θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα
θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

NOT IN THIS "NEW GREECE"  - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"
NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

Sunday, June 16, 2013

Ο άμβων, το Bimah και το Minbar έχουν μία και την αυτή καταγωγή.

Ο αμβων των Χριστιανων, το Bimah των Εβραιων, και το Minbar των Μουσουλμάνων έχουν μία και την αυτή καταγωγή:

την έδρα του καθηγητή στο πανεπιστήμιο της Αλεξάνδρειας.

Οι αρχαιολόγοι αποκάλυψαν την πραγματική τοποθεσία της θέσης του θρυλικού αρχαίου πανεπιστημίου της Αλεξάνδρειας  Al Ahram - τον Ιούνιο του 2004.

Στην παρακάτω φωτογραφία είναι μία από τις αίθουσες διδασκαλίας. Ίσως σε αυτήν να δίδαξε η δολοφονηθείσα πρύτανις του πανεπιστημίου, Υπατία.



Χαρακτηριστική η έδρα του καθηγητή που έχει επτά (7) σκαλοπάτια. Το όγδοο (8) είναι το ερισίνωτο της θέσης.

Αυτό το πανίσχυρο σύμβολο που αναφέρεται στην διδασκαλία και την γνώση, διάλεξαν οι τρείς θρησκείες, για να τοποθετήσουν τον κήρηκα της θρησκείας τους.

Οι Χριστιανοί δημιούργησαν τον άμβωνα:


Αυτούσιο το κατασκεύασαν στην Αγία Σοφία της Νίκαιας της Βιθυνίας. 



 
 

 

Tο Minbar των Μουσουλμάνων:
Στην Αγία Σοφία.



Εδώ άρχισε να χάνεται ο συμβολισμός των 7 αναβαθμών.


Το Bimah των Εβραιων:
Η "Εβραϊκή" λέξη Bimah δεν είναι παρά η Ελληνική "Βήμα" και διατηρεί την ίδια ένοια.
Είναι το Βήμα από το οποίο μιλά ο αγορητής.





Εδώ έχουμε μία παραλλαγή στην Ιταλική συναγωγή στην Πάδουα. Από που την αντέγραψαν;


 Bimah de la synagogue italienne de Padoue
 
 
 
Την αντέγραψαν από τον άμβωνα της Αγίας Σοφίας της Κων/πόλεως:
 
 
Που είναι τώρα τοποθετημένη στον προαύλιο χώρο της Αγίας Σοφίας.

Εδώ έχουμε ένα Ρωμαϊκό αμφιθέατρο στην Αλεξάνδρεια.
Και αυτό αντιγράφει το βασικό πρότυπο.
Προσέξτε την ελαφρά ανόρθωση του αναβαθμού στο κέντρο στην πρώτη σειρά.




Τι συβολίζουν όμως οι αναβαθμοί;

Επτά σταδια έρωτος σωμάτων-ψυχών
ιδέας σωμ. Κάλλους,
ιδέας ψυχ. Καλλους,
ιδέα καλού εις ηθικό βίον,
εις επιστήμη,
απόλυτο κάλλος.
Έλξη-λέξη-έξη.
Τάξη της κίνησης ρυθμός, τάξη της φωνής αρμονία, ενότης, χορεία. Μούσα παίδες, Απόλλων άνδρες, επωδή γέροντες. Η ψυχή δεν πρέπει να είναι ούτε χαύνη, ούτε ταπεινή.
Οι αναβαθμοί του Πλατωνικού έρωτα
Η φράση “πλατωνικός έρωτας” είναι αρκετά συνηθισμένη, αν και λίγοι από εμάς έχουν υπόψη τους το ακριβές περιεχόμενο της φράσης.
 Η Διοτίμα – η ιέρεια και φιλόσοφος του πλατωνικού Συμποσίου – αναλύει τα μυστικά του Έρωτα. Σύμφωνα με το μύθο η γέννησή του συμπίπτει χρονικά με τη γέννηση της Αφροδίτης, ενώ είναι το αποτέλεσμα της συνάντησης δύο τελείως διαφορετικών προσώπων, του Πόρου και της Πενίας. Η τελευταία ζητά την κάλυψη των ένδειάς της και ο Πόρος είναι αυτός που θα γεμίσει το κενό. Η συνάντηση των δύο αυτών κόσμων θα δημιουργήσει τον έρωτα.
Αυτός γεννιέται σε όλους τους ανθρώπους, καθώς όλοι είμαστε εραστές ορισμένων πραγμάτων. Έτσι, κάποιοι μπορεί να στραφούμε στην ύλη και το σώμα, ενώ άλλοι, όπως οι φιλόσοφοι, στο πνεύμα.

Στην πορεία της ανάλυσής της η Διοτίμα θα διακρίνει τρία διαδοχικά στάδια: το σώμα (207b-208e), την ψυχή (209a-209e) και τη γνώση (210a-212a). Η πορεία φυσικά είναι από την ύλη προς το πνεύμα, από το σώμα στη διανόηση. Ξεκινά κανείς από τα ανθρώπινα σώματα, για να συνειδητοποιήσει ότι η ομορφιά του ενός σώματος είναι ίδια σε όλα τα σώματα. Στη συνέχεια έρχεται η ομορφιά των ψυχών και η ομορφιά των εθίμων και των νόμων. Η τελευταία κατηγορία πριν τον ιδεατό κόσμο είναι ο κόσμος της γνώσης και των διαφόρων επιστημών. Μετά από εκεί έρχεται η ομορφιά, η ιδέα της ομορφιάς, υπό την έννοια ότι πρόκειται για κάτι πλήρες, αθάνατο, μοναδικό και αναλλοίωτο.

Σ.Α.Χ.