θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα
θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

NOT IN THIS "NEW GREECE"  - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"
NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

Sunday, December 09, 2012

Κούκλες βιτρίνας «κατασκοπεύουν» καταναλωτές




Κούκλες βιτρίνας «κατασκοπεύουν» καταναλωτές

ΣΕ ΗΠΑ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ        

Νέου τόπου κούκλες επιλέγουν πολλά καταστήματα στο εξωτερικό για να διακοσμήσουν τις βιτρίνες τους... Πρόκειται για «βιονικά» μοντέλα, που καταγράφουν πληροφορίες για το καταναλωτικό κοινό, όπως φυλή, ηλικία και φύλο. Οι πληροφορίες αυτές αποθηκεύονται και αξιοποιούνται ώστε η κάθε εταιρεία να προσφέρει ανώτερης ποιότητας υπηρεσίες στους αγοραστές και, παράλληλα, να αυξήσει τις πωλήσεις της. Σύμφωνα με την ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας New York Daily News, κάθε «βιονική» κούκλα κοστίζει περίπου 5.000 δολάρια. Χρησιμοποιώντας μια ενσωματωμένη κάμερα στο μάτι, «βιονικό» μανεκέν κατασκοπεύει τους ανυποψίαστους περαστικούς που κοιτούν τη βιτρίνα.   Παρότι αρκετοί καταναλωτές «αγκάλιασαν» τη νέα τεχνολογία, υπάρχουν άλλοι που εκφράζουν φόβους για παραβίαση  των προσωπικών δεδομένων του κοινού. Μέχρι στιγμής, οι «κούκλες - κατάσκοποι» κοσμούν τις βιτρίνες εμπορικών καταστημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες και σε τρεις χώρες της Ευρώπης.       


Bionic mannequins “spying” consumers


Beautiful and smart
From the combination of craftsmanship and technology comes a new concept of mannequin
2010. The smart mannequin is born
Thanks to Kee Square – Spin-Off of Politecnico di Milano – and Almax – leading manufacturer of mannequins and display forms, from now on the mannequins will not only display your collections and encourage the consumer to enter the store.
This product, presented at Milano Vogue Fashion's Night Out in IBM's innovative corner and previously tested with Cognos, IBM's flagship product for business intelligence, will do much more; it would make it possible to “observe” who is attracted by your windows and reveal important details about your customers:

• Age range
• Gender
• Race
• Number of people and time spent


How? Through its eyes, thanks to EYE SEE (in technical jargon SEKS204), the first face profiling system designed and manufactured by Kee Square in collaboration with Selea (Research and Development company of advanced video surveillance).
This special camera installed inside the mannequin's head analyzes the facial features of people passing through the front and provides statistical and contextual information useful to the development of targeted marketing strategies. The embedded software can also provide other data such as the number of people passing in front of a window at certain times of the day.
From now on you can know how many people enter the store, record what time there is a greater influx of customers (and which type) and see if some areas risk to be overcrowded.
The information collected by the mannequins will allow you to evaluate the effectiveness of the exposure of your windows and at the same time improving, for example, the service provided by the store personnel who, under the influx of customers and stay in certain areas can move better.
But not only. These data will tell you whether a product has attracted the attention of users, the will allow you to assess the attractiveness and effectiveness of your windows, and why not, to discover new target groups.
All this in total respect of privacy, protected by a sophisticated mix of hardware and software technology which processes the data without the aid of a computer and without having to record and transmit sensitive information (images or biometric data), and so without leaving any trace of the face analyzed.
Source: www.almax-italy.it