NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

NOT IN THIS "NEW GREECE"  - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"
NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

Saturday, June 24, 2017

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΜΥΘΟΥ. ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΤΣΑ

 
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΜΥΘΟΥ.
ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΤΣΑ

O Οδυσσέας είναι ξυλουργός γι' αυτό και ο Ιησούς έπρεπε να είναι ξυλουργός σε μία χώρα όμως που δεν έχει δένδρα. Οι σύντροφοι του Οδυσσέα είναι ναυτικοί και οι μαθητές του Ιησού ψαράδες σε μία κακόμοιρη λίμνη. Ο Ευρύλοχος του Οδυσσέα και ο Πέτρος (Κηφάς) του Ιησού μιλούν εξ ονόματος όλων των υπολοίπων μαθητών ή συντρόφων αντίστοιχα. Ο Οδυσσέας ξεκινάει για το σπήλαιο του Κύκλωπα με δώδεκα συντρόφους και την τρίτη μέρα πια καταφέρνει να διαφύγει. Ομοίως, ο Ιησούς βαδίζει προς το θάνατο, τη σταύρωση με δώδεκα μαθητές, κλείνεται σε ένα τάφο (σπήλαιο) και την τρίτη μέρα «ανασταίνεται» δήθεν. Τόσο ο Οδυσσέας όσο και ο Ιησούς βασανίστηκαν, ο μεν Ιησούς από τους εξουσιαστές, ο Οδυσσέας από τέρατα, τρομακτικά πλάσματα, την Κίρκη και τους μνηστήρες. Και οι δύο ταξιδεύουν με συντρόφους που αδυνατούν να αντέξουν τα δεινά που τους βρίσκουν και στο τέλος επιστρέφουν στο σπίτι τους, για να το βρουν γεμάτο εχθρούς έτοιμους να τους σκοτώσουν. Και οι δύο είναι οπλισμένοι με υπομονή για να αντεπεξέλθουν στις κακουχίες. Και οι δύο δέχονται την περιποίηση γυναικών, αλλά και γεύονται δείπνο με τους συντρόφους ή μαθητές πριν την κάθοδο στον ΄Αδη. Οι μεν μαθητές του Ιησού εμφανίζονται ως δύσπιστοι, καθώς βλέπουν το δάσκαλό τους να περπατάει πάνω στο νερό και τον αμφισβητούν. Φοβούνται τις τρικυμίες και δεν ξέρουν πώς να αντιδράσουν. Οι σύντροφοι του Οδυσσέα από την άλλη αποδεικνύονται δειλοί και ανόητοι στο ταξίδι μέσα στο πέλαγος και άγονται από πάθη και αδυναμίες. Ο  Θωμάς ζητάει να δει ένα σημάδι πάνω στον Ιησού, ακριβώς όπως ζητάει ο Λαέρτης να δει κάποιο σημάδι στον Οδυσσέα για να πειστεί. Ο Ιησούς έχει έναν καλό δούλο που μας θυμίζει τον Εύμαιο, τον πιστό υπηρέτη του Οδυσσέα, αλλά και έναν κακό δούλο, όμοιο με τον Μελάνθιο του Οδυσσέα. Ο Οδυσσέας μεταμορφώνεται, όπως και ο Ιησούς, και πρόκειται για μια μεταμόρφωση, που και στις δύο περιπτώσεις πρέπει να κρατηθεί μυστική. Φαίνεται πως και η Αποκάλυψη δεν είναι τίποτα παραπάνω από αντιγραφή της μνηστηροφονίας, καθώς και στα δύο κείμενα συναντάμε το θειάφι και τη φωτιά, τους τέσσερις ιππείς (Οδυσσέα, Τηλέμαχο, Εύμαιο και Φιλοίτιο), τον εκτελεστή με τη ρομφαία, δηλαδή τον Οδυσσέα με το τόξο και τη φαρέτρα, το αίμα, την τελική απόδοση δικαιοσύνης και πολλά άλλα που δε χωράνε σε αυτές εδώ τις γραμμές. Φυσικά, και η Δευτέρα Παρουσία δεν είναι τίποτε άλλο από την επιστροφή του Οδυσσέα στην Ιθάκη. Ο Ηρακλής είναι άλλος ένας ημίθεος ήρωας που έχει εκπληκτικές ομοιότητες με τον Ιησού. Έχει για πατέρα ένα Θεό και για μητέρα μια θνητή: το Δία και την Αλκμήνη αντίστοιχα. Όπως και ο Ιησούς, ο Ηρακλής έχει και έναν γήινο πατέρα, τον Αμφιτρύωνα. Αμφότεροι έχουν και ένα δεύτερο όνομα, Αλκαίος και Εμμανουήλ, όπως και ένα δίδυμο αδελφό. Ο δίδυμος αδελφός του Ηρακλή είναι ο Ιφικλής και στα ευαγγέλια ο Θωμάς αναφέρεται ως Δίδυμος. Η βασίλισσα του Ολύμπου, η Ήρα, στέλνει τα φίδια της στον Ηρακλή για να τον σκοτώσει και αντίστοιχα, ο βασιλιάς Ηρώδης αναζητά τον Ιησού. Είναι δύο «θεία βρέφη σε κίνδυνο» και σώζονται και τα δύο. Αρκετά χρόνια αργότερα, ο Ιησούς οδηγήθηκε στην έρημο, όπου ο διάβολος τον βάζει σε πειρασμό. Ομοίως και ο Ηρακλής βγήκε σε τόπο έρημο και αναρωτιόταν αν θα ακολουθήσει το δρόμο της Αρετής ή της Κακίας. Οι πειρασμοί για τον Ιησού είναι τρεις. Τρεις ήταν, όμως, και οι πειρασμοί του Πάρη, όταν εμφανίστηκαν μπροστά του οι τρεις θεές, η Αφροδίτη, η Αθηνά και η Ήρα. Η πρόταση της Ήρας ήταν ίδια με την πρόταση που έγινε στον Ιησού: «αν με επιλέξεις, θα σου δώσω όλα τα βασίλεια του κόσμου». Ο Ηρακλής ανασταίνει την Άλκηστη και ο Ιησούς τον Λάζαρο και στο τέλος της ζωής τους, αμφότεροι θα αναληφθούν στους ουρανούς.