θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα
θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

NOT IN THIS "NEW GREECE"  - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"
NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

Saturday, March 07, 2009

Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΟΥΡΑΚΗΣ ΟΜΙΛΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΝΑΟ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΟΔΡΟΜΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΚΑΚΟΓΕΩΡΓΙΟΥ


ἀπό ΦΟΥΡΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ » Πέμ 15/01/2009 07:46


Τὸν Ναὸ τὸν ἐπεσκεύθηκα. Δὲν δύναμαι ὅμως νὰ ἐκφράσω καὶ δὴ νὰ διατυπώσω οὔτε ἄποψι, οὔτε ἀπλῆ γνώμη διὰ τὴν ἀρχιτεκτονική του καὶ τὴν αἰσθητική του. Δέν ἔχω ἀρχιτεκτονικὲς καὶ αἰσθητικὲς γνώσεις. Δὲν ἔχω δεῖ πότε καὶ δὴ μελετήσει Ναὸ τῶν Ἑλλήνων. Ὁ Πεβάλλοντας χῶρος τοῦ Ναοῦ, πλὴν τὴν ἀρκετά μεγάλη ἔκτασίν του εἶναι ἐντός τῆς φύσις.Ἀνεξαρτήτως ἐάν μᾶς ἀρέσει, ἤ ὄχι ἡ ἀρχιτεκτονική του καὶ αἰσθητική του τὸ γεγονὸς τῆς τοῦ κατασκευαστοῦ του προσπάθεια εἶναι καὶ πρέπει νὰ ἐπαινεῖται καὶ νά εἶναι ἀξιοζήλευτη. Τὸ ὅτι, μετὰ ἀπὸ δύο καὶ ἄνω χιλιετίες, ἀπεπειράθει καὶ ἐπραγματοποιήθει, ἔστω καὶ "ἀκαλέσθητη", ἡ ἀνοικοδόμησις Ἑλλήνων Ναοῦ εἶναι μία πολύ δυνατή καὶ πολυσηματοδοτική πράξις καὶ προσφορά. Εἶναι ἀκόμα δυνατότερη καὶ πολυσηματοδότερη λαμβάλανοντας ὑπόψιν μας πὼς αὐτὴ ἐπραγματοποιήθει ἀπό ΕΝΑ μόνο Ἕλληνα καὶ μὲ μόνο ἰδικά του οἰκονομικὰ μέσα. Ὅταν ὅλοι σχεδόν Ἐμεῖς μὲ θράσος καὶ ἀναίδεια καὶ δὴ μὲ ἐνσυνείδητη ὑστεροβουλία καὶ μόνο διὰ τῶν πλήκρων τοῦ Η/Υ ἀπλῶς ἀλαλλάζουμε πώς εἴμεθα Ἕλληνες, ἑνῶ εἰς τὴν πραγματικότητα εἶμεθα ἑλλαδίτες γραικύλοι καὶ οἱ πλεῖστοι εἴμεθα ἀδίστακτοι ἑλλαδέμποροι, ὁ Ἕλληνας Ἀριστοτέλης Καραγεωργίου, διέθεσε τὴν πατρική του περιουσία καὶ τὰ μὲ πολλῶν κόπων καὶ μόχθων καὶ εἰς τὴν ξενιτειὰ ἀποκτηθέτων χρημάτων νὰ ἀνοικοδομήση τὸν ΠΡΩΤΟ, μετὰ δύο χιλιετίες καὶ ἄνω, Ἑλλήνων Ναό. Μᾶς ἀρέσει, ἤ ὄχι, ἀπὸ ἀρχιτεκτονικῆς καὶ αἰσθητικῆς πλευρᾶς, ὁ ΠΡΩΤΟΣ αὐτὸς Ναός ἡ πρόθεσις, καὶ ἡ ἐώς τώρα πραγματοποίησις αὐτῆς τοῦ ἀνοικοδομήσαντος αὐτὸν εἶναι καὶ πρέπει νὰ θεωρεῖται πράξις πραγματικοῦ ΕΛΛΗΝΟΣ.Γνώρισα τὸν Κύριο Ἀριστοτέλη Καραγεωργίου καὶ συζήτησα ἀρκετὴ ὥρα μαζί του. Μοῦ ἄφησε ἄριστες ἐντυπώσεις. Εἶναι ταπεινός καὶ αὐθόρμητος. Ὁ ὅλος βίος του εἶναι , ἐπίσης ταπεινὸς καὶ πολὺ μετριμένος. Ζεῖ εἰς τὴν χωριάτικη πατρικὴ οἰκία τοῦ πατρικοῦ του ἐπίσης κτῆμα τος εἰς τὸ Ὠραιόκαστρο τῆς Θεσσαλονίκης εἰς τὸ ὁποῖο ἔχει ἀνοικοδομήσει καὶ τὸν περί ὁ λόγος Ναό.Ὅπως μοῦ εἶπε, ἐπί πολλά ἔτη ἦτο διευθυντὴς Εὐρώπης, μὲ ἕδρα τὴν Γερμανία, τῆς Κτηματικῆς Τραπέζης καὶ τώρα εἶναι συνταξιοῦχος καὶ Ζωγράφος. Τὰ Ἀγάλματα καὶ τοὺς Ἀνδράντες, μὲ τὰ ὁποία καὶ τοὺς ὁποίους ἔχει διακοσμίσει τὸν Ναό τὰ κατασκεύσε καὶ τοὺς κατασκεύσε, μὲ ἰδία του χρήματα σὲ χυτήρια καὶ ἐργαστήρια τῆς Γερμανίας.Πράγματι: Διὰ νὰ ἔχει καὶ κάποια νομιμότητα ἵδρυσε καὶ Σωματεῖο βάσει τῆς Νομοθεσίας τῆς Σύγχρονης Ἑλληνικῆς Πολιτείας. Τὸ Σωματεῖο τοῦτο τό ὁνόμασε "ΟΜΑΔΑ ΕΨΙΛΟΝ", δίχως ὅμως νὰ τὸ συνδέει καὶ διασυνδέει μὲ ὁποιανδήποτε τρόπο μὲ τὴν γνωστὴ κατ' ἑμᾶς, καὶ ἀπὸ τὸν Γράφοντα ὁνοματεθῆσα, ἄτυπη ΟΜΑΔΑ ΕΨΙΛΟΝ καὶ οὔτε νὰ παριστάνη τὸν Ἀρχηγό αὐτῆς, οὔτε, φυσικά, τὸν Ἱερέα τοῦ Ναοῦ.Ἁντί, λοιπόν, νὰ κατακρίνουμε τὸν ΕΛΛΗΝΑ τοῦτον, διὰ τὴν εἰς Ἑμᾶς, τοὺς ἔστω καὶ ἀκρίτως καὶ ἀννοήτως αὐτοκαλούμενους καὶ αὐτοπροσδιοριζόμενους Ἕλληνες, διὰ τὴν προσφορά του, τοὐλάχιστον εἰς τὶς ἐρχόμενες γενεές, οἱ ὁποῖες ἔχοντας ὡς κάποιο πρώτυπο δείγμα τὸν Ναὸ τοῦτον θὰ βελτιώσουν καὶ ἐπαναβελτιώσουν τὴν ἀρχιτεκτονική, τὴν αἰσθητικὴ καὶ τὴν λειτουργικότητα καὶ ἐκείνων ὅπου θὰ οἰκοδομήσουν κι'αὐτὲς θὰ πρέπει, μόνο διὰ τὸν λόγον τοῦτο, νὰ συγχαίρουμε, ἐπαινοῦμε καὶ εὐχαριστοῦμε τὸν ΕΛΛΗΝΑ Ἀριστοτέλη Καραγεωργίου.