θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα
θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

NOT IN THIS "NEW GREECE"  - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"
NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

Saturday, March 01, 2014

Να δώσω στα παιδιά μου αρχαιοελληνικά ονόματα.



Στο λιμάνι Φόρτα Λέζα της Βραζιλίας ζει ο φιλόλογος καθηγητής Πολύκαρπος Ματέ Περέιρα με τη γυναίκα του και τα 4 παιδιά του, 2 αγόρια και 2 κορίτσια. Όταν λοιπόν κάποτε οι θρησκευτικοί κύκλοι - ταγοί της πολιτείας τού αρνήθηκαν το δικαίωμα της ονοματοδοσίας στα παιδιά του (δεν υπήρχαν τα ονόματα, πού ήθελε να τούς δώσει, στο καθολικό εορτολόγιο), απεδύθη σ' έναν σκληρό δικαστικό αγώνα, τόσο στο τοπικό δικαστήριο τόσο και στο ομοσπονδιακό δικαστήριο της Βραζιλίας.
Όταν ύστερα από πολύ σχετικώς καιρό η υπόθεση έφτασε στο ομοσπονδιακό δικαστήριο, μεταξύ άλλων τού ετέθησαν δύο βασικές ερωτήσεις: Πρώτον, αν αγαπά την πατρίδα του και δεύτερον, γιατί επιμένει και θέλει να δώσει στα παιδιά του αρχαιοελληνικά ονόματα.
Η απάντηση του ήταν: «Αγαπώ και λατρεύω την πατρίδα μου, είμαι Βραζιλιάνος από μάνα και πατέρα, άλλα εκ παραλλήλου θαυμάζω και αγαπώ την αρχαία Ελλάδα και τον ανυπέρβλητο πολιτισμό της. Νοιώθοντας όμως, κύριοι δικαστές, αυτή την αγάπη κι αυτόν τον θαυμασμό για την αρχαία Ελλάδα, νοιώθω και την εσωτερική ανάγκη, ως ελάχιστο φόρο τιμής για όσα πρόσφερε σε μένα και στην ανθρωπότητα να δώσω στα παιδιά μου αρχαιοελληνικά ονόματα. Σωκράτης και όχι Σόκρατες, Ξενοφών και όχι Ξένοφον στα αγόρια μου, Κλυταιμνήστρα και όχι Νίστρα. Αθηνά και όχι Ατένα στα κορίτσια μου».
Μεταξύ δε άλλων είπε ακόμη: «Καθένα από αυτά τα ονόματα έχουν κι από ένα τεράστιο ιστορικό φορτίο, πού διδάσκει πολλά σε όλους εμάς τους πολίτες αυτής τής χώρας και ολόκληρης της οικουμένης. Τα κίνητρά μου είναι αγνά εντελώς, και σαν φιλόλογος εκπαιδευτικός έχω ιδίαν γνώσιν της βαρύτητος αυτών που σάς λέω. Για τούτο ευελπιστώ, ότι θα με δικαιώσετε».


Δαυλός,  επιστολή αναγνώστη, τεύχος 229, σελίδα 8, Ιανουάριος 2001