θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα
θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

NOT IN THIS "NEW GREECE"  - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"
NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

Saturday, October 04, 2014

Η (γνωστή) «κομπίνα» που γίνεται σε όλη την αγορά

Λύση υπάρχει, υπουργός όμως;

04β/22 I κυριακάτικη δημοκρατία
 27/9/2014

Η (γνωστή) «κομπίνα» που γίνεται σε όλη την αγορά


ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΛΩΡΑΣ: *Μέλος ΑΣ. Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών

 Ακούω τον υφυπουργό Ανάπτυξης Γερ. Γιακουμάτο να υποστηρίζει ότι «φταίνε οι καταναλωτές που ψωνίζουν σαν το παγόνι και μένουν οι τι­μές ψηλά» και ότι «είδε τους ισολογισμούς των εταιριών τροφίμων και δεν έχουν πε­ριθώρια κέρδους»! Με δεδομένο ότι είναι έξυπνος άνθρωπος, τα λεγόμενά του κρύ­βουν σκοπιμότητες. Θα του εξηγήσω μία από τις κομπίνες. Ενα παράδειγμα είναι ο στιγμιαίος καφές. Στα ράφια υπάρχουν δύο πολυεθνικές (η Ν και η Τ) και ο καφές του σούπερ μάρκετ private label (PL). Ο PL ενδε­χομένως, όχι επιβεβαιωμένο, να φτιάχνεται από μία εκ των δύο πολυεθνικών. Ο καφές της Ν (που τιμωρήθηκε για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης) είναι ακριβότερος όλων. Ο καφές της Τ είναι λίγο φθηνότερος και ο καφές του PL λίγο φθηνότερος από τον κα­φέ της Τ.

Ερώτηση: Δεν υπάρχει άλλη εταιρία που να πουλάει στιγμιαίο καφέ;

Οσο χαμηλά κι αν κοιτάξει το «παγώνι», αυτά θα δει. Αν προτιμήσει τον φθη­νότερο, είναι χειρότερος σε γεύση από τους άλλους δύο. (Τυχαίο; Δεν νομίζω.) Άρα πιθανόν θα καταλήξει στον καφέ των πολυε­θνικών. Και έρχεται ο Γιακουμάτος να σου πει ότι «φταις εσύ, καταναλωτή».

 Ερώτηση: Τι όφελος έχει το σούπερ μάρκετ να μη βάζει άλλους καφέδες;

 Αρχικά οι πολυεθνικές πιέζουν με καλό και κακό τρόπο να μην μπει άλλος παίκτης. Αυτό εξασφαλί­ζει υψηλές τιμές. Το σού­περ μάρκετ ζητάει μερίδιο για τη συνεργασία του. Το μερίδιο, στην πλειονότητα των περιπτώ­σεων, το παίρνουν είτε μαύρα είτε στο εξωτερικό με κατάθεση σε λογαριασμό της «διεύθυνσης».
Ετσι δεν φαίνεται στον ισολογισμό. Οπότε το σούπερ μάρκετ, για να εμποδίσει την είσοδο ανταγωνιστών στο ράφι, ζητάει απίστευτα ποσά για να μπει ένας νέος παί­κτης (και δεν μπαίνει). Πουλάει και τα δι­κά του στα οποία έχει περιθώριο κέρδους και ΣΥΝΗΘΩΣ του τα φτιάχνει ένας από τους πολυεθνικούς παίκτες.

Φυσικά υπάρχει λύση, αλλά δεν υπάρχει υπουργός που τιμά τον όρκο του για να καταθέσει τη λύ­ση στη Βουλή. Προσωπικά έχω ετοιμάσει νομοθετική πρόταση και περιμένει ΕΝΑΝ ΥΠΟΥΡΓΟ να την καταθέσει στη Βουλή. Δίδεται η δυνατότητα στο ΥΠ.ΑΝ. να νο­μοθετήσει προσωρινά για να αντιμετωπίσει τον αποκλεισμό προϊόντων από τα ράφια των σούπερ μάρκετ. Μπαίνοντας και Ελλη­νες παραγωγοί θα προσφέρουν περισσότε­ρες θέσεις εργασίας. Η είσοδος νέων με χα­μηλότερες τιμές θα εντείνει τον ανταγωνι­σμό και θα πέσουν οι τιμές και στις μεγά­λες φίρμες.