θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα
θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

NOT IN THIS "NEW GREECE"  - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"
NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

Saturday, May 15, 2010

Ο εφιάλτης των σταδίων και των θεάτρων τους καταδιώκει, μέχρι σήμερα

Στην Ελευθεροτυπία της Κυριακής, 9/5/2010, γίνεται αναφορά στην ιστορία του Παναθηναϊκού Σταδίου (Καλλιμάρμαρο), όπως προκύπτει από τη σχετική παρουσίαση στο μουσείο του σταδίου:
«Το παναθηναϊκό στάδιο καλύφθηκε από λευκό πεντελικό μάρμαρο επί Αδριανού, αλλά οι χριστιανοί αργότερα το ξήλωσαν. Ο αρχιτέκτονας Ερνέστος Τσίλερ ξανάφερε στο φως το αρχαίο στάδιο το έτος 1869»
Όλη η Ιστορία της καταστροφής και αλλοίωσης στον ελλαδικό χώρο, μέσα σε λίγες λέξεις. Είναι γνωστό ότι οι χριστιανοί "πατέρες" που δεν ήταν Έλληνες, βρέθηκαν απέναντι σε έναν ανώτερο πολιτισμό που είχε δημιουργήσει λαμπρά έργα (όχι μόνο κατασκευές, αλλά επίσης θέατρο, επιστήμες, αθλητισμό, τέχνες κτλ.) και αυτός ο πολιτισμός τους περιόριζε. Μίλαγε ο ραβίνος ή ο παπάς για τις ιστορίες της περιπλάνησης στην έρημο (οι εκλεκτοί του θεού έκαναν 40 χρόνια για να καλύψουν 150 χιλιόμετρα, δεν ήξεραν Αστρονομία!) και του πετούσε κάποιος από κάτω "μα οι Έλληνες το είπαν και το έκαναν έτσι ή αλλιώς και πέτυχαν..." Τι να απαντήσει ο ραβίνος, τι να πει ο παπάς; Προσπαθούσαν να κουκουλώσουν τις απορίες και αντιρρήσεις με μακρόσυρτες ιστοριούλες και με τσιτάτα, τι προφήτεψε (λέμε τώρα!) ο Ησαΐας, τι (άσχετο) είπε ο Παύλος και τι ο τάδε ή ο δείνα εκκλησιαστικός "πατέρας"...

Μέχρι και την οριστική κατάληξη του Βυζαντίου τον 15ο αιώνα έθεταν οι διανοούμενοι (σχεδόν όλοι κληρικοί εννοείται, γιατί ο λαός δεν μορφωνόταν) το ερώτημα, πώς είναι δυνατόν να απαντήσουμε σε ένα λαμπρό πολιτισμό με τις ιστορίες της ερήμου; Γι' αυτό και βλέπει καθένας ότι, με κάθε αφορμή, συκοφαντούσαν και αναθεμάτιζαν τους Έλληνες, κατέστρεφαν τους ναούς, τα στάδια, τα αμφιθέατρα!

Και ήταν πολλά! Δίπλα σε κάθε θεραπευτήριο-ναό (Ασκληπίειο) υπήρχαν ένα θέατρο και ένα στάδιο, παντού! Στη Νεμέα, στην Επίδαυρο, στην Ολυμπία, στον Ισθμό, στη Μεσσήνη, στους Δελφούς, στην Κω, στη Ρόδο, στην Αθήνα κ.ο.κ.

Πάλι καλά που δεν ανέλαβε κανένας Παντερμαλής το μουσείο του παναθηναϊκού σταδίου για να αλλοιώσει κι εδώ τα ιστορικά γεγονότα: "Μα δεν κατέστρεψαν οι χριστιανοί το στάδιο, οι άνθρωποι της εποχής ήταν..."