεθνικό, που η χώρα θα το πετάξει από πάνω της σαν λερωμένο ρούχο. Και μετά τι; Ποια θα είναι η κεντρική ιδέα της πορείας των Ελλήνων στον χρόνο; Η επιβολή ενός καθεστώτος μεταλλαγμένου πρασινο-φρουρισμού; Μπορεί κάποιος αληθινά να συλλάβει ποιο νήμα ψάχνει να βρει ο τυφλοπόντικας του ΣΥΡΙΖΑ στα σκότη του αριστερίστικου τούνελ;
Απλά ελληνικά
Η ελευθερία, η κοινωνική δικαιοσύνη, η εθνική ολοκλήρωση, η απελευθέρωση σκλαβωμένων τμημάτων του ελληνισμού, η ισονομία είναι αξίες και στόχοι που μιλούν από μόνοι τους. Ακουγε ο Ελληνας το 1912-13 ότι έπρεπε να λευτερώσουμε τα Γιάννενα. Να πάρουμε τη Μακεδονία. Τα καταλάβαινε, τα πίστευε, τα ενστερνιζόταν, τα ποθούσε. Τα έπραξε. Τα ξυπόλυτα παιδιά τη δεκαετία του '50 οραματίζονταν στέγη καλή, αρκετή τροφή και γράμματα. Τα κατάφεραν, γιατί καταλάβαιναν πώς θα μπορούσαν να το κάνουν. Με σκληρή δουλειά. Οι τυφλοπόντικες της Αριστεράς του χαβιαριού ακόμα ψάχνουν το νήμα για το κρατικό χρήμα που απώλεσε το ΠΑΣΟΚ. Η «ομάδα-όνειρο» της μαζικής παραπλάνησης και χειραγώγησης.
(Aπό τον Παναγιώτη Λιάκο - Δημοκρατία)