θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα
θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

NOT IN THIS "NEW GREECE"  - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"
NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

Saturday, January 18, 2014

Ο Βέβηλος Αλικαρνασσεύς


                            
  
Ο Βέβηλος Αλικαρνασσεύς

Στην Δωρική Εξάπολη που απετελείτο από την Κνίδο και την Αλικαρνασσό επί της Μ. Ασίας, την Ιαλυσσό, την Λίνδο και την Κάμειρο επί της Ρόδου και την νήσο Κω , είχαν ορίσει ως κοινό ιερό , στο οποίο συνήρχοντο σε κοινές συνελεύσεις , το ιερό του Απόλλωνος Τροπίου , επί Τροπίου Ακρωτηρίου , κοντά στην Κνίδο .
Η Αλικαρνασσός όμως αποκλείστηκε διότι ασέβησε ένας από τους πολίτες της προς το ιερό αυτό , κι έτσι από εξάπολις έγινε πεντάπολις .
Αιτία της ασέβειας , λένε κάποιοι, ήταν το ύδωρ της Σαλμακίδης πηγής και σ’ αυτήν απέδειδαν την αδυναμία του χαρακτήρος και τις κακές έξεις των πολιτών . Ο Στράβων όμως καυτηριάζει την συμπεριφορά των Αλικαρνασσέων , γράφοντας (c 656) :  «…. Η Σαλμακίς κρήνη διαβεβλημένη ουδ’, οιδ’ όπισθεν ως μαλακίζουσα τους πίοντας απ’ αυτής . Έοικε δε η τρυφή των ανθρώπων αιτιάσθε τους αέρας και τα ύδατα τρυφής δε αίτια ου ταύτα , αλλά πλούτος και περί τους διαίτας ακολασία».»
Ο βέβηλος Αλικαρνασσέας δεν μπορούσε πλέον να μείνει στην πόλη του , γι’ αυτό και αποφάσισε να μεταναστεύσει σε άλλη πόλη , εκεί όπου κανείς δεν θα τον γνώριζε και θα μπορούσαν να ανεχθούν την στάση και την συμπεριφορά του .
Μπαίνει λοιπόν σ’ ένα καράβι και ξεκινά το ταξίδι του προς αναζήτησιν της νέας πόλης που θα κατέστρεφε .
Κυβερνήτης στο καράβι που τον μετέφερε ήταν ο Ίπαλλος , θαλασσοπόρος , γεωγράφος , χαρτογράφος και μετεωρολόγος , ο οποίος ταξίδεψε πολλές φορές από την Αίγυπτο στην Ινδία . Έκανε σωστές μετεωρολογικές παρατηρήσεις κι ήταν ο πρώτος που διέπλευσε τον Ινδικό Ωκεανό , από τις ακτές της Αραβίας εις την Ινδία , πλέοντας στο ανοικτό πέλαγος και όχι κατά μήκος των ακτών , όπως συνηθιζόταν μέχρι τότε .
Ο Ίπαλλος γνώρισε τον Αλικαρνασσέα στο καράβι στο ταξίδι τους από Αλικαρνασσό στην Αλεξάνδρεια και του πρότεινε , καθώς σωστά τον ψυχολόγησε , να μεταβεί στην Κυρήνη διότι εκεί θα έβρισκε ευνοϊκό το κλίμα γι’ αυτόν , όπως ήδη το είχαν διαμορφώσει οι οπαδοί της Κυρηναϊκής Σχολής , που είχαν υπονομεύσει τα ήθη κι είχαν αμβλύνει κάθε αίσθημα θετικό προς τους Θεούς και την πόλη .
Πράγματι ο Αλικαρνασσεύς έφθασε στην Κυρήνη έγινε μαθητής της Σχολής και εκτιμήθηκε τα μέγιστα από την Αρήτη , κόρη του Αρίστιππου του Κυρηναίου μετά της οποίας λένε πως συνεδέθη και ερωτικώς .
Αφού έλαβε το χρίσμα του γνήσιου και άξιου μαθητού της Σχολής πήρε την έγκριση να ιδρύσει παράρτημα της Σχολής στην Απολλωνία , μια πόλη στα παράλια , δίπλα στην Πτολεμαΐδα . Εκεί ο Αλικαρνασσεύς ξεδιπλώνει το πολύπτυχο του εγκληματικού του χαρακτήρος . Ασκεί το επάγγελμα του κυβδηλωποιού , τόσο στο νόμισμα όσο και στις ιδέες . Διαστρέφει κάθε δίδαγμα ιερό και σεβάσμιο και υπονομεύει κάθε αίσθημα πίστεως , συνοχής και φιλίας μεταξύ των πολιτών . Με βασικό επαναστατικό πρόσταγμα : "Πράξε ό,τι επιθυμείς" διδάσκει στους πολίτες ως ύψιστο αγαθό την Στάση , καθόσον έλεγε πως και ο Ηρωδιανός είχε πει «Αρχαίον το των Ελλήνων πάθος αεί στασιάζεσθαι».


Έθεσε λοιπόν τις βάσεις για την καταστροφή της Απολλωνίας , γι’ αυτό και όταν εμφανίστηκαν οι Ρωμαίοι στην περιοχή αυτή ουδείς εκ των πολιτών αντιστάθηκε , εφ’ όσον όλοι τους θεωρούσαν πως είναι πολίτες του κόσμου , και χωρίς δισταγμό ερίφθησαν με μιας στα τάρταρα , μετατρεπόμενοι σε πολίτες του Κάτω Κόσμου .

Οι Έλληνες βδελιττόμενοι τις ιδέες και τα έργα του Αλικαρνασσέως τον έρριψαν ανώνυμο στην Ιστορία , αρνούμενοι να τον μνημονεύσουν και να δημιουργήσουν ακόμη έναν Ηρόστρατο , τον βέβηλο εκείνον που έκαψε τον Ναό της Εφεσίας Αρτέμιδος για να μείνει στην Ιστορία το όνομά του .