θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα
θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

NOT IN THIS "NEW GREECE"  - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"
NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

Friday, November 10, 2017

ΠΩΣ ΤΑ ΣΟΒΑΡΑ ΚΡΑΤΗ ΦΥΛΑΝΕ ΤΑ ΣΥΝΟΡΆ ΤΟΥΣ


ΠΩΣ ΤΑ ΣΟΒΑΡΑ ΚΡΑΤΗ ΦΥΛΑΝΕ ΤΑ ΣΥΝΟΡΆ ΤΟΥΣ
 
Από τον Makis Psychoulas
 
1981. Σπούδαζα στις Βρυξέλλες. Είχα έρθει Ελλάδα για τις καλοκαιρινές μου διακοπές και είχα αμελήσει (ως γνήσιος Ελληνάρας) να ελέγξω την ισχύ της πράσινης κάρτας μου (ακόμη δεν είχαμε γίνει πλήρες μέλος της τότε ΕΟΚ). Είχε λήξει! Κατεβαίνω λοιπόν από το αεροπλάνο (στις Βρυξέλλες )και πάω να περάσω τον έλεγχο διαβατηρίων. "Η πράσινη κάρτα σας έχει λήξει" μου λέει ο ελεγκτής. "Ουπς, sorry" του λέω εγώ, "αύριο το πρωί θα πάω να την ανανεώσω".
 "Οχι" μου απαντάει μονολεκτικά αυτός. "Δυστυχώς πρέπει να επιστρέψετε στη πατρίδα σας και να κάνετε από εκεί τα χαρτιά σας για την ανανέωση". Κρύος ιδρώτας! "Δηλαδή;" τον ρωτάω. "Deportation!" μου απαντάει και καλεί δυο της ασφάλειας αεροδρομίου που με πιάνουν α λα μπρατσέτα και με οδηγούν στο (πεντακάθαρο ομολογουμένως) κρατητήριο του αεροδρομίου όπου περίμεναν για τον ίδιο σκοπό και 5-6 ακόμη διαφόρων "αποχρώσεων" και εθνικοτήτων.
Μετά από καναδυό ώρες με πήραν σε ένα γραφείο όπου ακολούθησε κάτι που έμοιαζε με ανάκριση. Πού μένω, πόσο καιρό σπουδάζω, τι σπουδάζω, πού σπουδάζω, που ήμουνα πριν φτάσω στο Βέλγιο, πώς βιοπορίζομαι εδώ που ζω, κ.τ.λ. Με ξαναπήγαν στο κρατητήριο. Ήρθαν μετά από 2 ώρες και μου ανακοίνωσαν ότι, αφού επικοινώνησαν με το διευθυντή της Σχολής μου και με τον σπιτονοικοκύρη μου, οι οποίοι τους έστειλαν με FAX την εγγραφή μου στη Σχολή και το μισθωτήριο, με αφήνουν να πάω σπίτι μου, με τη προϋπόθεση να παρουσιαστώ την άλλη μέρα μέχρι τις 10:00 στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής μου και να ανανεώσω τη πράσινη κάρτα μου. Μου τόνισαν ότι, αν δεν λάβει το Αλλοδαπών σχετικό σήμα από το αστυνομικό μου τμήμα μέχρι τις 11:00, τότε θα εκδοθεί ένταλμα σύλληψής μου! Εννοείται ότι 08:00 την άλλη μέρα ήμουν ήδη στο τμήμα και είχα ξεκινήσει τις διαδικασίες της ανανέωσης.
Αυτά περί νόμων και ευνομούμενων κρατών...