θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα
θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

NOT IN THIS "NEW GREECE"  - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"
NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

Tuesday, January 03, 2012

Στις 23 Ιουνίου 2012 θα (ξανα)αναβιώσουν τα Νέμεα!


Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2011
ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 7
ΕΛΛΑΔΟΣ ΜΕΓΑΛΕΙΟΝ
Γράφει από την Αθήναο συνεργάτης μαςΓιώργος Λεκάκης,συγγραφέας, λαογράφος
Στις 23 Ιουνίου 2012 θα (ξανα)αναβιώσουν τα Νέμεα!Δηλώστε από τώρα συμμετοχή!Απ' τους σημαντικότερουςαθλητικούς αγώνες της αρχαιότητος!
Στα 1996, 2000, 2004 και 2008 (ξαναγράφηκε και... (ξανα)ζήσαμε την Ιστορία! Οι Νέμεοι Αγώνες αναγεννήθηκαν! Στις 23 Ιουνίου του 2012 θα επαναληφθούν... Ελάτε να γίνετε κι εσείς μέρος της Ιστορίας...
Οι αρχαίοι Έλληνες πανηγύριζαν στην Νεμέα αγώνες, που συναποτελούσαν μ' εκείνους των Δελφών, της Ισθμίας και της πλέον γνωστής, μέχρι σήμερα, Ολυμπίας, τον λεγόμενο «κύκλο των ιερών αθλητικών εορτών». Κορυφαίος αθλητής λογιζόταν όποιος νικούσε και στους τέσσερις αυτούς αγώνες! Σε κάθε έναν απ' αυτούς τους τέσσερις τόπους, εναλλάξ κάθε χρόνο για μικρό χρονικό διάστημα, μια ιερή εκεχειρία ανέστελλε κάθε πόλεμο και κάθε εχθροπραξία και όλοι οι Έλληνες - Σπαρτιάτες, Αθηναίοι, Κορίνθιοι, Αργεί οι, Μακεδόνες. Κρήτες, εκ της Μεγ. Ελλάδος, Σικελίας , κ.ά. - εδήλωναν παρουσία, αναγνωρίζοντας την κοινή ανθρώπινη υπόσταση τους.Αυτή η συστηματική και τακτική παρότρυνση για ειρήνη, μολονότι περιοριζόταν σε λίγες ημέρες κατ' έτος, είναι η πρώτη που εμφανίζεται στην ιστορία της ανθρωπότητος σε διεθνές επίπεδο! Επομένως, οι ιερές αθλητικές πανηγύρεις στην Νεμέα, την Ολυμπία, τους Δελφούς και την Ισθμία είναι οι κατ' ευθείαν πρόγονοι των συγχρόνων Ολυμπιακών Αγώνων καθώς και των Ηνωμένων Εθνών!..
Τα αρχαία ΝέμεαΣτην νυν χώρα όπου ευρέθη το στάδιο και ο ναός του Διός, δεν υπήρχε αρχαία πόλη. Ίσως κάποιος μικροοικισμός, για να εξυπηρετήσει κάποιες ανάγκες βοσκών, αλλά όχι οργανωμένο μεγάλο πολεοδομικό συγκρότημα. Αυτό άλλωστε σημαίνει και Νεμέα: Τόπος νομής, δηλ. βοσκοτόπι. Μυθολογικώς η Νεμέα ήταν θυγατέρα του Ασωπού - άρα υδάτινο γέννημα Τα νερά του χειμώνος κατέκλυζαν την κοιλάδα, η οποία μετατρεπόταν σχεδόν σε λίμνη. Υπήρχε και η Αδράστεια Πηγή, στην κοιλάδα της Νεμέας, ίσως πλησίον του σταδίου (κατά Παυσανία), που αναβλύζει ακόμη και σήμερα. Η πηγή έρρεε στο άλσος κυπαρισσιών της Νεμέας, εντός του οποίου ετελείτο η κύρια λατρεία του Διός, στον δωρικό ναό του. Ήρως και βασιλεύς της Νεμέας αναφέρεται ο Απέσας, υιός του Ακρισίου, που ονομάτισε και το βουνό των Κλεωνών (αρχαίο Σεληναίο ή Σεληνούντιο, ως αφιερωμένο στην Σελήνη, νυν καλείται Φωκάς ή Φουκάς), που χωρίζει Νεμέα - Κλεωναίς. Με τη δημιουργία των Αγώνων «δημιουργήθηκε» και η Νεμέα, χώρα της Αργολίδος (τότε) μεταξύ Κλεώνων και Φλιούντος. Την Νεμέα από τον Φλιούντα εχώριζε το Τρικάρανον όρος της Φλιασίας.

ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ___________________________
111 0 Αγιας, λχ, υιός του Ακυονίου, από τα Φάρσαλα, ήταν ολυμπιονίκης στο παγκράτιο (ίσως στα 74α Ολύμπια-484 π.Χ. ή 415-412 π.Χ. - «πρώτος ολύμπια παγκράτιον») και ενίκησε πεντάκις στα Νέμεα, επίσης 5 φορές στα Πύθια, και πεντάκις στα Ίσθμια!0 βασιλεύς της Ρόδου, Διαγόρας, που ήταν και διάσημος αθλητής, σύγχρονος του Πινδάρου, ανακηρύχθηκε νικητής και στους 4 αυτούς πανελληνίους αγώνες, τον 5ο π.Χ. αι.! Είχε δε την ευτυχία να ιδεί και τους 3 υιούς του (Ακουσίλαο, Δημάγετο και Δωριέα) επίσης ολυμπιονίκες! Και οι τρεις, μετά την νίκη των, έβγαλαν τα στεφάνια από τα κεφάλια τους, στεφάνωσαν τον πατέρα τους. τον σήκωσαν στα χέρια και τον περιέφεραν στο στάδιο της Ολυμπίας! Ο λαός Φώναζε: -Κάτθανε Διαγόρα ουκ εις Όλυμπον αναβήσαι» (δηλ. -πέθανε τώρα Διαγόρα! Δεν μπορείς να ανεβείς δα και στον'Ολυμπο! )! Και πράγματι, ο γέρο-Διαγόρας απέθανε από ευτυχία εκείνη την μεγάλη στιγμή... - βλ. σχ. Ζ' ολυμπιόνικος Πινδάρου.[2] Ο Αγηοίμαχος από την Αίτνα της Σικελίας, λ.χ είχε τρείς υιούς οι οποίοι ενίκησαν στα Νέμεα.[3] Ίσως το σέλινο που δινόταν ως έπαθλο στα Νέμεα, να έχει παρετυμολογική σχέση με την Σελήνη, λατρευομένη στο Σεληναίο όρος.
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΝΟ σπουδαίος, διάσημος και πλούσιος Αθηναίος ζωγράφος Νικίας (έζησε επί Αλεξάνδρου, τον 4ο πΧ. αι.), φιλοτέχνησε πολλά έργα στη Νεμέα. Πολλές τοιχογραφίες της Ρώμης θεωρούνται αντίγραφα έργων του. Ετάφη στο Δημόσιο Σήμα. Ανάμεσα στα έργατου είναι και πίνακας με τίτλο «Νεμέα [5]Κατά τον Πίνδαρο, τα Νέμεα ιδρύθηκαν από τον ίδιον τον Ηρακλή, εις ανάμνησιν της νίκης του κατά του λέοντος της Νεμέας. Ο ίδιος, όμως σχολιαστής του, σε άλλη πηγή, επιβεβαιώνει ότι ο Ηρακλής δεν ίδρυσε, αλλά... επανίδρυσε τα Νέμεα εις ανάμνησιν του Οφέλτη [6] (ή Αρχέμορου) και τα επισημοποίησε αφιερώνοντας τα στον Δία.[7] Κατ' άλλες πηγές, οι αγώνες συνεστήθησαν προς τιμήν του Πρώνακτος, υιού του Ταλαού και της Λυσιμάχης, πατέρα του Λυκούργου.Όταν ο Ηρακλής έφθασε εδώ για τον άθλο του, τον φιλοξένησε ένας πένητας, ο Μόλαρχος. Έφτιαξε βαρύ όπλο (ρόπαλο) από αγριελιά και πήγε να νικήσει το λιοντάρι. Ο μύθος (= κρυμμένη αλήθεια) συμβολίζει, μάλλον, με τον λέοντα τον χείμαρρο Νεμέα (νυν... Κουτσομόδι), ο οποίος κατεβαίνει στην κοιλάδα και εκβάλλει στον Κορινθιακό κόλπο. Και εδώ ο Ηρακλής πρέπει να επέτυχε άλλη μια εκτροπή κοίτης ποταμού (όπως του Αχελώου, κλπ.). «Κοντά στο Κουτσοπόδι, είναι πολλές μαρμαρένιες κολώνες, γκρεμισμένες από το παλάτι ενός βασιλιά των παλαιών Ελλήνων. Γι' αυτό τα χαλάσματα εκείνα τα λένε Βασιλικά»)!Αρχικώς, οι αγώνες ήταν τοπικού χαρακτήρος. Κατά τους ιστορικούς, όμως, χρόνους και κυρίως από το 573 π.Χ. τα Νέμεα ανακηρύχθηκαν επισήμως ως πανελλήνιοι αγώνες, σύμφωνα με το πρότυπο των Ολυμπιακών Αγώνων και ετελούντο κάθε δύο χρόνια. Ελάμβαναν μέρος παιδιά, αλλά όχι γυναίκες. Οι θεατές κάθονταν ξαπλωμένοι στα πρανή του σταδίου (που δεν είχε κερκίδες, παρά μόνον τρεις σειρές, προφανώς για τους επισήμους) και παρακολουθούσαν τους αγώνες. Κάθονταν κατά τοπικές ομάδες απ' όπου προέρχονταν (δηλ. όλοι οι Κορίνθιοι μαζί, όλοι οι Αργείοι μαζί, κλπ.), προφανώς για να υποστηρίξουν τον αθλητή του τόπου τους. Είχαν και κάποια χρήματα μαζί τους, ίσως για να αγοράσουν κάποια φρούτα ή αναψυκτικά ποτά, κατά την διάρκεια των αγώνων. Οι αγώνες διεξάγονταν στο Στάδιο της Νεμέας, το οποίο κατασκευάσθηκε στα τέλη του 4ου π.Χ. αι., είχε μήκος 178 μ. και χωρητικότητα 40.000 θεατών!Την Νεμέα ισοπέδωσε ο χριστιανός αυτοκράτωρ Αρκάδιος Φλάβιος, το 395 μ.Χ, που με δύο νόμους του διέταξε ανηλεή διωγμό κατά των εθνικών Ελλήνων. Μαζί με την Νεμέα κατέστρεψε το Δίον, την Μεσσηνία, το Αργός, την Λυκόσουρα, την Σπάρτη, τα Μέγαρα. την Κόρινθο, κ.ά. ελληνικές πόλεις... Τους ιερείς του Διός στην Νεμέα, της Ολυμπίας της Λυκόσουρας, της Ελευσίνος, κ.ά. ελληνικών λατρευτικών κέντρων, τους έσφαξε, ενώ άλλους, όπως τον ιεροφάντη του Μίθρα Ιλάριο, τους έκαψε ζωντανούς!...

ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
[4] Κληθέν έτσι. εκ τριών απαμβλυνομένων κορυφών. Επί μιας κορυφής αυτού υπήρχε οχυρό των Αρνείων (το 378 π.Χ.).[5] Άλλα έργα του: «Υάκινθος», «Περσεύς και Ανδρομέδα» κ.ά [6] Υιός της Αμφιθέας ή Ευρυδίκης (της γυνής του Λυκούργου του Φέρητος εκ Νεμέας και της Περικλυμένης). Όταν η τροφός του. Υψιπύλη (= Σελήνη άφησε μόνον του τον Οφέλτη, ίνα δείξει στους διψώντες Αργείους την Αδράστεια πηγή, ένα φίδι δάγκωσε το παιδί και απέθανε. Γι' αυτό και οι 12 ελλανοδίκες των αγώνων της Νεμέας φορούσαν φαιές στολές, εις ένδειξη πένθους για τον νεαρό Οφέλτη.Η Υψιπύλη ή Υψιπύλεια ήταν θυγατέρα του Θόαντος, βασιλέως της Λήμνου, γεννήσασα εκ του Ιάσονος τον Εύνηο και τον Νεβροφόνο, η μόνη εξ όλων των Λημνίων γυναικών που έσωσε τον πατέρα της και δια τούτο εδιώχθη από την Λήμνο, συνελήφθη υπό πειρατών κι επωλήθη στην Νεμέα.[7] θυμίζουμε πως και τους Ολυμπιακούς Αγώνες ίδρυσε ο Ηρακλής.[8] βλ. σχ. διηγήσεις του Πολίτου.

ΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟΝ
Η α' αναβίωσηΤο καλοκαίρι του 1996, χάρις στις προσπάθειες τόσο του τότε Δήμου Νεμέας, όσο και της Αμερικανικής Αρχαιολογικής Σχολής, υπό την αιγίδα του ακάματου καθηγητού του Πανεπιστημίου του Μπέρλεϋ, των ΗΠΑ, Στέφανου Μίλλερ,




οι αγώνες αναβίωσαν ύστερα από 2.300 χρόνια!!!Άτομα όλων των ηλικιών, ανεξαρτήτως φύλου, χρώματος, πεποιθήσεων, επιδόσεων, απαλλαγμένα από το άγχος της πρωτιάς ή της διακρίσεως, έρχονται στα Νέμεα ως θεατές ή αθλητές, για να νοιώσουν την χαρά της συμμετοχής, την αίσθηση της συναδελφώσεως λαών και ανθρώπων, το μεγαλείο της ευγενούς άμιλλας. Όλα γίνονται λιτά, αυστηρά, τελετουργικά. Τα Νέμεα είναι πρόκληση και πρόσκληση για τον άνθρωπο του σήμερα.θεωρείται παγκόσμια αθλητική εορτή, η οποία πραγματοποιείται κάθε 4 χρόνια, επιχειρεί να αποκαταστήσει αυθεντικά την σύνδεση του παρόντος με το αρχαίο ελληνικό αθλητικό ιδεώδες.Ο καθηγητήςΣτέφανος Μίλλερ[9] , δουλεύοντας με πολύ ζήλο και αγάπη για τα αρχαιοελληνικά εδάφη ανέδειξε το αρχαίο στάδιο και τα κτήρια της γύρω περιοχής. Έκανε τη Νεμέα από ένα άσημο έως τότε χωριό - γνωστή, ίσως, μόνο σε λίγους για το κρασί της - παγκόσμια γνωστή σε όλον τον κόσμο, όχι μόνον για τον πρώτο άθλο του Ηρακλέους (που εσκότωσε τον λέοντα παρά την Βέμβινα, στο Τρητόν όρος [10], αλλά και για το Στάδιο και για τον ναό του Διός! Το έργο του καθηγητού Στ. Μιλλερ στο αρχαίο στάδιο ολοκληρώθηκε το 1991 και εν συνεχεία ιδρύθηκε και οργανώθηκε η αναβίωση των σύγχρονων «Νέμεων» - όπως ήταν άλλωστε και η διακαής επιθυμία του αειμνήστου δημάρχου Νεμέας, όταν ο κ. Μίλλερ επισκέφθηκε για πρώτη φορά το χωριό και του ανακοίνωσε πως εν¬διαφέρεται να κάνει εκεί ανασκαφές.Συγκεκριμένα, τον Ιούνιο του 1996 οργανώθηκαν τα πρώτα σύγχρονα «Νέμεα», με την συμμετοχή 500 δρομέων όλων των κατηγοριών. Με τον ίδιο ενθουσιασμό διεξήχθηκαν και τα υπόλοιπα και με μεγάλη προσμονή αναμένουμε και τα επόμενα τα 5α κατά σειράν - που θα πραγματοποιηθούν τον Ιούνιο του 2012.
Ο Σύλλογος για την Αναβίωση
Ο Σύλλογος για την Αναβίωση των αρχαίων Νεμέων Αγώνων (που σήμερα αριθμεί πολλές εκατοντάδες μέλη σ' όλον τον κόσμο) βάσισε την ίδρυση του στην πεποίθηση ότι και σήμερα υπάρχει πεδίο - ίσως και ανάγκη - για τον μέσο άνθρωπο να συμμετάσχει σ' ένα τέτοιο διεθνές αθλητικό γεγονός. Πράγμα που συνέβη στις τέσσερις προηγούμενες Νεμεάδες. Περισσότεροι από 2.500 άνθρωποι από 45 διαφορετικές χώρες, ηλικίας από 6-96 ετών, προσέθεσαν τα αποτυπώματα των ποδιών τους σ' εκείνα των αρχαίων αθλητών στο ιστορικό στάδιο...
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ____________________________



[9] Για τον σπουδαίο αυτόν καθηγητή, έγραφα στην ίδια στήλη, στις 19 και 26.3 και 2.4.2009 μια σειρά 3 άρθρων με τίτλο: -Στέφανος Μίλλερ: Ένας ξένος καθηγητής, για την προσπάθεια καπηλείας της ιστορίας της Μακεδονίας», όπου αντέγραφα την επιστολή του (με ημερομηνία 22.1.2009), προς το αγγλόφωνο περιοδικό «ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ», σχετική με την ιστορική αλήθεια της Μακεδονίας, που προσπαθούν να καπηλευθούν αυτοί που δεν έχουν Ιστορία, δηλ. οι Σκοπιανοί. [10] Χαμηλοβούνι μεταξύ Νεμέας καί Κλεωνών. Τρητόν σημαίνει τρυπημένο, διότι ο λέων εμφώλευε σε σπήλαιο με δυο εισόδους. Νυν καλείται Κορακοβούνι!

Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2011 ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ• 7 ΕΛΛΑΔΟΣ ΜΕΓΑΛΕΙΟΝ
ΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟΝ (τελευταίο)
Οι πρώτοι αγώνες
Δεν κατεγράφησαν «ρεκόρ» (αυτό ποτέ δεν ήταν ζητούμενο στην αρχαιότητα), ούτε απονεμήθησαν μετάλλια. Οικογένειες ολάκερες, καθισμένες στις χωμάτινες πλαγιές στα πρανή του λόφου, έγιναν συμμέτοχοι στον εορτασμό, όσο και οι δρομείς. Οι αγώνες δρόμου είχαν οργανωθεί κατά φύλο και ηλικία και εναλλάσσονταν με μουσικά και χορευ¬τικά δρώμενα. Όλοι όσοι έλαβαν μέρος έτρεξαν ξυπόλητοι και με ομοιόμορφο χιτώνα, τον οποίο ενεδύθησαν στο αρχαίο αποδυτήριο. Και εισήλθαν στον στίβο του Σταδίου από την ίδια θολωτή δίοδο, που χρησιμοποιούσαν και οι αθλητές τον 4οπΧ αι. [11] Ξεκίνησαν από την ίδια λίθινη αφετηρία και με τον ίδιο μηχανισμό εκκινήσεως (ο οποίος ήταν απλός, αλλά απαγόρευε στον αθλητή την άκυρη εκκίνηση!) και οι νικητές έλαβαν τα ίδια προσωρινά έπαθλα νίκης: Μια ταινία γύρω από το κεφάλι και έναν κλάδο φοίνικος.Στο τέλος δε της ημέρας, εστέφθησαν με το ίδιο στεφάνι από αγριοσέλινο, που αποτελούσε το εφήμερο σύμβολο νίκης στους αρχαίους Νέμεους Αγώνες. Όλοι πάντως, ανεξαρτήτως επιτυχίας, κέρδισαν ως ανταμοιβή το ότι τα πονεμένα πόδια ήλθαν σε επαφή με την ίδια γη, όπου αρχαία πόδια έτρεξαν πριν από 2.300 χρόνια και με την επίγνωση ότι ήλθαν σε άμεση επαφή με την αρχαία ιδέα και το αρχαίο πνεύμα, που ακόμη ζει στην γη της Νεμέας.Η Ε' Νεμεάδα θα γίνει στις 23 Ιουνίου 2012 και όλοι όσοι θα θέλατε να μοιραστείτε αυτή την ιδέα και αυτό το πνεύμα, είστε ευπρόσδεκτοι να συμ¬μετάσχετε. Εάν θέλετε να υποστηρίξετε αυτή την πρωτοβουλία ως μέλος του Συλλόγου για την Αναβίωση των Νεμέων Αγώνων, μπορείτε να αποστεί¬λετε απλώς ταχυδρομικώς μια αίτηση (Τθ 2012, Τ Κ 20500, Νεμέα, Ελλάς) - καλό θα είναι να την συνοδεύετε και με μια μικρή συνδρομή.Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ηλ/κή διεύθυνση
www.nemeagames.org , e-mail: info@ nemeagames.org. Τηλ.: 27460-24.125.Πα περισσότερα: Πινδάρου Ολυμπιόνικοι και Νεμεόνικοι. Κωστούρος Γ. Π. «Νεμεών άθλων διήγησις», τ. α'Γ. Λεκάκης «Ολυμπιακοί Αγώνες», εκδ. «Ερωδιός». Θεσσαλονίκη, 2006.Και του ιδίου: «Οι πέντε αναβιώσεις των Αρχαίων Ολυμπίων», εισήγηση του στο συνέδριο για τα 100 χρόνια του Εθνικού Γυμναστικού Συλλόγου, που διεξήχθη στο Ζάππειο Μέγαρο, το 2009.
ΤΕΛΟΣ


ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ____________________________[11]) Αυτή η καμαρωτή δίοδος, που ομοιάζει με την αντίστοιχη της Ολυμπίας, με το πρόπυλον του Πτολε¬μαίου στο ιερό των Μεγάλων θεών στην Σαμοθράκη, καθώς και άλλα αρχαία πέτρινα γεφύρια που σώζονται ακόμη όρθια, αποδεικνύουν περίτρανα πως η καμάρα στην αρχιτεκτονική δεν είναι... ρωμαϊκό εφεύρημα, αλλά αρχαιότατο ελληνικό! Μάλιστα η καμαρωτή δίοδος της Νεμέας δηλώνει και την μακεδόνικη επιρροή (του Φιλίππου) στους Αγώνες των Νέμεων.Βλ. σχ. Γ. Λεκάκη «To μυκηναϊκό πέτρινο γεφύρι του Αρκαδικού Αργολίδος και τα άλλα αρχαία πέ¬τρινα γεφύρια των ελλήνων•. από τα πρακτικά της Β' Επιστημονικής Συναντήσεως του Κέντρου Μελέτης Πέτρινων Γεφυριών (ΚΕΜΕΠΕΓ) «Περί πετρογεφυρών... Γεφυριών Ιστορίες•, που έγινε στην πόλη των Αθηνών, 20.12.2004. Κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 2005. Ειδικώς για το πρόπυλον του Πτολεμαίου βλ. σχ. Γ. Λεκάκης Σαμοθράκη-ίερά Νήσος», εκδ. Ερωδιός». Θεσσαλονίκη, 2006.

ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΕΚΑΚΗ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΑΓΓΕΙΛΕΤΕΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ «ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ»,ΕΡΜΟΥ 61, 54 623 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
e-mail: erwdios@otenet.gr