θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα
θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

NOT IN THIS "NEW GREECE"  - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"
NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

Saturday, March 10, 2012

Τέλος στο Αποτεφρωτήριο






Οριστικό τέλος στα σχέδια δημιουργίας αποτεφρωτηρίου στην περιοχή του Μαρκόπουλου έδωσε η παρέμβαση του Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαου.

Εκτός από το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας του Δημοτικού Συμβουλίου της περιοχής το οποίο ήταν συντριπτικά κατά της δημιουργίας με ψήφους 19 κατά και μόνο 7 υπέρ, ο μητροπολίτης με εγκύκλιο την οποία εξέδωσε ενήργησε καταλυτικά για τον τερματισμό του σχεδίου.


Ένα σημαντικό απόσπασμα από την εγκύκλιο του μητροπολίτη είναι το εξής:


«Ούτε τις ακολουθίες μπορούμε να αλλάξουμε ούτε φυσικά την παράδοση και την πίστη μας να αλλοιώσουμε. Τελικά με πρόφαση τα όποια οικονομικά οφέλη, εντελώς αβίαστα κάποιοι επιδιώκουν να εισαγάγουν πρωτόγνωρα ήθη, ποδοπατώντας ιερές διαχρονικές παραδόσεις και περιφρονώντας την εκκλησιαστική μας συνείδηση. Μπορεί τα κοιμητήρια να είναι δημοτικές επιχειρήσεις, αλλά η εξόδιος ακολουθία και η ταφή αποτελούν αποκλειστικά υπόθεση της Εκκλησίας, την οποία είναι υποχρεωμένη αυτή να τελεί για όσους της το ζητούν με τους δικούς της και μόνον όρους...».

Δεν είναι «πρωτόγνωρα ήθη» η νεκρική πυρά.
Αντιθέτως είναι η πανάρχαιη Ελληνική παράδοση.


Προηγουμένως όμως ας κάνουμε μια γενική αναφορά στα σπουδαιότερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των ομηρικών ταφικών τελετουργιών, οι οποίες, όπως τονίζουμε κατά κόρον, επιβεβαιώνουν τη διαχρονικότητα και την ομοιομορφία των ταφικών εθίμων όλης της ελληνικής αρχαιότητας:Η πρώτη τελετουργική πράξη μετά το θάνατο ενός προσώπου είναι το λούσιμο του σώματος και η επάλειψή του με λάδι και με διάφορα αρωματικά υλικά. Ακολουθούν η πρόθεση και ο τελετουργικός θρήνος, ο οποίος διαρκεί κάποτε πολλές ημέρες: του Αχιλλέα 17 ημέρες (ω 63) και του Έκτορα 9 ημέρες (Ω 784-5).
Στη συνέχεια γίνεται η καύση του σώματος, συλλέγονται τα οστά και, αφού πλυθούν με κρασί και καθαριστούν, τοποθετούνται σε ειδική θήκη και στη συνέχεια πάνω στην πυρά συγκεντρώνεται χώμα για να σχηματισθεί ένας ψηλός τύμβος, στην κορυφή του οποίου στήνεται μια στήλη.