NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

NOT IN THIS "NEW GREECE"  - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"
NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

Saturday, May 31, 2014

Επιστολή του Στεφάνου Μίλλερ: Συνειδητοποιώ πόσο ανόητος και αιθεροβάμων ήμουν.

 
 
 
 
 
 
Μία άσκηση πρακτικής αριθμητικής:

Χρήση 2012

Έσοδα
50.000 (Επισκέπτες) Χ 2 Ευρώ (το εισητήριο) = 100.000 Ευρώ


Έξοδα
7 φύλακες Χ Ετήσιος μισθός  [Έστω 586.08 (Βασικός κατώτατος μισθός) Χ 12= 7.032] = 49.224

Λοιπά έξοδα
(Φώτα, νερά, τηλέφωνα)

Έστω 30.000 Ευρώ

Αποτέλεσμα:

100.000 Ευρώ - [(49.224+30.000 Ευρώ)= 79.224] = 20.776 Ευρώ Καθαρά Κέρδη.



Συμπέρασμα:

Η λειτουργία του Μουσείου όχι μόνον καλύπτει τα έξοδά του από τα εισητήρια, αλλά και έχει κερδοφόρο αποτέλεσμα!

Ούτε τα μνημόνια φταίνε, ούτε τα έξοδα.

Οι αριθμοί αποδεικνύουν πως το μόνο που επιθυμούν είναι να σβήσουν την Ελλάδα.


Δεν θα τα καταφέρουν όμως!










 

Friday, May 30, 2014

Δημ. Καψάλας: Οι αδύναμοι μόνον επικαλούναι το διεθνές δίκαιο.




Δημ. Καψάλας: Οι αδύναμοι μόνον επικαλούναι το διεθνές δίκαιο.
 
Διάλεξη του Δημοσιογράφου Δημητρίου Καψάλα στις 31.05.2014 για τις τελευταίες εξελίξεις στα Εθνικά θέματα. Οι διαλέξεις διενεργούνται στην αίθουσα του βιβλιοπωλείου "ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ", ΕΡΜΟΥ 61, ΤΗΛ. 2310.282782, 282427

 

Sunday, May 25, 2014

Μόνο εμείς οι Έλληνες μπορούμε να λέμε: ΧΡΙΣΤΌΣ ΑΝΕΣΤΗ.

 
Ο Μέγας Αλέξανδρος ήτο Χριστός.
 Ήτο δηλαδή Μυημένος - Χρισμένος στα Ελληνικά μυστήρια και Ανέστη για να κατατροπώσει τους Πέρσες.

Γιατί ο σκιτσογράφος προτείνει αυτό που προτείνει;

 
 

Γιατί ο σκιτσογράφος προτείνει αυτό που προτείνει;

 
 

Saturday, May 24, 2014

pro - traditionalism, pro faith.



 





Τα Γκρίκλις, το νεο 5ευρω και ο Νικόλαος Καπόνε .



http://youtu.be/q54UJ9lneAA


 
Όχι μόνον το αλφάβητο αλλά και όλους τους κανόνες γραφής και ομιλίας της ελληνικής γλώσσας πολεμούν υπούλως. Έχουν το Υπουργείο Α-παιδείας να εκδίδει καινοφανείς γραμματικές και τα μέσα μαζικής εξαπατήσεως με τους δημοσιογράφους, πολιτικούς, πανεπιστημιακούς, συνδικαλιστές και λοιπούς προθύμους να εφαρμόζουν στον λόγο τους.
 
 
 
 
Το παλαιό και το νέο 5ευρω
 


Από EURO σε ΕΥΡΩ και τελικά σε Γκρίκλις "ΕΒΡΟ"
 
Τα Γκρίκλις στην "Ελληνική" τηλεόραση.
 
 
 
σε Γκρίκλις: mam_alphatv
 
σε Γκρίκλις: ModernaOikogeneia.


 

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΧΙΝΤΖΟΓΛΟΥ-ΑΜΑΣΛΙΔΟΥ: Στήν γῆ τῆς Καππαδοκίας.

 
 
 
 
 

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΧΙΝΤΖΟΓΛΟΥ-ΑΜΑΣΛΙΔΟΥ
«Στήν γῆ τῆς Καππαδοκίας». Προβολή 15λεπτης ταινίας καί
παρουσίαση τοῦ βιβλίου «Στή σκιά μιᾶς βερικοκιᾶς».

 
       
 
 
 

Sunday, May 18, 2014

Θεωρεί ότι σήμερα να δηλώνει κάποιος δωδεκαθεϊστής ενδεχωμένως στερείται κατά κάποιον τρόπο σοβαρότητας

 



Άς αντικαταστήσει λοιπόν το ΑΓΧΙΒΑΣΙΗΝ του ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΥ :

 
Με το Απολυτίκιον του Αγίου Γεωργίου.
 
 
 

-Την ίδια ώρα όμως κ. Κασιδιάρη, πολλοί σας κατηγορούν ότι δεν ασπάζεστε την Ορθοδοξία, ότι είστε Δωδεκαθεϊστές και παγανιστές.

Στο διαδίκτυο μάλιστα κυκλοφόρησαν και κάποιες φωτογραφίες με σχετικές τελετές...
Υπάρχει ένα βίντεο από τελετές που προέρχεται απο ξένη χώρα που κάνουν κάτι μασωνικά, δεν έχουμε καμία σχέση με αυτό.
Οι θέσεις μας, για αυτό το λεπτό θέμα, έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα μας . Η Χρυσή Αυγή αντιτίθεται στον διαχωρισμό Εκκλησίας-Κράτους. Επιδιώκει την αποκατάσταση του κύρους της Εκκλησίας και την άμεση κάθαρση του κλήρου από κάθε παρακμιακό και διεθνιστικό στοιχείο. Ανεξιθρησκεία μόνο για τα δόγματα που δεν θίγουν την Ελληνική Παράδοση και Ιστορία και δεν φθείρουν την δύναμη του Έθνους. Η Ορθοδοξία αναγεννημένη και Ελληνική ξανά πρωτοπόρος στους αγώνες του Έθνους.


Δυστυχώς τα μέσα μαζικής ενημέρωσης βλέποντας την ραγδαία μας άνοδο προσπαθούν να μας χτυπήσουν με κάθε μέσο το 97% των ελλήνων είναι χρισταινοί ορθόδοξοι, τώρα βέβαια έχουν μπει και δυο εκατομμύρια λαθρομετανάστες και έχει γίνει ένα μείζον ζήτημα με την ισλαμοποίηση της Ελλάδας .

-Δωδεκαθεϊστές και παγανιστές δεν υπάρχουν δηλ στη Χρυσή Αυγή;

Ως εκπρόσωπος του κόμματος της Χρυσής Αυγής, σαν Ηλίας Κασιδιάρης και ως εκλεγμένος βουλευτής, θεωρώ γραφικό να δηλώνει κάπιος δωδεκαθεϊστής στην Ελλάδα του σήμερα. Σεβόμαστε απόλυτα την αρχαία ελληνική παράδοση, δεν θα μπορούσε να υπάρχει Ελλάδα εάν δεν υπήρχε αρχαία Ελλάδα η οποία είναι λίκνο του ευρωπαϊκού και παγκόσμιου πολιτισμού αλλά θεωρώ ότι σήμερα να δηλώνει κάποιος δωδεκαθεϊστής ενδεχωμένως στερείται κατά κάποιον τρόπο σοβαρότητας. Παρόλου αυτά η θρησκευτική πίστη κάθε πολίτη είναι απολύτως σεβαστή. Δεν θα δεχθούμε δόγματα που θίγουν την ελληνική παράδοση και που φθίνουν τις δυνάμεις του Εθνους.


http://www.agioritikovima.gr/arthra/item/31718-%CE%B7-%CE%B5%CE%BE%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B7%CE%BB-%CE%BA%CE%B1%CF%83%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%81%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%81%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF-%CE%B2%CE%AE%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%B3%CE%B9%CE%BF-%CE%BF%CF%81%CE%BF%CF%82,-%CE%B7-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1,-%CE%BF-%CE%BC%CF%80%CE%B1%CE%BB%CF%84%CE%AC%CE%BA%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CE%B9-%CF%84%CE%AD%CE%BA%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B9%CE%B5%CF%81%CE%AC%CF%81%CF%87%CE%B5%CF%82


Μία γραφική τελετή με έλειψη σοβαρότητος. (Κατά την άποψιν του δηλούντος).




Ανακοίνωση από το Θρησκευτικό Σωματείο ΕΛΛΗΝ.Α.Ϊ.Σ.

Κυριακή, 4 Μαΐου 2014

Με έκπληξη διαβάσαμε στην εφημερίδα "Αγιορείτικο Βήμα" τη συνέντευξη του βουλευτή της Χρυσής Αυγής, Ηλία Κασιδιάρη, ο οποίος ερωτηθείς για το αν υπάρχουν "δωδεκαθεϊστές και παγανιστές" στο κόμμα του, απάντησε οτι "θεωρώ γραφικό να δηλώνει κάποιος δωδεκαθεϊστής στην Ελλάδα του σήμερα" και παρακάτω "θεωρώ ότι σήμερα να δηλώνει κάποιος δωδεκαθεϊστής ενδεχομένως στερείται κατά κάποιον τρόπο σοβαρότητας."

Το Ιερατικό Συμβούλιο, το ΔΣ και τα μέλη του ΕΛΛΗΝ.Α.Ι.Σ., θέλουμε να δηλώσουμε κατηγορηματικά, οτι τιμώντας και ακολουθώντας τη φιλοσοφία και την προσέγγιση του Θείου με τον ίδιο τρόπο με τους προγόνους μας, καθόλου δεν μας κάνει να αισθανόμαστε γραφικοί ή στερούμενοι σοβαρότητας. Το αντίθετο, νιώθουμε εθνικά υπερήφανοι και γενναίοι, που παρά τον λυσσαλέο πόλεμο να δαιμονοποιηθεί οτιδήποτε είναι αμιγώς ελληνικό, είχαμε το σθένος να πούμε δυνατά τα πιστεύω μας, συμπορευόμενοι στη γραμμή των ενδόξων προγόνων, ακόμα κι αν λοιδορούμαστε.

Λυπούμαστε για οσους έσκυψαν το κεφάλι, είτε για να σώσουν τη ζωή τους, όπως κάποιοι απο τους προγόνους μας στο παρελθόν, είτε για να κερδίσουν μια πολιτική μάχη, όπως οι όψιμοι πολιτικάντηδες του σήμερα.

Η φιλοσοφία και η ελληνική θρησκεία, διδάσκουν ήθος, γενναιότητα και τιμή, και φαίνεται, πως πολύ λίγοι σήμερα την διαθέτουν.

Ελλήνων Αρχαιοθρήσκων Ιερόν Σωματείον ΕΛΛΗΝ.Α.Ι.Σ.


 

Είναι τάφος η Χριστιανική "Αγία Τράπεζα";

 
 


Ποιά η διαφορά του Αρχαίου Ελληνικού βωμού με την Χριστιανική "Αγία Τράπεζα";

Ο Αρχαίος Ελληνικός βωμός είναι ιερόν θυσιαστήριο, ενώ η Χριστιανική "Αγία Τράπεζα"

είναι τάφος.


Με τη λέξη βωμός εννοούμε οποιαδήποτε δομή, ακόμα και μία απλή μεγάλη πέτρα, πάνω στην οποία γίνονται θυσίες («θυσιαστήριο») και γενικότερα προσφορές υλικών αγαθών σε κάποια θεότητα , ήρωα, ημίθεο, για θρησκευτικούς σκοπούς.
Σε μία ευρύτερη έννοια, βωμός ονομάζεται ένας ιερός χώρος όπου γίνονται τελετές.  



 
  Στον Χριστιανισμό τη θέση του βωμού έχει πάρει η Αγία Τράπεζα.

Στην ορολογία της Λειτουργικής της Ορθόδοξης Εκκλησίας, Αγία Τράπεζα ονομάζεται τετράγωνο οικοδομημένο τραπέζι ("εκ πάσης ύλης στερεάς, οίον χρυσού, αργύρου και μαρμάρου"), πάνω στο οποίο τελείται το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας και ονομάζεται και Ιερό Θυσιαστήριο  "διότι επ' αυτής τελείται η θυσία του Αμνού του Θεού υπέρ πάντων των πιστών, ζώντων και τεθνεώτων". Η Αγία Τράπεζα βρίσκεται μέσα στο Ιερό Βήμα και έχει σχήμα τετράγωνο.


Σύμφωνα με την Ορθόδοξη Εκκλησία, η Αγία Τράπεζα συμβολίζει:

Ειδικότερα, στην Ελλάδα και στην Ανατολή γενικότερα η πλέον συνηθισμένη πρακτική είναι η τοποθέτηση Αγίων λειψάνων κατά τα Θυρανοίξια του Ιερού Ναού εντός ειδικής κρύπτης της Αγίας Τράπεζας που ονομάζεται "κατάθεσις, ή καταθέσιον ή εγκαίνιον".
 
 
 
 


Ο 'Ομηρος αποδέχεται την ιδέα της μετενσάρκωσης.



Ο 'Ομηρος αποδέχεται την ιδέα της μετενσάρκωσης αλλά καί της μετεμψύχωσης.  Δεν αποδέχεται ότι μόνον η παρούσα ζωή είναι πραγματική, αλλά και αυτή του "κάτω κόσμου" στον οποίο δεν θέλει να βασιλεύει.


α) Ομήρου Μ Οδυσσείας ή Νέκυια, στίχοι 488-491, στους οποίους απαντά ο Αχιλλέας στον Οδυσσέα:

Μετάφραση "Κάκτου", τόμος 83

"Μη με παρηγορείς για το θάνατο, δοξασμένε Οδυσσέα.
Θα επιθυμούσα ακόμα καί εργάτης στη γη να ήμουν
καί να δουλεύω με μισθό σε άλλον άντρα χωρίς κτήματα,
στον οποίον δεν θα υπήρχε μεγάλη περιουσία,
παρά να βασιλεύω σε όλους τους πεθαμένους".


 

Μετεμψυχωση: Απο τον Σωκρατη .......


Μετεμψυχωση: Απο τον Σωκρατη .......

Αρχαία Ελλάδα
 

Από τους αρχαίους Έλληνες, ο Σωκράτης, ο Πυθαγόρας
 και ο Πλάτωνας μπορούν να απαριθμηθούν μεταξύ αυτών που έθεσαν τη
 μετεμψύχωση ως ένα αναπόσπαστο τμήμα των διδασκαλιών τους. Στο τέλος
 της ζωής του ο Σωκράτης είπε: «Χρωστάμε Κρίτωνα, έναν αλέκτορα στον Ασκληπιό. Να τον δώσετε, μην το αμελήσετε – Ω Κρτων, τ σκληπι φελομεν λεκτρυνα• λλ πδοτε κα μ μελσητε» (Πλάτων, Φαίδων)

Σύμφωνα με τα λόγια του Σωκράτη στην «Απολογία Σωκράτους, 41.d.1» λέγει στους δικαστές : Αλλά τώρα πια είναι ώρα να φύγουμε, εγώ για να πεθάνω, κι εσείς για να ζήσετε. Ποιοί από εμάς πηγαίνουν σε καλύτερο πράγμα, είναι άγνωστο σε όλους πλην του θεού – λλ γρ δη ρα πιέναι, μο μν ποθανουμέν, μν δ βιωσομένοις· πότεροι δ μν ρχονται π μεινον πργμα, δηλον παντ πλν τ θε“.

  Ο Πυθαγόρας ισχυριζόταν πως μπορούσε
 να θυμηθεί τις προηγούμενες ζωές του και ο Πλάτωνας παρουσίασε λεπτομερείς
 περιγραφές μετεμψύχωσης στα κυριότερα έργα του. Με λίγα λόγια, υποστήριξε
 πως η αγνή ψυχή πέφτει από το επίπεδο της απόλυτης πραγματικότητας
 λόγω υλικών επιθυμιών και στη συνέχεια παίρνει ένα φυσικό σώμα. Οι
 πεσμένες ψυχές γεννιούνται καταρχήν με ανθρώπινη μορφή, με ανώτερη
 ανάμεσά τους τη μορφή του φιλόσοφου, που αγωνίζεται για μια ανώτερη
 γνώση. Εάν η γνώση του τελειοποιηθεί, τότε ο φιλόσοφος μπορεί να επιστρέψει
 στην αιώνια ύπαρξη. Αν όμως, παγιδευτεί απελπιστικά στις υλικές επιθυμίες,
υποβιβάζεται στις ζωώδεις μορφές ζωής. Ο Πλάτωνας (Πλάτωνας, Φαίδρος  )
πίστευε πως οι λαίμαργοι και οι αλκοολικοί μπορούν να γεννηθούν γαϊδούρια,
οι βίαιοι και οι άδικοι σαν λύκοι και γεράκια και όσοι παρασύρονται
 τυφλά από τα κοινωνικά γεγονότα σαν μέλισσες και μυρμήγκια. Μετά από
 κάποιο χρονικό διάστημα, η ψυχή αποκτά ξανά τη δυνατότητα να επανέλθει
 σε ανθρώπινη μορφή με ανανεωμένη την ευκαιρία να απελευθερωθεί. Μερικοί
 λόγιοι πιστεύουν πως ο Πλάτωνας και άλλοι Έλληνες φιλόσοφοι αποκόμισαν
 τη γνώση τους για τη μετεμψύχωση από θρησκευτικά μυστήρια, όπως τα  Ορφικά.
 


 

Saturday, May 17, 2014

Για τις ιδέες της μετεμψύχωσης και της μετενσάρκωσης μίλησε πρώτος ο Ορφεύς.



Οι ιδέες της μετεμψύχωσης και της μετενσάρκωσης δεν είναι ανατολίζουσες καθ' όσον γι΄αυτές μίλησε πρώτος ο Ορφεύς, κάτι το οποίον μαζί με τον  Όμηρο, διαφαίνεται καί στην μετέπειτα Ελληνική Παράδοση, μέχρι καί στα Ελληνικά Δημοτικά Τραγούδια.


ΤΑΧΑ ΝΑ ΣΤΕΚΕΙ Ο ΟΥΡΑΝΟΣ

Κάπου στα Τάρταρα της γης, τα χρυσοπαγωμένα,
μοιρολογούν οι λυγερές καί κλαιν τα παλικάρια.
-Τάχα να στέκει ο ουρανός, να στέκει ο απάνου κόσμος,
να στέκουν τα χοροστασιά, σαν που ήτανε καί πάντα,
να λειτουργιώνται οι εκκλησιές, να ψέλνουν οι παπάδες; 



ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΑΝΟΥ ΚΟΣΜΟ

Εψές αργά εδιάβαινα από το κοιμητήριο
κι άκουσα βνήμα να βογκά, να βαριαναστενάζει.
-Σαν τί έχεις βνήμα μου καί βογκάς καί βαριαναστενάζεις;
Μην ειν’ βαρύ το χώμα σου κι η πλάκα σου μεγάλη;
Μην είν’ το μαξιλάρι σου στραβό στην κεφαλή σου;
-Δεν είν’ από το χώμα μου, δεν είν’ από την πλάκα
κι ουδέ το μαξιλάρι μου, στραβά στην κεφαλή μου.
Αναστενάζω καί πονώ, για τον απάνου κόσμο.




 

Μετεμψύχωση

 

 

Μετεμψύχωση

Από την Live-Pedia.gr

 
Η μετεμψύχωση είναι φιλοσοφική και θρησκευτική διδασκαλία που υπάρχει από την αρχαιότητα σε πολλούς λαούς, κυρίως στους ανατολικούς, οι οποίοι θεωρούν ότι η ψυχή του ανθρώπου, μέχρι να βρει τη μορφή που της ταιριάζει, περνά απ' το ένα σώμα στο άλλο, είτε αυτό είναι σώμα ανθρώπου, είτε ζώου ή ακόμη και φυτού
 
Σύμφωνα με τη διδασκαλία της, η ψυχή πραγματοποιεί αρκετές φορές τον κύκλο της ζωής και του θανάτου, ενώ ταλαιπωρείται περισσότερο ή λιγότερο, ανάλογα με τις αμαρτίες που έχει διαπράξει.

Η θεωρία και η διδασκαλία της υποστηρίχθηκε και διδάχθηκε στην αρχαία Ελλάδα, όπου την προσέγγισαν ως φιλοσοφική θεωρία, από τους Πυθαγόρειους και τους Ορφικούς φιλοσόφους, αλλά και από τον Πλάτωνα.

Στην Ανατολή όμως, όπως στην Ινδία, έγινε θρησκεία και ο βουδισμός, ο βραχμανισμός και διάφορες άλλες ζωολατρικές θρησκείες, την παραδέχονται ως σοβαρό παράγοντα στην προσωπική και κοινωνική κατάσταση κάθε ατόμου. Οι Ινδοί μάλιστα με τη μετεμψύχωση εξηγούσαν την ύπαρξη των καστών.







 

Προοδευτική Εκπαιδευτική πρόταση.


Ὁ Ἀρχαῖος Ἑλληνικός Ἀποικισμός

 
 



Ὁ Ἀρχαῖος Ἑλληνικός Ἀποικισμός
 
 
 
 
 

 

Friday, May 16, 2014

Δημ. Καψάλας: Οι Έλληνες εφηύραν την αυτασφάλιση.



Δημ. Καψάλας: Οι Έλληνες εφηύραν την αυτασφάλιση.
Διάλεξη του Δημοσιογράφου Δημητρίου Καψάλα στις 15.05.2014 για τις τελευταίες εξελίξεις στα Εθνικά θέματα. Οι διαλέξεις διενεργούνται στην αίθουσα του βιβλιοπωλείου "ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ", ΕΡΜΟΥ 61, ΤΗΛ. 2310.282782, 282427
 
Δημ. Καψάλας: Έχω 39 να τους κάνω 40;
      

ΔΗΜ.ΛΙΑΤΣΑ: Ο Πάτροκλος




Δήμητρα Λιάτσα: Ο Πάτροκλος

Sunday, May 11, 2014

Έχουν οι Βαυαροί Ελληνική – Μινωική καταγωγή;

 

 
 
 
Έχουν οι Βαυαροί Ελληνική – Μινωική καταγωγή;
 
 

Έλλην πολίτης υποδεικνύει υπόγειο ναό ή καλλιτεχνικό εργαστήρι με 130 αρχαία αγάλματα κάτω από την Ακρόπολι και το υπουργείο Πολιτισμού τον... αγνοεί!!!

Πολιτισμός
«Υπάρχει μια φυλή ανθρώπων, μια φυλή θεών…» Πίνδαρος (ΣΤ ΄ Ωδή Νεμεονίκου)
 Γράφει από την  Αθήνα, ο συνεργάτης μας, συγγραφέας - λαογράφος
 Γιώργος Λεκάκης www.lekakis.com    

Χρονοτοπία 30.04.2014

30.04.2014

Έλλην πολίτης υποδεικνύει υπόγειο ναό ή καλλιτεχνικό εργαστήρι με 130 αρχαία αγάλματα
 κάτω από την Ακρόπολι και το υπουργείο Πολιτισμού τον... αγνοεί!!!

http://www.xronos.gr/detail.php?ID=92715
 
 
 







 
Πολιτισμός

«Υπάρχει μια φυλή ανθρώπων, μια φυλή θεών…» Πίνδαρος (ΣΤ ΄ Ωδή Νεμεονίκου) Γράφει από την
 Αθήνα, ο συνεργάτης μας, συγγραφέας - λαογράφος Γιώργος Λεκάκης www.lekakis.com
Χρονοτοπία 30.04.2014
30.04.2014



Έλλην πολίτης υποδεικνύει υπόγειο ναό ή καλλιτεχνικό εργαστήρι με 130 αρχαία αγάλματα κάτω από
την Ακρόπολι και το υπουργείο Πολιτισμού τον... αγνοεί!!!





/ Αφιέρωμα: Χρονοτοπία - Γράφει o Γιώργος Λεκάκης /



Κάποιοι από τους πολλούς επίσημους αριθμούς πρωτοκόλλου που έχει πάρει η υπόθεσις...
κι όμως παραμένει θαμμένη, κι αυτή όπως και το εργαστήριο κάτω από την Ακρόπολη!!!
Και μάζι μ' όλα αυτά, η Αλήθεια και η Ιστορία!


Μερκούρη, Μικρούτσικος, Βενιζέλος, Σταϊκούρας, Καραμανλής, Βουλγαράκης, Λιάπης,
Γερουλάνος, έθαψαν το αρχαίο «μαρμαρογλυφείο των Αθηνών»!!!

Μια παράξενη ιστορία πλανάται - χρόνια τώρα - στα στέκια των αρχαιοφίλων, και που εάν
είναι
αλήθεια, εκθέτει όλους τους υπουργούς Πολιτισμού αυτής της χώρας - από την Μελ.
Μερκούρη και
μετά! - καθώς και σύσσωμο το υπουργείο!..


Ας πάρουμε τα πράγματα με την σειρά...

Δυο φίλοι κατά την διάρκεια κάποιων εργασιών στην Πλάκα - στον αρχαιότερο οικισμό της Ευρώπης,
κατά κάποιους  - ανασύροντας μια πλάκα, ευρέθησαν πάνω από μια αραχνιασμένη τρύπα. Από
περιέργεια, άναψαν δυο εφημερίδες, τις πέταξαν μέσα και είδαν πως υπάρχει βάθος. Εισέρχονται -
αυτόπτες μάρτυρες και οι δυο - και ευρίσκονται - απ' ό,τι λένε - σε έναν υπόγειο θάλαμο, με πάρα
πολλά αρχαία ελληνικά αγάλματα!


Αμέσως απευθύνθηκαν στο υπουργείο Πολιτισμού και μάλιστα στην ίδια την υπουργό, τότε, Μελίνα
Μερκούρη... Φωνή βοώντος... Οι υπουργοί αλλάζουν (άλλωστε αυτοί έρχονται και παρέρχονται,
είναι περαστικοί και αναλώσιμοι, ασχέτως εάν φαντάζονται πως είναι αιώνιοι, αλλά τα προβλήματα
μένουν) και ο άνθρωπος αυτός (ο κ. Κ. Κυπαρίσσης εν προκειμένω) επέμενε να τους ενημερώνει γι'
αυτό που είδαν τα μάτια του... Ήταν δε, γνωστός στους κύκλους του υπουργείου, γιατί - συν τοις
 άλλοις - είχε βρει ένα άγαλμα της Μοίρας Κλωθούς, είχε ενημερώσει το υπουργείο, το οποίο εσκόπευε
να τον αποζημιώσει (ΥΠΠΟ/ΔΙΛΑΠ/Γ/2612 π.ε./42486 π.ε./1.3.1988, με δυο φωτο συνημμένες).

Αλλά, για την... ταμπακιέρα, το υπόγειο «μαρμαρογλυφείο των Αθηνών» - όπως ο ίδιος το όνομάσε -
με τα 130 αγάλματα... ουδείς λόγος! Ας πω εδώ, πως ο κ. Κυπαρίσσης ιστορικώς έχει ένα δίκιο,
λέγοντας πως ίσως να πρόκειται για ένα «μαρμαρογλυφείο», δεδομένου ότι κάπου θα πρέπει να
φυλάσσονταν οι μήτρες των μεγάλων καλλιτεχνημάτων της Ακροπόλεως, ούτως ώστε σε περίπτωση
φθοράς να αντικατασταθούν...


Ας δούμε όμως τι περιγράφει ο ίδιος, σε νέα επιστολή του προς τον υπ. Πολιτισμού, Ευ. Βενιζέλο
(20.8.2003):

«Στην περίοδο Μελίνας Μερκούρη έκανα δύο φορές αιτήσεις για το "μαρμαρογλυφείο των Αθηνών".
Πιθανόν 99% του Αθηναίου Φειδία και ονομάζω τα εξής:

Από τις οικοδομικές εργασίες ο εκσκαφέας επέταξε ένα μάρμαρο, δηλαδή πλάκα 2 μ. και παρουσιάσθηκε ένα άνοιγμα σε στυλ πηγαδιού, καλυμμένο με στρώμα αράχνης. Πέταξα αναμμένη εφημερίδα και τότε και με τις ακτίνες του ηλίου,
 είδα πως υπήρχαν σκαλοπάτια. Τελειώνοντας τα σκαλοπάτια σε βάθος 3 μ. και παραπάνω υπήρχε
αίθουσα. Και δεξιά στην καμάρα, δεξιά της στοάς, ήταν μία θεά! Γύρω στο 1,80 μ.! Αριστούργημα!
Και από την αριστερή μεριά του προσώπου ήταν ακατέργαστη. Στην δεξιά μεριά ήταν ένα λεοντάρι.
Δίπλα ο Διογένης γυμνός, όπως τον εγέννησε η μάνα του, και η θεά Αθηνά. Δεξιά και αριστερά στο
τούνελ της καμάρας ολόσωμα συνεχόμενα αγάλματα στα 20 μ. Δεν υπάρχει οξυγόνο. Και το τούνελ
συνεχίζεται. Αλλά θέλει φωτισμό.


Το νούμερο των αγαλμάτων είναι σε τριψήφιο αριθμό. Μετρήθηκαν και κόρες δεξιά και αριστερά.
Στα τειχεία υπάρχουν ανάγλυφα, πιθανότατα να είναι 50% τα "Ελγίνεια", να τα είχε προβλέψει ο
 Φειδίας για κάποια φθορά των χρόνων.

Επίσης έχω κάνει αίτηση και στην περίοδο Μικρούτσικου. Βαστάω ημερομηνίες και αριθμούς
πρωτοκόλλου για όλα αυτά.

Παρακαλώ να ενημερωθεί οπωσδήποτε ο υπουργός Πολιτισμού, να μην την πνίξουμε την υπόθεση,
όπως και τις προηγούμενες φορές. Εγώ μπορώ να σας το υποδείξω το μέρος του τούνελ, με όλα αυτά τα
 οποία αναφέρω»...


Αυτά αναφέρει ένας Έλλην πολίτης, σε Έλληνες υπουργούς Πολιτισμού της Ελλάδος (δις στην Μελ. Μερκούρη, στον Θ. Μικρούτσικο, και στον Ευ. Βενιζέλο) και δεν κινείται κανείς τους! Δεν δίνει ουδείς σημασία! Δεν δίνει καμμιά εντολή στην Αρχαιολογική Υπηρεσία - η οποία, ως κράτος εν κράτει, ακόμη και για την υπόνοια υπάρξεως αρχαίου θραύσματος σταματά οικοδομικές εργασίες - να πάει να ελέγξει το βάσιμον των αναφερομένων...

Ενδιαμέσως δε, αναφέρει πως αιτήθηκε 10 φορές να συναντηθεί με την υπ. Πολιτισμού Ά. Ψαρούδα-Μπενάκη, για να την ενημερώσει για το θέμα, κι αυτή η συνάντησις δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ... Επίσης, ενημέρωσε και τον κ. Γ. Σταϊκούρα (ως δ/ντή του πολιτικού γραφείου του Προέδρου της ΝΔ)...

Ο καιρός περνά... Γίνεται πρωθυπουργός - και υπουργός Πολιτισμού - ο Κ. Καραμανλής. Νέα - 4η - αίτηση (6.12.2004). Τον ενημερώνει πως πρόκειται για το «μαρμαρογλυφείο των Αθηνών», πως υπάρχει τριψήφιος αριθμός ολόσωμων αγαλμάτων, 15 κόρες, άγαλμα του Διογένους να κρατά τα μάγουλά του, κ.ά. ημιτελή... Επίσης, προσθέτει, πως υπάρχει και κατοικία, πηγάδι με σκαλοπάτια, αίθουσα προς Ν., με διακλαδώσεις που κανείς δεν ξέρει πού φθάνουν... Και ζητούσε ακρόαση γιατί έχει κι άλλα να του πει, αλλά από κοντά «κεκλεισμένων των θυρών»... Κι όλα αυτά, «για να δοξασθεί η Ελλάδα μας», όπως σημείωνε... Ο πρωθυπουργός και υπουργός Πολιτισμού της Ελλάδος, Κ. Καραμανλής, δεν του απάντησε ποτέ...


Ο καιρός περνά... Γίνεται υπουργός Πολιτισμού ο Γ. Βουλγαράκης. Νέα - 5η - αίτηση (12.9.2006). Συμπληρωματικά στα παραπάνω του αναφέρει πως υπάρχει και μεταλλικό ολόσωμο άγαλμα του Αιπύτου[1] να κρατά με το δεξί του χέρι ηνία αλόγου, και στο αριστερό του πόδι τυλιγμένο ένα φίδι, όλα σε φυσικό μέγεθος... Τον προκαλεί να βγει στην τηλεόραση σε αντιπαρέθση με αρχαιολόγους... Ζητούσε άδεια, να εισέλθει με αρχαιολόγους, να επιβλέπουν άτομα από το υπ. Πολιτισμού, ο ίδιος ο υπουργός εάν θέλει, να παρίστανται τα κανάλια, κλπ. Και τον ενημερώνει πως αυτά εντοπίζονται απλώς και με ανιχνευτές μετάλλων, από την επιφάνεια (δηλ. χωρίς καν να σάψουν)... Και αυτός ο Έλλην υπουργός Πολιτισμού εποίησε την νήσσαν...


Επανέρχεται υποδεικνύοντας το εν λόγω οικόπεδο με επιστολή του προς τον γεν. γραμματέα του ΥΠΠΟ, κ. Χρ. Ζαχόπουλο και την Α΄ ΕΠΚΑ (12.3.2007). Και, ω, του θαύματος, ο Χρ. Ζαχόπουλος, ο προϊστάμενος της Α΄ ΕΠΚΑ, Αλ. Μάντης, και κλιμάκιο (κατάπληροφορίες μου 15μελές) του ΥΠΠΟ, καθώς και με τους εκπροσώπους του κ. Κυπαρίσση, μεταβαίνει αυθημερόν στο υποδειχθέν οικόπεδο - ως όφειλε να κάνει (αρ. πρωτ. 2282/12.3.2007)! Ο δε Χρ. Ζαχόπουλος ευχαριστεί τον κ. Κυπαρίσση για την υπόδειξη και του αναφέρει πως «εάν η δήλωση και υπόδειξη επιβεβαιωθεί, θα υπάρξει ηθική αναγνώριση της πράξης και υλική αμοιβή στο πλαίσιο των διατάξεων του ν. 3028/2002» (αρ. πρωτ. ΕΜΠ 21/12.3.2007). Αλλά η Αρχαιολογική, που κάνει άνω-κάτω ό,τι θέλει για ψύλλου πήδημα, για μια τόσο σοβαρή καταγγελία, αρκέσθηκε να πει πως «λόγω της ασφαλτόστρωσης του υπαίθριου χώρου στάθμευσης και της χρήσης του ανωτέρω χώρου από επιχείρηση στάθμευσης αυτοκινήτων, δεν κατέστη δυνατόν να επαληθευθεί το βάσιμο της υποδείξεως»!!! Και απεφασίσθη «να κινηθεί η νόμιμη διαδικασία για την εξακρίβωση της υποδείξεως»... Μετά απ' αυτήν την «αυτοψία» Ζαχόπουλου, τα γεγονότα που επακολούθησαν με το άτομό του είναι γνωστά... Ο Χρ. Ζαχόπουλος έφυγε - όπως έφυγε - από την μέση, και η υπόθεσις ξανα-ενταφιάσθηκε στο υπόγειό της...


Ο καιρός περνά... Νέος υπουργός Πολιτισμού ο Μιχ. Λιάπης. Δυο νέες αιτήσεις του κ. Κ. Κυπαρίσση (4.6 και 12.8.2008), στις οποίες αναφέρεται η αυτοψία Ζαχόπουλου, καθώς και οι 28χρονες προσπάθειές του να πείσει τους ανθρώπους που εκπροσωπούν τον πολιτισμό αυτής της χώρας, να ενδιαφερθούν για τον πολιτισμό της, τον λαμπρότερο πολιτισμό του πλανήτου!

Ώσπου γνωστοποιείται το θέμα στο κόμμα του ΛΑΟΣ, και δυο τότε βουλευτές του, ο κ. Σπ.-Άδ. Γεωργιάδης και ο κ. Αθ. Πλεύρης κάνουν (μια ασύντακτη και προχειρογραμμένη, κατά τ' άλλα) ερώτηση στην Βουλή (20.5.2010), η οποία έλεγε τα εξής:

«Σύμφωνα με καταγγελίες ενός συμπολίτη μας, σχετικά με κάποια αρχαιολογικά εύρήματα επί της οδού [........] που ισχυρίζεται ότι υπάρχουν και δεν έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας, μας ενημέρωσε ότι έχει αποστείλει στις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου τα εξής έγγραφα με αριθμούς πρωτοκόλλων: 1064/15-03-1989, 5176/26-08-1994, 46017/20-08-2003 και 21/12-03-2007, αλλά οι απαντήσεις αυτών ήταν αρνητικές ως προς τα συγκεκριμένα ευρήματα.

Συνεπώς ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

Εχει ελεγχθεί ο συγκεκριμένος χώρος και αν ναι ποτέ έγινε χρονικά και ποια ήταν τα. επίσημα αποτελέσματα των ερευνών;».

Και έρχεται το μεγαλείον της απαντήσεως του υπουργείου, δηλ. του επίσημου ελληνικού κράτους. Η μνημειώδης απάντησις την οποία υπογράφει ως υπ. Πολιτισμού ο κ. Π. Γερουλάνος, λέει ανάμεσα στ' άλλα διαδικαστικά, τα εξής (αντιγράφεται με τις ανορθογραφίες της):

«Σε απάντηση της [...] ερώτησης των βουλευτών κ. Σπ.-Άδ. Γεωργιάδη και Αθ. Πλεύρη και σύμφωνα με τα στοιχεία που έθεσαν υπόψη μας οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, σας γνωρίζουμε τα εξής:

Ο κ. Κυπαρίσσης, κάτοικος Αθήνας, επί της οδού [...], με επιστολή που απεύθυνε στις 12.03.2007 στον τότε Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Πολιτισμού, κ. Χρήστο Ζαχόπουλο, ανέφερε την ύπαρξη κινητών και ακίνητων αρχαιοτήτων στο οικόπεδο επί της οδού [...], το οποίο χρησιμοποιείται από ιδιώτη ως υπαίθριος σταθμός στάθμευσης.

Στις 12.03.2007 πραγματοποιήθηκε αυτοψία στο εν λόγω ακίνητο, με τη συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα του ΥΠ.ΠΟ., του Προϊσταμένου της Α' ΕΠΚΑ, κ. Αλέξανδρου Μάντη, καθώς και των εκπροσώπων του κ. Κυπαρίσση, κ.κ. Ιωάννας Κονδύλη και Γρηγορίου Καρυώτη. Η ύπαρξη ασφάλτου στο χώρο δεν επέτρεψε την εξακρίβωση της ύπαρξης αρχαιοτήτων.


Στη συνέχεια, η Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς, με την υπ' αρ. ΥΠΠΟ/ΓΔΑΠΚ/ΑΡΧ/Α1/Φ1/25741/1317/23.04.2007 απόφαση ενέκρινε τη διεξαγωγή συστηματικής ανασκαφής περιορισμένης χρονικής διάρκειας από την αρμόδια Α' ΕΠΚΑ, σύμφωνα με το άρθρο 36, παρ.15 του Ν. 3028/2002.

Ακολούθησαν, σε εφαρμογή της προαναφερθείσας Υπουργικής Απόφασης, το έγγραφο της αρμόδιας Α' ΕΠΚΑ, με αρ. πρωτ. 3806/15.06.2007 με το οποίο οριζόταν η διεπιστημονική ομάδα που θα διεξήγαγε την ανασκαφή, απαρτιζόμενη από προσωπικό της Εφορείας, το χρονοδιάγραμμα των εργασιών και ο οικονομικός προϋπολογισμό τους, το έγγραφο της Γενικής Δ/νσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς, με το οποίο η αρχική Υπουργική Απόφαση τροποποιήθηκε ως προς τα ονόματα των ιδιοκτητών του ακινήτου, καθώς και δυο έγγραφα της Υπηρεσίας προς τους ιδιοκτήτες του ακινήτου, [...] με τα οποία ζητήθηκε η έγγραφη συναίνεσή τους, προκειμένου να διεξαχθεί η εγκριθείσα ανασκαφική έρευνα, που όμως δεν έτυχαν απάντησης.


Ύστερα από τα παραπάνω, και λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι το ακίνητο επί της οδού [...], στην περιοχή της Πλάκας ανήκει σε ιδιώτες και, επιπλέον, ενοικιάζεται σε τρίτο πρόσωπο, το οποίο το χρησιμοποιεί ως ενοικιαζόμενο χώρο στάθμευσης οχημάτων, είναι σαφές ότι η Υπηρεσία δε μπορούσε να επέμβει στο εν λόγω οικόπεδο, χωρίς να έχουν, προηγουμένως, ρυθμιστεί θέματα που συνδέονται με τη "στέρηση χρήσης" του ακινήτου και τις αποζημιώσεις που θα έπρεπε ενδεχομένως να καταβληθούν, τόσο στους ιδιοκτήτες όσο και στον ενοικιαστή του ακινήτου, σύμφωνα και με τα όσα προβλέπονται στο άρθρο 19 του Ν. 3028/2002, "Για την προστασία των Αρχαιοτήτων και εν γένει της Πολιτιστικής Κληρονομιάς"».


Αυτά τα κωμικοτραγικά απάντησε η υπουργία Γερουλάνου! Ότι επειδή ένας ιδιώτης-ιδιοκτήτης δεν συναινεί να γίνει μια μικρή τρυπίτσα σε κενό κομμάτι ασφάλτου του οικοπέδου του, να περάσει απ' αυτό μια μικροκάμερα, να αποδείξει εάν υπάρχει ένα ολόκληρο υπόγειο εργαστήριο γλυπτών, ένας υπόγειος ναός ή ό,τι άλλο ισχυρίζεται ο κ. Κυπαρίσσης, κάτω από την Ακρόπολι Αθηνών (!!!), ή όχι, η επιστημονική και αρχαιολογική έρευνα στην Ελλάδα, η Ιστορία του ελληνικού πολιτισμού, η παγκόσμια διαφώτιση για το μεγαλείον των προγόνων μας, πρέπει να πάψει... Και ότι μια αποφασισμένη επίσημα να διεξαχθεί συστηματική ανασκαφή, μπορεί ως εκ τούτου να μη γίνει ποτέ! Και ότι η περίπτωση αναγκαστικής απαλλοτριώσεως - ή τόσα άλλα νομικά εργαλεία - που παρέχει ο νόμος που επικαλείται ο κ. Γερουλάνος δεν μπορούν να ισχύσουν!


Αλλά και οι δυο βουλευτές του ΛΑΟΣ, οι οποίοι έλαβαν αυτήν την απίστευτη απάντηση... μούλωξαν! Μουγγάθηκαν! Και ανάγκασαν τον κ. Κυπαρίσση με φίλους του, όπως τον κ. Θ. Ρουμπάνη, να αναζητούν δικαίωση και δημοσιοποίηση του θέματος σε δημοσιογράφους, σε τηλεοπτικές εκπομπές, άρθρα, κλπ.

Και δεν είναι η μόνη κατάπαυση και κατάχωση για την οποία βαρύνεται η υπουργία Γερουλάνου. Που θα πρέπει να συνδεθεί και με άλλα χρόνια πρόσωπα και πράγματα στο υπ. Πολιτισμού. Και ειδικά στην Πλάκα, στον Άλιμο, στο Χαϊδάρι... (Περισσότερα εν ευθέτω χρόνω).


Αλλά εάν γινόταν μια τέτοια ανασκαφή, θα απεδείκνυε μόνον δύο πράγματα:

1. Ή ότι το κ. Κυπαρίσσης είναι μυθομανής. (Αλλά η ψυχολογία λέγει πως ένας μυθομανής δεν επιμένει 32 χρόνια... Κάποτε και οι μανίες περνούν)...

2.  Ή ότι λέει αλήθεια. Και το υπόγειο αυτό εργαστήριο όντως υπάρχει!

Ναι, αλλά τότε θα αποδεικνύονταν άλλα δυο πράγματα:

1.  Ή ότι «κάποιοι» έμαθαν για το υπόγειο εργαστήριο, εισήλθαν και ξάφρισαν ό,τι υπάρχει εντός αυτού, οπότε και έχουν κάθε λόγο να κωλυσιεργούν τις έρευνες,

2. ή ότι - εάν όντως οι περιγραφές αποδειχθούν όπως τις βροντοφωνάζει τόσα χρόνια ο κ. Κυπαρίσσης - όλοι όσοι έλαβαν γνώση αυτής της πληροφορίας και δεν έκαμαν τίποτε, θα αποδειχθούν νεκροθάφτες του ελληνικού πολιτισμού, που τοποθετήθηκαν σε αυτές τις καρέκλες με αυτήν την εντολή και ορκιζόμενοι αυτό το έργο... Πάλι, λοιπόν, αυτοί και οι εντολείς τους έχουν κάθε λόγο να κωλυσιεργούν τις έρευνες...

Εσείς βλέπετε κάποιον άλλον λόγο;

Κι έτσι, αρχαιολόγοι, υπουργείο, πολιτικοί, και άλλοι πολλοί παράγοντες (όπως εφοπλιστές και επιχειρηματίες που... κατοικούν, δραστηριοποιούνται κι... επεκτείνονται στην Πλάκα, καταπατώντας τείχη ολόκληρα κλπ.), όλοι σε έναν πανηγυρτζίδικο χορό, σιωπούν και θάβουν... Κι έρχονται δημοτικές εκλογές (και) για τον μεγαλύτερο Δήμο της χώρας... Και κανείς υποψήφιος δεν έχει εντάξει στο πρόγραμμά του το ξεβρώμισμα της «συνοικίας των θεών», της Πλάκας από τον κόπρο του Αυγείου, έως τώρα...

Θα επανέλθω και με άλλα στοιχεία...


----------------------------------------------

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:

[1] Στα κείμενά του, ο κ. Κυπαρίσσης, γράφει για κάποιον «Έπιτο» ή «Έπητο». Τέτοιο όνομα όμως στην αρχαία μας Μυθολογία ή Ιστορία δεν υπάρχει. Ίσως λοιπόν, θεώρησα πως αναφέρεται ανορθόγραφα προς τον ήρωα Αίπυτο, τον υιό του Νηλέως και εγγονό του Κόδρου, του τελευταίου βασιλιά και αυτοθυσιαζόμενου ήρωος των Αθηναίων, για να σωθεί η πόλις του. Ο εγγονός του, Αίπυτος, έκτισε την πόλη Πριήνη Καρίας της Μ. Ασίας!

Οι άλλοι ήρωες με το όνομα αυτό έχουν σχέση με την Αρκαδία και την Μεσσηνία.

 

 
 
 

Saturday, May 10, 2014

Δημ. Καψάλα: Παρέλαση στην Σαουδική Αραβία με πυρηνικούς πυραύλους.


 
Δημ. Καψάλα: Παρέλαση στην Σαουδική Αραβία με πυρηνικούς πυραύλους.
Διάλεξη του Δημοσιογράφου Δημητρίου Καψάλα στις 08.05.2014 για τις τελευταίες εξελίξεις στα Εθνικά θέματα. Οι διαλέξεις διενεργούνται στην αίθουσα του βιβλιοπωλείου "ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ", ΕΡΜΟΥ 61, ΤΗΛ. 2310.282782, 282427

Άς σταματήσουμε την έκφραση "Κύμβαλο αλαλάζον"


Άς σταματήσουμε την έκφραση "Κύμβαλο αλαλάζον" και άς την αντικαταστήσουμε με την έκφραση  "Δωδωναίον αγγείον".


1 Ἐὰν ταῖς γλώσσαις τῶν ἀνθρώπων λαλῶ καὶ τῶν ἀγγέλων, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, γέγονα χαλκὸς ἠχῶν ἢ κύμβαλον ἀλαλάζον.

Ο Σαούλ εκ Ταρσού: – Πρὸς Κορινθίους Α' 13

Δωδωναίον χαλκείον

Η παροιµιώδης φράση δωδωναίον χαλκείον που λεγόταν επί των ακαταπαύστως και πολλά λαλούντων.


Σ' όλη την προϊστορική περίοδο και ως το τέλος του 5ου αι. π.Χ. η λατρεία ήταν υπαίθρια, γύρω από το ιερό δένδρο όπου κατοικούσε το Θείο ζεύγος (Τέμενος). Ένας περίβολος από χάλκινους τρίποδες με λέβητες (είδος καμπάνας) περιέκλειε το ιερό. Οι λέβητες εφάπτονταν ο ένας με τον άλλο και όταν κάποιος έκρουε έναν απ' αυτούς, ο ήχος διέτρεχε όλους τους λέβητες και δεν σταματούσε αν κάποιος δεν άγγιζε έναν απ' αυτούς. Από τον ήχο των λεβήτων οι ιερείς ερμήνευαν τη βούληση του θεού. Από τον αδιάκοπο ήχο των λεβήτων, παρέμεινε η παροιμιώδης φράση «δωδωναίον χαλκείον», που λεγόταν γι' αυτούς που φλυαρούσαν αδιάκοπα.

Ο Πλάτων και ο ασ καυλι στής.


 
 
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΜΟΝΟΣΤΙΧΑ, ΔΙΣΤΙΧΑ (*)


Εβγήκε και ο   ασ καυλι στής (1) τον Πλάτωνα να βρίσει!


Ο Πλάτωνας δεν πρόβλεψε πως θάρθει κάποια μέρα
ένας οινόφλυξ   ασ καυλι στής να τον εκάνει πέρα.

(Μαντινάδα)

Κι ο ασ καυλι στής πρέπει καλά, τις τρύπες του να κρύβει.

Ο   ασ καυλι στής  την π@@@σ@ του
να μην την αμολάει,
βγαίνει σκυλί, κακό σκυλί,
και του την εχαλάει.


(*) Λέγονται για άνθρωπο αγροίκο και αμαθή  που έχει το θράσος να κρίνει ανθρώπους πολύ ανώτερούς του.

(1) Ο εκτελεστής του ασκαύλου γνωστού με το Τουρκικό όνομα: Γκάιντα.

H Γκάιντα ή τσαμπούνα ή τουλούμι ή αγγείο είναι ένα είδος άσκαυλου, δηλαδή είδος παραδοσιακού μουσικού πνευστού μουσικού οργάνου, αποτελούμενο από ασκό και από ξύλινο μέρος.

 

Friday, May 09, 2014

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ «ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ» ΜΑΪΟΣ 2014


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ
«ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ»
ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ
ΕΡΜΟΥ 61 (ΕΝΑΝΤΙ ΟΤΕ)

ΜΑΪΟΣ 2014
ΚΑΘΕ ΠΕΜΠΤΗ 8.00´ μ.μ.
Πέμπτη 8 Μαΐου 2014
ΧΑΡΗΣ ΤΣΙΡΚΙΝΙΔΗΣ
«Ἀντικειμενική και Νομική τεκμηρίωση τοῦ ἐγκλήματος τῆς
Γενοκτονίας τῶν Ἑλλήνων τῆς Ἀνατολῆς».
 
Πέμπτη 15 Μαΐου 2014
Σ. - Α. ΧΡΑΠΗΣ
«Ὁ Ἀρχαῖος Ἑλληνικός Ἀποικισμός».
 
Πέμπτη 22 Μαΐου 2014
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΧΙΝΤΖΟΓΛΟΥ-ΑΜΑΣΛΙΔΟΥ
«Στήν γῆ τῆς Καππαδοκίας». Προβολή 15λεπτης ταινίας καί
παρουσίαση τοῦ βιβλίου «Στή σκιά μιᾶς βερικοκιᾶς».
 
 
Πρίν ἀπό κάθε ὁμιλία θά προηγεῖται
ἀνασκόπηση τῆς τρέχουσας ἐπικαιρότητος
ἀπό τόν δημοσιογράφο καί συγγραφέα ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΚΑΨΑΛΑ.
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΑ
BIBΛIOΠΩΛEIO APIΣTOTEΛEIO
EPMOY 61 - ΘEΣΣAΛONIKH
τηλ.: 2310 282782, 2310 282427
e-mail: erwdios@otenet.gr