θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα
θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

NOT IN THIS "NEW GREECE"  - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"
NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

Thursday, September 26, 2019

Η κομμουνιστική ερμηνεία της ιστορίας.

 
 
 
Η κομμουνιστική ερμηνεία της ιστορίας.
 
Σήμερα πολύ λίγοι άνθρωποι είχαν την ευκαιρία να καθίσουν μπροστά σε έναν επαγγελματία κομμουνιστή και να ακούσουν τις απόψεις του.
Σε περίπτωση που προκύψει μια τέτοια περίπτωση, ο σπουδαστής θα αποκτούσε την άμεση εντύπωση ότι ένας κομμουνιστής έχει μια αξιοσέβαστη άποψη για την ιστορία του παρελθόντος του ανθρώπου.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο Μαρξ και ο Ένγκελς με τις μελέτες του παρελθόντος ανακάλυψαν έναν "αδυσώπητο νόμο" που διατρέχει όλη την ιστορία σαν ένα λαμπρό κόκκινο νήμα. Πίστευαν περαιτέρω, ότι με τον εντοπισμό αυτού του νήματος είναι δυνατόν να προβλεφθεί με βεβαιότητα το πρότυπο της προόδου του ανθρώπου στο μέλλον.
Τι έκαναν ο Μαρξ και ο Ένγκελς κατά τη διάρκεια της μελέτης τους που αφορούσε την ιστορία; Πρώτα απ' όλα αποφάσισαν πως η  αυτοσυντήρηση είναι το υπέρτατο ένστικτο στον άνθρωπο .
Επομένως το όλο πρότυπο της ανθρώπινης συμπεριφοράς πρέπει να κυβερνάται από την προσπάθεια της ικανοποίησης των αναγκών της ζωής από τη φύση. Είναι διαλεκτική διαδικασία - ο άνθρωπος ενάντια στη φύση. Αυτό τους οδήγησε σε ένα μνημειώδες συμπέρασμα: όλες οι ιστορικές εξελίξεις είναι το αποτέλεσμα του "Οικονομικού Προσδιορισμού" - του ανθρώπου στην προσπάθεια της επιβίωσης. Είπαν ότι όλα όσα κάνει ο άνθρωπος -  είτε οργανώνει μια κυβέρνηση, είτε ιδρύει νόμους, την υποστήριξη ενός συγκεκριμένου ηθικού κώδικα ή την άσκηση της θρησκείας - είναι απλώς το αποτέλεσμα της επιθυμίας του να προστατεύσει τον τρόπο παραγωγής που χρησιμοποιεί προς το παρόν το οποίο ικανοποιεί τις ανάγκες της ζωής του. Επιπλέον, πίστευαν ότι αν κάποια επαναστατική δύναμη αλλάξει τον τρόπο παραγωγής, η κυρίαρχη τάξη αμέσως θα δημιουργήσει έναν διαφορετικό τύπο κοινωνίας που θα αποσκοπεί στην προστασία της νέας οικονομικής τάξης.
"Χρειάζεται βαθιά διαίσθηση για να κατανοήσεις πως οι ιδέες, οι απόψεις και η αντίληψη του ανθρώπου, με μία λέξη, η συνείδηση του ανθρώπου, αλλάζει με κάθε αλλαγή στις συνθήκες της υλικής ύπαρξης ... Τι άλλο αποδεικνύεται η ιστορία των ιδεών από το ότι η πνευματική παραγωγή μεταβάλλεται ως προς το χαρακτήρα, κατ' αναλογία με την μεταβολή της παραγωγής των υλικών αγαθών; " 1
Για να εκτιμήσουμε την άποψή τους, είναι απαραίτητο κατανοήσουμε τη μηχανιστική αντίληψη του Μαρξ και του Ένγκελς για τον τρόπο που λειτουργεί το ανθρώπινο μυαλό. Είπαν ότι αφού ο εγκέφαλος λάβει τις εντυπώσεις από τον εξωτερικό κόσμο, αυτόματα οδηγεί το άτομο να αναλάβει δράση (αυτή είναι η ακτιβιστική θεωρία τους). Αυτοί δεν πιστεύουν ότι η γνώση θα μπορούσε να αποκτηθεί χωρίς να υποκινήσουν τον ιδιοκτήτη να κάνει κάτι γι' αυτό. Για παράδειγμα, όταν οι άνθρωποι γνώριζαν ότι η δουλεία ήταν ένας ικανοποιητικός τρόπος της αγροτικής παραγωγής, της κατασκευής κτιρίων και της απόλαυσης διάφορων υπηρεσιών, αυτή η γνώση υποκινούσε την κυρίαρχη τάξη να δημιουργήσει μία κοινωνία που προστατεύει το συμφέρον των ιδιοκτητών σκλάβων. Και στη σύγχρονη εποχή ο Μαρξ και ο Ένγκελς πίστευαν ότι η αστική τάξη ή οι ιδιοκτήτες κάνουν το ίδιο πράγμα με την ενστικτώδη δημιουργία μιας κοινωνίας για να προστατεύσουν τα καπιταλιστικά τους συμφέροντα. Όπως είπαν για τους αστούς στο «Κομμουνιστικό Μανιφέστο»:
"Οι ίδιες οι ιδέες σας δεν είναι παρά η εξέλιξη των συνθηκών στην αστική παραγωγή και την αστική σας περιουσία, όπως ακριβώς η νομολογία σας (το σύστημα δικαίου) δεν είναι παρά  η θέληση της τάξης σας να κάνει νόμους για όλους, μια βούληση της οποίας ο βασικός χαρακτήρας και η κατεύθυνση καθορίζονται από τις οικονομικές συνθήκες ύπαρξης της τάξης σας." 2
Από αυτό θα φανεί ότι ο Μαρξ και ο Ένγκελς δεν πιστεύουν ότι οι άνθρωποι θα μπορούσαν να επιλέξουν αυθαίρετα οποιαδήποτε από τις διάφορες μορφές κοινωνίας, αλλά μόνο εκείνη που προωθεί τον τρόπο παραγωγής που επικρατεί. Η ίδια η φύση του υλιστικού κατασκευάσματος  του ανθρώπου απαιτεί να το κάνει αυτό. "Είναι οι άνθρωποι ελεύθεροι να επιλέξουν αυτή ή την άλλη μορφή κοινωνίας; Με κανένα τρόπο. " 3 Σύμφωνα με τον Μαρξ αυτό που ονομάζουμε "ελεύθερη βούληση" δεν είναι τίποτα περισσότερο ή λιγότερο από την  συνειδητοποίηση των δυνάμεων που κινούν ένα άτομο σε δράση•
όταν αναλαμβάνει δράση, δεν είναι ελεύθερος να αλλάξει την πορεία που υπαγορεύει η φύση του.
"Ο κομμουνισμός δεν έχει καμία ιδέα της ελευθερίας ως δυνατότητα επιλογής, στροφής προς τα δεξιά ή προς τα αριστερά, αλλά μόνο ως τη δυνατότητα να αφιερώνεις πλήρως την ενέργεια του ατόμου όταν κάποιος έχει επιλέξει σε ποιο τρόπο να στρίψει." 4
Με άλλα λόγια, τα ανθρώπινα μυαλά λαμβάνουν γνώση για τις υφιστάμενες οικονομικές συνθήκες και "επιλέγουν" να στραφούν προς την κατεύθυνση που είναι απαραίτητη για τη διατήρηση του τρέχοντος τρόπου παραγωγής. Στη συνέχεια είναι ελεύθεροι μόνο υπό την έννοια ότι υποκινούνται για να αποφασίσουν να καταναλώσουν τεράστιες ποσότητες ενέργειας για την κατασκευή μίας υπερκατασκευής που θα περιλαμβάνει κυβέρνηση, ηθική, νόμο και θρησκεία που θα διαιωνίσει αυτές τις βασικές οικονομικές συνθήκες. 
 
Στα θεμέλια όλων των δραστηριοτήτων της κοινωνίας βρίσκεται "Οικονομικός Ντετερμινισμός (Προσδιορισμός)". "Ο τρόπος παραγωγής στην υλική ζωή καθορίζει το γενικό χαρακτήρα των κοινωνικών, πολιτικών και πνευματικών διαδικασιών της ζωής." 5
Ο Μαρξ και ο Ένγκελς ένιωσαν τώρα ότι είχαν ανακαλύψει κάτι πολύ πιο ζωτικό για την ανθρώπινη ευημερία και όχι απλά μια φιλοσοφική εξήγηση της ιστορίας. Στην πραγματικότητα, πίστευαν ότι είχαν ταυτίσει τον Οικονομικό ντετερμινισμό ως τη βασική δημιουργική δύναμη στην ανθρώπινη πρόοδο. Έχοντας κάνει αυτή τη σημαντική ανακάλυψη αισθανόταν ότι αν μπορούσαν με κάποιο τρόπο να επιβάλουν στην ανθρωπότητα την επιρροή ενός εξαιρετικά τελειοποιημένου συστήματος οικονομικής παραγωγής αυτό θα παράγει αυτόματα μία υψηλή τελειοποιημένη κοινωνία η οποία, με τη σειρά της, θα παράγει αυτόματα έναν υψηλότερο τύπο ανθρώπου. Με άλλα λόγια, θα αντιστρέψουν την Ελληνο-Ρωμαϊκή προσέγγιση που προσπαθεί να βελτιώσει την ανθρωπότητα για να βελτιωθεί η κοινωνία. Εδώ και πάλι επιβεβαιώνουν την πεποίθησή τους ότι τα ανθρώπινα όντα δεν είναι οι δημιουργοί της κοινωνίας, αλλά τα προϊόντα της: "Οι τελικές αιτίες από όλες τις κοινωνικές αλλαγές και την πολιτική επανάσταση δεν επιδιώκεται, στον εγκέφαλο των ανθρώπων, ούτε στη γνώση του ανθρώπου στην αιώνια αλήθεια και την δικαιοσύνη ... αλλά στα οικονομικά  κάθε συγκεκριμένης εποχής" 6
Ως εκ τούτου, ο Μαρξ και ο Ένγκελς τάχθηκαν υπέρ μιας αλλαγής στην οικονομική δομή ως το μόνο έγκυρο τρόπο βελτίωσης της κοινωνίας για να εξευγενίσουν τη διανοητική σύνθεση της ανθρωπότητας. Αλλά πώς μπορεί ένα νέο, βελτιωμένο σύστημα παραγωγής και διανομής να δημιουργηθεί μεταξύ των  ανθρώπων; Ποια ιστορική διαδικασία ακολούθησε ο Οικονομικός ντετερμινισμός ασυνείδητα για να φέρει την  ανθρωπότητα στην παρούσα κατάσταση προόδου;
 
The Naked Communist
By W. Cleon Skousen