NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

NOT IN THIS "NEW GREECE"  - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"
NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

Saturday, September 12, 2015

Η Ιφιγένεια στη χώρα των Σκουπιδιών, από το Κ.Θ.Β.Ε

Θα μπορούσε να φανταστεί κανείς, πως αυτή η κατασκευή αναπαριστά
Ιερό της Αρτέμιδος;

Αυτός ο σκουπιδότοπος, με τον φωτισμό με νέον στην κορυφή του, τα απλωμένα πατσαβούρια, την τρύπα για είσοδο του ναού, επιδεικνύει κάποιο σεβασμό στον Ευρυπίδη, την Θεά, τους παρισταμένους θεατές;
Και δεν είναι μόνον αυτά.



Εμείς πήγαμε στην παράσταση παραπλανημένοι από την αφίσσα της, πάντα όμως επιφυλακτικοί μετά από τόσα ανοσιουργήματα που έχουμε παρακολουθήσει τα τελευταία χρόνια.

Τι είδαμε λοπόν στην παράσταση αυτή;


Ο Ορέστης και ο Πυλάδης έχουν συλληφθεί από έναν ....Τζιχαντιστή (καλά διαβάσατε) και ο σκηνοθέτης αναπαράγει την εικόνα που μας επέβαλαν τα ΜΜΕ. Αυτήν ακριβώς:


Έλλειψη φαντασίας; Φτηνοί συμβολισμοί και εύκολες αναφορές; Σίγουρα όχι όμως υψιπετής διανόηση.

Ο χορός αποτελείτο από γυναίκες (και άνδρες) κουρεμένους γουλί, σαν τροφίμους ψυχιατρείου, που εισήλθαν στην σκηνή παντελώς γυμνοί και ντύθηκαν μπροστά μας. Αδυνατούμε να κατανοήσουμε την αναγκαιότητα αυτής της εμφάνισης πέρα από τον εύκολο και φτηνό εντυπωσιασμό.



Η Αθηνά παρουσιάζεται κρατώντας όχι δόρυ, αλλά το σπαθί των ….Τζεντάι. Όχι δεν είναι υπερβολή. Ήταν μία κατασκευή με ένα διπλό ξίφος Τζεντάι που φωτίζετο εσωτερικά.

Το χειρότερο απ΄ όλα και αυτό δεν αφορά τους υπευθύνους της παράστασης, είναι το γεγονός ότι στην μουσική της παράστασης παρενέβαιναν άγρια σκυλάδικα με μπουζούκια και μπαγλαμάδες.

Τι είχε συμβεί;

Η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης έστησε υπαίθριο χώρο συναυλιών (χωρίς έστω να σεβαστεί τους περίοικους, που να φανταστεί ότι θα κατέστρεφε μία παράσταση στο Θέατρο Δάσους) και τα ελεεινά ντεσιμπέλ έφταναν μέχρι των χώρο της παράστασης!

Τι άλλο να πείς. Θλίψη, απογοήτευση και οργή.

Οφείλουμε όμως να αναγνωρίσουμε την ψυχραιμία και υπομονή όλων των ηθοποιών που συνέχισαν την παράσταση παρά το υπονομευτικό κλίμα που δημιουργήθηκε.

Ο επαγγελματισμός τους είναι παράδειγμα προς μίμησιν.


Το σημείωμα αναφέρεται στην παράσταση

της 11.09.2015 στο Θέατρο Δάσους.