θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα
θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

NOT IN THIS "NEW GREECE"  - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"
NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

Tuesday, March 08, 2011

ΤΕΛΟΣ ΣΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΣΤΙΣ ΚΛΙΝΑΜΑΞΕΣ ΜΕ ΠΡΟΣΧΗΜΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΚΗ ΚΡΙΣΗ



ΤΕΛΟΣ ΣΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΜΕ ΠΡΟΣΧΗΜΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ

Στον «αέρα» βρίσκονται εδώ και λίγες ημέρες χιλιάδες επιβάτες, που επέλεγαν τις κλινάμαξες του ΟΣΕ για τις μετακινήσεις τους, καθώς η διοίκηση του οργανισμού αποφάσισε ξαφνικά την κατάργηση των δρομολογίων. Πρόκειται για ης έξι κλινάμαξες του ΟΣΕ που ήταν γνωστές και με το όνομα της ιδιοκτήτριας εταιρείας Βαγκόν Λι, οι οποίες τα τελευταία χρόνια πραγματοποιούσαν δρομολόγια από τη θεσσαλονίκη προς την Αθήνα, τη Σόφια και την Κωνσταντινούπολη και αντίστροφα.

Της Χρύσας Κυριακού


Όπως αναφέρεται και σε σχετική ανακοίνωση, η οικονομική κρίση ανάγκασε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την 1η Μαρτίου να βάλει «τέλος» στις υπηρεσίες κατάκλισης και εστίασης επιβατών στις κλινάμαξες και στα κλινοθέσια οχήματα της. Η σύμβαση του ΟΣΕ με τη «Ταξίδια ΕΠΕ», η οποία είχε αναλάβει τις υπηρεσίες κλιναμαξών - κλινοθέσιων τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια έληξε στις 28 Φεβρουαρίου και φυσικά δεν ανανεώθηκε. Το θέμα έφτασε στη Βουλή, ο υφυπουργός Υποδομών, είχε υποστηρίξει ότι «η εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης και εξυγίανσης της - κατ' επιταγή και του προσφάτως ψηφισθέντος νόμου 3891 /2010- και του επανακαθορισμού και επανασχεδιασμού όλων των παρεχομένων υπηρεσιών της, με κύριο γνώμονα την εξάλειψη των ελλειμμάτων με ταυτόχρονη διατήρηση της βέλτιστης κατά το δυνατόν ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών, προτίθεται να καταργήσει την υπηρεσία κατάκλισης και εστίασης επιβατών στις κλινάμαξες και στα κλινοθέσια οχήματα».

Διαφορετική άποψη έχουν οι εργαζόμενοι
Την ώρα, που η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει πληρότητα στα δρομολόγια με αποτέλεσμα π εταιρεία να ζημιώνεται, οι εργαζόμενοι τονίζουν ότι όχι μόνο ζημιογόνα δεν είναι αλλά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2009 είχε κέρδη από τις κλινάμαξες τα οποία άγγιξαν τα 5 εκατ. ευρώ. «Πως γίνεται να είναι
ζημιογόνα όταν κάθε μήνα περίπου 5.000 άτομα μετακινούνταν στα εσωτερικά δρομολόγια και άλλοι τόσοι στα εξωτερικά;» ανέφερε μιλώντας στην «Κ» ο πρώην γραμματέας του Συνδέσμου Προσωπικού Κλιναμαξών, Απόστολος Γεωργίου.
Στο δρόμο 52 εργαζόμενοι
Η απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να καταργήσει τις κλινάμαξες αφήνει στο δρόμο 52 εργαζομένους σε αυτές. «Χρειάζομαι ελάχιστα ένσημα για να μπορέσω να συνταξιοδοτηθώ. Όλη μου σχεδόν τη ζωή εργαζόμουν στις κλινάμαξες. Για περισσότερα από 30 χρόνια βρισκόμουν εκεί και ξαφνικά έρχεται η εταιρεία και με τη δικαιολογία ότι δεν υπάρχει πληρότητα στα δρομολόγια μας πετά στο δρόμο. Τι θα απογίνουμε εμείς», τόνισε μιλώντας στην «Κ» ο κ. Γεωργίου. Μάλιστα, όπως είπε και ο ίδιος, δεν είναι ο μοναδικός που κοντεύει να βγει στη σύνταξη. Πολλοί από τους συναδέλφους του εργάζονται στις κλινάμαξες για περισσότερα από 25 χρόνια. «Δε θέλω ούτε να μιλάω για όλα αυτά. Τα λέω και στεναχωριέμαι. Ξυπνάω το πρωί και το μόνο που σκέφτομαι είναι η.δουλειά μου. Μου λείπει πολύ. Τόσα χρόνια δεν ξεχνιούνται τόσο εύκολα», είπε ο κ. Γεωργίου.
Παράπονα επιβατών
«Το εισιτήριο για τη διαδρομή Αθήνα - θεσσαλονίκη με κλινάμαξα κόστιζε περίπου 20 ευρώ, ενώ η μονόκλινη καμπίνα κόστιζε 40 ευρώ. Ήταν μια πολύ οικονομική επιλογή για αυτούς που ήθελαν να ταξιδέψουν με λίγα χρήματα. Αυτούς τους σκέφτηκε κανείς;» αναρωτιέται ο κ. Γεωργίου. «Πολλοί ήταν οι επιβάτες, οι οποίοι μόλις ενημερώθηκαν για τη διακοπή των δρομολογίων, άρχισαν να παραπονιούνται. Ακόμη και τώρα.

Το ιστορικό
Από το 1917 η διεθνής εταιρεία κλιναμαξών εξασφαλίζει υπηρεσίες κατάκλισης επιβατών σε αμαξοστοιχίες του ελληνικού δικτύου καθώς και σε διεθνείς. Το 1974 το ελληνικό δίκτυο αγοράζει από την εταιρεία τα οχήματα (6 κλινάμαξες) και της αναθέτει την εξασφάλιση των υπηρεσιών κατάκλισης με δεσμευτικό συμβατικό όρο τη χρήση του υπάρχοντος προσωπικού. Το 1985 αποχωρεί η εταιρεία και ο ΟΣΕ αναθέτει διαδοχικά σε άλλες εταιρείες, με μορφή διαχείρισης ή εκμετάλλευσης, τις υπηρεσίες κατάκλισης επιβατών, με ρητό συμβατικό όρο τη χρήση του ήδη υπηρετούντος προσωπικού, το οποίο αναφέρεται ονομαστικά σε συγκεκριμένη λίστα, προσάρτημα της σχετικής σύμβασης μεταξύ του ΟΣΕ και της αναδόχου εταιρείας.