NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

NOT IN THIS "NEW GREECE"  - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"
NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

Sunday, March 27, 2011

Π. ΕΜΦΙΕΤΖΟΓΛΟΥ: ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΗΣ ΜΥΚΗΣ.

Το χρήμα είναι η ψυχή που κυβερνά τους δειλούς ανθρώπους .- Μoney is the soul that governs the cowardly people


Ύμνος στον Πάνα, στην Ήρα, Παιάνας στον Απόλλωνα

Ύμνος στον Πάνα

http://www.youtube.com/watch?v=CN9uX1ARe54



Ύμνος στην Ήρα

http://www.youtube.com/watch?v=JQ4T7fpF_8U



Παιάνας στον Απόλλωνα

http://www.youtube.com/watch?v=65Kc9HljHgQ


Saturday, March 26, 2011

Αβάσιμοι οι ισχυρισμοί του Φαλμεράϋερ.

Εκ της συγκρίσεως τών ηθών και τών εθίμων του νεοελληνικού λαού προς τήν γλώσσαν, τά ήθη και τά έθιμα τών αρχαίων Έλλήλων αποδείκνύονται αβάσιμοι οι ισχυρισμοί του Φαλμεράϋερ.

Fallmerayer
Ό Φαλλμεράϋερ έγένετο ευρύτερον γνωστός εν Ελλάδι και ήγειρε κύμα αγανακτήσεως των Ελλήνων εναντίον του, διότι εν τοις έργοις αυτού ύπεστήριξεν ότι ή φυλή τών αρχαίων Ελλήνων έξέλιπεν εντελώς συνεπεία κατακλίσεως της Πελοποννήσου και της άλλης Ελλάδος υπό πολυάριθμων Σλαύων άπό του ΣΤ' ήδη μ. Χ. αιώνος. Οι Σλαύοι ούτοι μετά τών βραδύτερον κατελθόντων Αλβανών και άλλων βαρβάρων είναι κατ' αυτόν οί πρόγονοι τών σημερινών Ελλήνων, οί όποιοι ούδεμίαν σχέσιν ανθρωπολογικήν ή άλλην έχουν προς τους αρχαίους Έλληνας. «Τό κάλλος του σώματος, ελεγεν ό Φαλμεράϋερ, ή ούρανία πτησις της διανοίας, τό μέτρον και ή άπλότης τών ηθών, τέχνη, γυμνάσια πόλεις, χωρία, μεγαλοπρεπείς στοαί και ναοί και αυτό τό όνομα τών Ελλήνων Εξαφανίσθηκαν άπό του προσώπου της ελληνικής ηπείρου... Ούδεμία μόνη σταγών γνησίου και αμιγούς ελληνικού αίματος ρέει εις τάς φλέβας τών Χριστιανών κατοίκων της σημερινής Ελλάδος».
Ή θεωρία αυτή, ήτις κατά μέγα μέρος στηρίζεται επί παρεξηγήσεων διαφόρων χωρίων Βυζαντινών συγγραφέων, έξηλέγχθη εσφαλμένη υπό του Κ. Παπαρρηγοπουλου εις την περίφημον μελέτην του: «Περί έποικίσεως σλαυϊκών τινών φύλων είς την Πελοπόννησον» (Αθήναι 1843), ύπό του Ηορί και ύπό άλλων ιστορικών, σήμερον δέ δεν έχει πλέον οπαδούς εν όλη αυτής τη έκτάσεις και ταις συνεπείαις. Κατά τήν έποχήν όμως καθ’ ήν ενεφανίσθη έπροκάλεσε μέγαν θόρυβον και δημιούργησε όλόκληρον άντιρρητικήν φιλολογίαν. Οι Έλληνες λόγιοι ήγωνίσθησαν διά του παραλληλισμού της γλώσσης, τών ηθών και τών εθίμων του νεοελληνικού λαού προς τήν γλώσσαν, τά ήθη και τά έθιμα τών αρχαίων Έλλήλων να αποδείξουν αβάσιμους τους ισχυρισμούς του Φαλμεράϋερ.
Έκ του αγώνος τούτου έδημιουργήθη εν Ελλάδι ή λαογραφική επιστήμη (βλ. λ. λαογραφία, τ. ΙΕ', σ. 784 α κ. έξ.).

Διαφήμιση του Τουρκικού Υπουργείου Τουρισμού σε Ελληνικά έντυπα:"Περήφανοι για το παρελθόν μας! διαφυλάσσουμε για το μέλλον".


Περήφανοι για το παρελθόν μας διαφυλάσσουμε για το μέλλον
Όσον αφορά το συντακτικό του διαφημιστικού τίτλου θα θυμηθούμε τον Καβάφη να γράφει: ......"Τρισβάρβαρα τα Ελληνικά τους...." (1)

Όσον αφορά το παρελθόν (μας) σχολιάζουμε:
• Εθνικό πάρκο στα Κόραμα και βραχώδεις σχηματισμοί στην Καππαδοκία
Είναι γεωλογικοί σχηματισμοί και ουδείς μπορεί να τους διεκδικήσει ως "παρελθόν του".
• Μέγα τέμενος και νοσοκομείο στο Ντιβριγί

Ahmed Shah Massoud.Ahmed Shah Massoud. [Source: French Ministry of Foreign Affairs] Εδώ παρουσιάζουμε τον Ahmed Shah Massoud, ηγέτη της Alliance που πολεμά τους Ταλιμπάν , συνονόματο του Emir Ahmet Shah που στα 1228–29 ίδρυσε το τέμενος και τονοσοκομείο στο Ντιβριγί

που με υπερηφάνεια φορά την Μακεδονική καυσία.












• Ιστορικές περιοχές της Ιστανμπούλ

Εδώ διαπιστώνουμε πως ένα από τα πιό διάσημα μνημεία του Ελληνισμού (καθόσον κτίστηκε από τους Έλληνες αρχιτέκτονες Ανθέμιο και Ισίδωρο. ) έχασε το όνομά του. Δεν είναι πιά η Χριστιανική εκκλησία "της του Θεού σοφίας" αλλά αόριστα μία από τις " Ιστορικές περιοχές της Ιστανμπούλ".

• Χάτουσα,
πρωτεύουσα των Χετταίων
Η πρωτεύουσα των Χετταίων δεν έχει καμμία σχέση με τους Τούρκους.

• Όρος Νεμρουτ


















































Είναι το μαυσωλείο του Αντιόχου Α΄ , του Μακεδόνος βασιλέως της Κομμαγηνής, ενός μικροσκοπικού βασιλείου, που δεν είχε πολύχρονη ζωή, και που απλώς στάθηκε, η
τελευταία ηχώ της μεγάλης περιπέτειας του Αλέξανδρου στην Ασία.

• Ιεράπολις - Παμούκ-καλέ

Είναι γεωλογικοί σχηματισμοί και ουδείς μπορεί να τους διεκδικήσει ως "παρελθόν του".

• Ξάνθος - Λητώον

Στην περιοχή του ποταμού Ξάνθου και σε απόσταση δέκα σταδίων από τις εκβολές του υπήρχε το Λητώον, ιερό αφιερωμένο στην θεά Λητώ των Ελλήνων. Κατά συνέπεια ουδεμία σχέση έχει με τους Τούρκους.

• Αρχαιολογικοί χώροι της Τροίας


Όπως γνωρίζουμε όλοι ο Όμηρος ήταν ... Τούρκος τροβαδούρος!

• Ζαφράμπολις
H Σαφράμπολη, είναι συνοικία των Ελλήνων της Ιωνίας.

Ένα παράδειγμα Ελληνικής αρχιτεκτονικής στην πόλη της Καστοριάς:
Η Κληρονοµιά της ΚαστοριάςClick image to open!

Διαβάζουμε στο:
http://www.omikron.tv/magazine/index.php/odiporika/280-2008-09-08-18-56-55
Η µακεδονική όµως, αρχιτεκτονική τα περισσότερα στοιχεία της οφείλει στη βυζαντινή περάδοση, στο βυζαντινό σπίτι που ήταν κατά βάση πολυώροφο µε κυριότερο χαρακτηριστικό το σαχνισί, τις προεξοχές δηλαδή του όγκου του κτιρίου. Ειδικότερα, οι βυζαντινοί ονόµαζαν ηλιακό τον εξώστη, τον ορθογώνιο δηλαδή χώρο που προεξείχε προς τον δρόµο. Και καθώς οι δρόµοι ήταν στενοί και τα κτίσµατα πολύ κοντά το ένα στο άλλο πάνω στα καλντερίµια, όπως όριζε η γεωµορφολογία του εδάφους, υπήρχαν και κανονισµοί για τις ελάχιστες αποστάσεις µεταξύ των σαχνισιών και των γειτονικών κτισµάτων, επιτυγχάνοντας τον καλύτερο ηλιασµό των κτιρίων.
Επιπλέον, ο ανώτερος όροφος προεξείχε πάντοτε προς τον καταλληλότερο προσανατολισµό, ανάλογα µάλιστα µε τη λειτουργία των επιµέρους χρήσεων. Έτσι, διακρίνονται διάφορες αξιόλογες αρχιτεκτονικές λύσεις, όπως οι τριγωνικές προεξοχές των όγκων, χαρακτηριστικές της καστοριανής αρχιτεκτονικής.

(1)

Από την σχολήν του περιωνύμου φιλοσόφου


Έμεινε μαθητής του Aμμωνίου Σακκά δυο χρόνια·
αλλά βαρέθηκε και την φιλοσοφία και τον Σακκά.

Κατόπι μπήκε στα πολιτικά.
Μα τα παραίτησεν. Ήταν ο Έπαρχος μωρός·
κ’ οι πέριξ του ξόανα επίσημα και σοβαροφανή·
τρισβάρβαρα τα ελληνικά των, οι άθλιοι.

Την περιέργειάν του είλκυσε
κομμάτ’ η Εκκλησία· να βαπτισθεί
και να περάσει Χριστιανός. Μα γρήγορα
την γνώμη του άλλαξε. Θα κάκιωνε ασφαλώς
με τους γονείς του, επιδεικτικά εθνικούς·
και θα του έπαυαν —πράγμα φρικτόν—
ευθύς τα λίαν γενναία δοσίματα.

Έπρεπεν όμως και να κάμει κάτι. Έγινε ο θαμών
των διεφθαρμένων οίκων της Aλεξανδρείας,
κάθε κρυφού καταγωγίου κραιπάλης.

Η τύχη του εφάν’ εις τούτο ευμενής·
τον έδωσε μορφήν εις άκρον ευειδή.
Και χαίρονταν την θείαν δωρεάν.

Τουλάχιστον για δέκα χρόνια ακόμη
η καλλονή του θα διαρκούσεν. Έπειτα —
ίσως εκ νέου στον Σακκά να πήγαινε.
Κι αν εν τω μεταξύ απέθνησκεν ο γέρος,
πήγαινε σ’ άλλου φιλοσόφου ή σοφιστού·
πάντοτε βρίσκεται κατάλληλος κανείς.

Ή τέλος, δυνατόν και στα πολιτικά
να επέστρεφεν —αξιεπαίνως ενθυμούμενος
τες οικογενειακές του παραδόσεις,
το χρέος προς την πατρίδα, κι άλλα ηχηρά παρόμοια.



(Από τα Ποιήματα 1897-1933, Ίκαρος 1984)


Saturday, March 19, 2011

Ορφικός ύμνος στις Χάριτες, Ορφικός ύμνος στις Ώρες,Ύμνος στον Πάνα

Ορφικός ύμνος στις Χάριτες.
http://www.youtube.com/watch?v=xWV_yxsnd34


Ορφικός ύμνος στις Ώρες
http://www.youtube.com/watch?v=5VRxDbMDMho


Ύμνος στον Πάνα
http://www.youtube.com/watch?v=B2__0Xvv2V0

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΣΑΡΚΑΣΜΟΣ


Αν παραχωρούσαν μέρος της χώρας τους, θα την έχαναν ολόκληρη.

potting soil

ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ ΑΙΤΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
13. «Τι είναι το κρέας του ζητιάνου στους Αινιάνες; »

Οι Αινιάνες μετανάστευσαν πολλές φορές. Πρώτα κατοικούσαν στην περιοχή της πεδιάδας του Δώτιου, απ' όπου οι Λαπίθες τους απώθησαν στους Αίθικες. Από εκεί κατέλαβαν την περιοχή της Μολοσσίας γύρω από τον ποταμό Αραούα, απ' όπου πήραν το όνομα Παραούαι. Στη συνέχεια κατέλαβαν την Κίρρα. Εκεί λιθοβόλησαν μέχρι θανάτου τον βασιλιά τους Οίνοκλο, κατά διαταγήν του θεοί, και μετά κατέβηκαν στην περιοχή του ποταμού Ίναχου, όπου κατοικούσαν οι Ιναχιείς και οι Αχαιοί. Επειδή δόθηκε χρησμός που έλεγε ότι, αν οι Ιναχιείς παραχωρούσαν μέρος της χώρας τους, θα την έχαναν ολόκληρη, και, αν οι Αινιάνες έπαιρναν μέρος της γης με τη θέληση των κατοίκων, θα την καταλάμβαναν ολόκληρη, ο Τέμων, διαπρεπής Αινιάν, φόρεσε κουρέλια, πήρε σακούλι και πήγε στους Ιναχιείς προσποιούμενος τον ζητιάνο. Για χλευασμό και για να γελάσει ο βασιλιάς τους του έδωσε ένα βόλο χώμα, τον οποίο ο Τέμων δέχτηκε, έβαλε μέσα στο σακούλι του, και κανείς δεν κατάλαβε ότι έμεινε ικανοποιημένος από το δώρο, αφού έφυγε αμέσως χωρίς να ζητήσει τίποτε άλλο.
Οι γεροντότεροι απόρησαν, αλλά θυμήθηκαν τον χρησμό και είπαν στον βασιλιά να μην περιφρονήσει τον ζητιάνο και να μην τον αφήσει να φύγει. Ο Τέμων κατάλαβε τις προθέσεις τους και βιάστηκε να φύγει υποσχόμενος στον Απόλλωνα εκατόμβη. Μετά από αυτό οι δύο βασιλείς μονομάχησαν, και ο Φήμιος, βασιλιάς των Αινιάνων, όταν είδε τον βασιλιά τον Ιναχιέων Τπέροχο να πλησιάζει έχοντας μαζί του ένα σκύλο, είπε ότι δεν πολεμούσε τίμια, αφού έφερνε και δεύτερο μονομάχο. Τη στιγμή όμως που ο Υπέροχος έδιωξε τον σκύλο και είχε την πλάτη γυρισμένη, ο Φήμιος τον χτύπησε με πέτρα και τον σκότωσε. Οι Αινιάνες κατέλαβαν την περιοχή, έδιωξαν τους Ιναχιείς και τους Αχαιούς, και λατρεύουν ως ιερή την πέτρα, της προσφέρουν θυσίες και την αλείφουν με το λίπος του σφαγίου όποτε προσφέρουν στον Απόλλωνα την εκατόμβη, θυσιάζουν ταύρο στον Δία και βάζουν κατά μέρος ένα εκλεκτό κομμάτι από το ζώο για τους απογόνους του Τέμωνα, το οποίο αποκαλούν «κρέας του ζητιάνου».

Saturday, March 12, 2011

Ιερογαμία ή γιορτή των Δαιδάλων, που σήμερα είναι ο "Αποκριάτικος γάμος" και ή καταγωγή της.







Ή γιορτή των Δαιδάλων, και ή καταγωγή της.

Παυσανίας IX. 3, 3-7

Η Ήρα είχε αποχωρήσει θυμωμένη στην Εύβοια• ο Δίας, μη μπορώντας να τη μεταπείσει, λένε πώς κατέφυγε στον Κιθαιρώνα, ό όποιος ήταν τότε ηγεμόνας τών Πλαταιών και τον όποιο κανένας δεν ξεπερνούσε στην επινοητικότητα. Αυτός παρακίνησε το Δία να κάνει άγαλμα ξύλινο, το όποιο να φέρει σκεπασμένο πάνω σε όχημα συρόμενο από ζεύγος βοδιών και να λέει πώς φέρει ώς σύζυγο του την Πλάταια, την κόρη τού Ασωπού. Ό Δίας έκανε ό,τι τον συμβούλεψε ό Κιθαιρώνας • ή Ήρα αμέσως το έμαθε και αμέσως έφτασε. Πλησίασε στο αμάξι και ξέσκισε το φόρεμα τού αγάλματος• βρίσκοντας ξόανο αντί για νύφη, ευχαριστήθηκε με την απάτη και συμφιλιώθηκε με το Δία.

Σ' ανάμνηση της συμφιλίωσης αυτής κάνουν μια γιορτή Δαίδαλα, γιατί οι παλιοί ονόμαζαν τα ξόανα δαίδαλα • και τα ονόμαζαν νομίζω έτσι προτού γεννηθεί στην Αθήνα ό Δαίδαλος τού Παλαίμονα • σ' αυτόν δόθηκε, υποθέτω, αργότερα από τα δαίδαλα το σχετικό προσωνύμιο και δεν τού είχε δοθεί ώς όνομα όταν γεννήθηκε. Οι Πλαταιείς λοιπόν κάνουν τη γιορτή Δαίδαλα κάθε έβδομο χρόνο, όπως έλεγε ό τοπικός εξηγητής, στην πραγματικότητα όμως σε λιγώτερο κι όχι τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα • θέλησα να προσδιορίσω με κάθε ακρίβεια το χρονικό διάστημα από τη μια γιορτή των Δαιδάλων ως τήν άλλη, άλλα δεν μπόρεσα.

Ή γιορτή γίνεται ώς εξής:

Υπάρχει ένα δάσος δρυών κοντά στις Άλαλκομενές1 • αυτού οί δρύες έχουν μεγαλύτερους κορμούς παρά άλλου στή Βοιωτία. Οί Πλαταιείς πηγαίνουν στο δρυμό αυτό και εκθέτουν κομμάτια βρασμένου κρέατος • παρακολουθούν έπειτα με επιμέλεια τά κοράκια πού κατεβαίνουν στα' κρέατα αυτά • γιά τά άλλα πουλιά δεν ενδιαφέρονται σχεδόν καθόλου. Όποιο κοράκι αρπάξει κρέας, προσέχουν σε ποιο δέντρο θά καθίσει • το δέντρο αυτό το κόβουν και με το ξύλο του κάνουν το «δαίδαλο» • στο ίδιο το ξόανο δίνουν το όνομα δαίδαλο. Αυτή τή γιορτή τή λένε Δαίδαλα μικρά και τή γιορτάζουν μόνοι τους οί πλαταιείς. Στή γιορτή όμως των μεγάλων Δαιδάλων συνεορτάζουν και βοιωτοί με τους πλαταιείς • γίνεται κάθε εξηκοστό έτος, γιατί λένε πώς τόσον καιρό ή γιορτή είχε εκλείψει,-επειδή οί πλαταιείς είχαν εκπατριστεί2. Έχουν έτοιμα δεκατέσσερα ξόανα, κατασκευασμένα στα κατ' έτος τελούμενα μικρά Δαίδαλα. Αυτά τά παίρνουν διά κλήρου οί πλαταιείς, οί κορωναίοι, οί θεσπιείς, οί ταναγραίοι, οί χαιρωνείς, οί όρχομένιοι, οί Λεβαδείς, οί Θηβαίοι • γιατί και οί τελευταίοι ζήτησαν μετά τήν ανοικοδόμηση τών Θηβών άπό τον Κάσσανδρο3, το γιο του Αντιπάτρου, νά συμφιλιωθούν με τους πλαταιείς, νά μετάσχουν της γενικής συνόδου και νά στέλλουν θυσία στά Δαίδαλα. Οί μικρότερες πολίχνες κληρώνουν ξόανα καμωμένα με συνεισφορά τους. Φέρνουν το άγαλμα παρά τον Ασωπό1 και το αφήνουν πάνω σε αμάξι, όπου βάζουν νά καθίσει και μιά γυναίκα ώς παράνυμφος. Κατόπιν ρίχνουν κλήρο γιά τη θέση πού θά πάρουν στην πομπή, και οδηγούν τά αμάξια από το ποτάμι προς την κορυφή τού Κιθαιρώνα. Στην κορυφή τού βουνού έχουν ετοιμάσει ένα βωμό κατά τον έξης τρόπο: συναρμόζουν τετράγωνα ξύλα κατά τον τρόπο πού γίνεται το χτίσιμο με πέτρες • αφού ή κατασκευή πάρει ύφος, βάζουν πάνω φρύγανα. Αφού θυσιάσει κάθε πόλη, με τον άρχοντα της, αγελάδα γιά τήν Ήρα και ταύρο γιά το Δία, καίνε πάνω στο βωμό τά σφάγια γεμισμένα με κρασί και θυμιάματα και μαζί μ' αυτά καίνε και τά δαίδαλα • θυσίες κάνουν και οι πλούσιοι ώς άτομα • όσοι δεν είναι αρκετά ευκατάστατοι συνηθίζουν νά θυσιάζουν μικρότερα ζώα, όλα όμως τά σφάγια καίγονται, χωρίς διάκριση • μαζί μ' αυτά ή φωτιά καίει και τον ίδιο το βωμό • ή φλόγα πού υψώνεται είναι ή πιο μεγάλη πού ξέρω και άπό πολύ μακριά ορατή .

Η περίληψη τού μύθου, όπως τον αφηγούνταν ό Πλούταρχος:

Η Ήρα μάλωσε μέ τον Δία και τον απέφευγε μένοντας κρυμμένη (στον Κιθαιρώνα)-
ενώ ό Δίας βρίσκονταν σ' αμηχανία και πλανώνταν στή Βοιωτία μή μπορώντας νά βρει τήν Ήρα, συναντήθηκε μέ τό βοιωτό ήρωα Άλαλκομένη, ό όποιος σύστησε στο Δία νά προφασιστεί πώς νυμφεύεται άλλη γυναίκα. Μέ τή βοήθεια τού Άλαλκομένη ό Δίας έκοψε «εύκτέανον και πάγκαλην δρυν», τήν πελέκησε δίνοντας της μορφή καί τή στόλισε σά νύφη- τήν ονόμασε Δαιδάλη. Στή γαμήλια πομπή έλαβαν μέρος βοιωτοί μέ αυλούς καί κώμους, κι άρχισαν νά ψάλλουν τόν ύμέναιο, ενώ οί τριτωνίδες νύμφες κουβαλούσαν τό νερό γιά τό νυφικό λουτρό. Ή Ήρα δέ βάσταξε νά δει τό τέλος της τελετής, αλλά κατέβηκε από τόν Κιθαιρώνα ακολουθούμενη από τίς γυναίκες τής Πλάταιας βράζοντας από οργή και ζηλοτυπία- τρέχοντας έφτασε στο Δία και ανακάλυψε πώς ή δήθεν νύφη ήταν άψυχο ξύλο. Επακολούθησε συνδιαλλαγή, χαρά και γέλια και νέα γαμήλια πομπή μέ νύφη τήν Ήρα. Στο ξόανο αποδόθηκε τιμή, ή γιορτή ονομάστηκε Δαίδαλα, άλλα στο τέλος ή Ήρα έκαψε το ξόανο από ζηλοτυπία.

ΑΘΕΪΑ ΚΑΙ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΑ



Tuesday, March 08, 2011

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ "ΜΕΓΑΛΑ ΗΘΙΚΑ"

ARISTOTELES
"Forces are: power, wealth, strength, comeliness. These and the great people can use good, and worthless bad."

Άριστοτ. Ήθ. Μεγάλα 1183 Β, 28

Τάδε δυνάμεις: οίον αρχή, πλούτος, Ισχύς, κάλλος τούτοις γαρ και ό σπουδαίος ευ άν δύνηται χρήσασθαι και ο φαύλος κακώς.

ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΤΕΧΝΗ VS BAD ART

Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΗΤΑΝ ΠΑΝΤΑ ΑΝΑΠΟΦΑΣΙΣΤΟΣ

Ανατόλ Φράνς: Γιατί τα ένοπλα έθνη οδηγούνται υπάκουα.



Ανατόλ Φράνς: Le mannequin d’ osier «Το λυγερό μανεκέν»



Γιατί τα ένοπλα έθνη οδηγούνται υπάκουα. Η στρατιωτική πειθαρχία τα κάνει υπάκουα και κανένας δε φοβάται ούτε εξεγέρσεις, ούτε ταραχές, ούτε θορύβους οποιουδήποτε είδους. Όταν η στρατιωτική υπηρεσία είναι υποχρεωτική για όλους, όταν όλοι οι πολίτες είναι ή υπήρξαν στρατιώ­τες, όλες οι κοινωνικές δυνάμεις έχουν τη διάθεση να προστατεύσουν την εξουσία ή την απουσία της, όπως συνέβη εξάλλου στη Γαλλία».

ΤΕΛΟΣ ΣΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΣΤΙΣ ΚΛΙΝΑΜΑΞΕΣ ΜΕ ΠΡΟΣΧΗΜΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΚΗ ΚΡΙΣΗ



ΤΕΛΟΣ ΣΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΜΕ ΠΡΟΣΧΗΜΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ

Στον «αέρα» βρίσκονται εδώ και λίγες ημέρες χιλιάδες επιβάτες, που επέλεγαν τις κλινάμαξες του ΟΣΕ για τις μετακινήσεις τους, καθώς η διοίκηση του οργανισμού αποφάσισε ξαφνικά την κατάργηση των δρομολογίων. Πρόκειται για ης έξι κλινάμαξες του ΟΣΕ που ήταν γνωστές και με το όνομα της ιδιοκτήτριας εταιρείας Βαγκόν Λι, οι οποίες τα τελευταία χρόνια πραγματοποιούσαν δρομολόγια από τη θεσσαλονίκη προς την Αθήνα, τη Σόφια και την Κωνσταντινούπολη και αντίστροφα.

Της Χρύσας Κυριακού


Όπως αναφέρεται και σε σχετική ανακοίνωση, η οικονομική κρίση ανάγκασε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την 1η Μαρτίου να βάλει «τέλος» στις υπηρεσίες κατάκλισης και εστίασης επιβατών στις κλινάμαξες και στα κλινοθέσια οχήματα της. Η σύμβαση του ΟΣΕ με τη «Ταξίδια ΕΠΕ», η οποία είχε αναλάβει τις υπηρεσίες κλιναμαξών - κλινοθέσιων τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια έληξε στις 28 Φεβρουαρίου και φυσικά δεν ανανεώθηκε. Το θέμα έφτασε στη Βουλή, ο υφυπουργός Υποδομών, είχε υποστηρίξει ότι «η εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης και εξυγίανσης της - κατ' επιταγή και του προσφάτως ψηφισθέντος νόμου 3891 /2010- και του επανακαθορισμού και επανασχεδιασμού όλων των παρεχομένων υπηρεσιών της, με κύριο γνώμονα την εξάλειψη των ελλειμμάτων με ταυτόχρονη διατήρηση της βέλτιστης κατά το δυνατόν ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών, προτίθεται να καταργήσει την υπηρεσία κατάκλισης και εστίασης επιβατών στις κλινάμαξες και στα κλινοθέσια οχήματα».

Διαφορετική άποψη έχουν οι εργαζόμενοι
Την ώρα, που η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει πληρότητα στα δρομολόγια με αποτέλεσμα π εταιρεία να ζημιώνεται, οι εργαζόμενοι τονίζουν ότι όχι μόνο ζημιογόνα δεν είναι αλλά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2009 είχε κέρδη από τις κλινάμαξες τα οποία άγγιξαν τα 5 εκατ. ευρώ. «Πως γίνεται να είναι
ζημιογόνα όταν κάθε μήνα περίπου 5.000 άτομα μετακινούνταν στα εσωτερικά δρομολόγια και άλλοι τόσοι στα εξωτερικά;» ανέφερε μιλώντας στην «Κ» ο πρώην γραμματέας του Συνδέσμου Προσωπικού Κλιναμαξών, Απόστολος Γεωργίου.
Στο δρόμο 52 εργαζόμενοι
Η απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να καταργήσει τις κλινάμαξες αφήνει στο δρόμο 52 εργαζομένους σε αυτές. «Χρειάζομαι ελάχιστα ένσημα για να μπορέσω να συνταξιοδοτηθώ. Όλη μου σχεδόν τη ζωή εργαζόμουν στις κλινάμαξες. Για περισσότερα από 30 χρόνια βρισκόμουν εκεί και ξαφνικά έρχεται η εταιρεία και με τη δικαιολογία ότι δεν υπάρχει πληρότητα στα δρομολόγια μας πετά στο δρόμο. Τι θα απογίνουμε εμείς», τόνισε μιλώντας στην «Κ» ο κ. Γεωργίου. Μάλιστα, όπως είπε και ο ίδιος, δεν είναι ο μοναδικός που κοντεύει να βγει στη σύνταξη. Πολλοί από τους συναδέλφους του εργάζονται στις κλινάμαξες για περισσότερα από 25 χρόνια. «Δε θέλω ούτε να μιλάω για όλα αυτά. Τα λέω και στεναχωριέμαι. Ξυπνάω το πρωί και το μόνο που σκέφτομαι είναι η.δουλειά μου. Μου λείπει πολύ. Τόσα χρόνια δεν ξεχνιούνται τόσο εύκολα», είπε ο κ. Γεωργίου.
Παράπονα επιβατών
«Το εισιτήριο για τη διαδρομή Αθήνα - θεσσαλονίκη με κλινάμαξα κόστιζε περίπου 20 ευρώ, ενώ η μονόκλινη καμπίνα κόστιζε 40 ευρώ. Ήταν μια πολύ οικονομική επιλογή για αυτούς που ήθελαν να ταξιδέψουν με λίγα χρήματα. Αυτούς τους σκέφτηκε κανείς;» αναρωτιέται ο κ. Γεωργίου. «Πολλοί ήταν οι επιβάτες, οι οποίοι μόλις ενημερώθηκαν για τη διακοπή των δρομολογίων, άρχισαν να παραπονιούνται. Ακόμη και τώρα.

Το ιστορικό
Από το 1917 η διεθνής εταιρεία κλιναμαξών εξασφαλίζει υπηρεσίες κατάκλισης επιβατών σε αμαξοστοιχίες του ελληνικού δικτύου καθώς και σε διεθνείς. Το 1974 το ελληνικό δίκτυο αγοράζει από την εταιρεία τα οχήματα (6 κλινάμαξες) και της αναθέτει την εξασφάλιση των υπηρεσιών κατάκλισης με δεσμευτικό συμβατικό όρο τη χρήση του υπάρχοντος προσωπικού. Το 1985 αποχωρεί η εταιρεία και ο ΟΣΕ αναθέτει διαδοχικά σε άλλες εταιρείες, με μορφή διαχείρισης ή εκμετάλλευσης, τις υπηρεσίες κατάκλισης επιβατών, με ρητό συμβατικό όρο τη χρήση του ήδη υπηρετούντος προσωπικού, το οποίο αναφέρεται ονομαστικά σε συγκεκριμένη λίστα, προσάρτημα της σχετικής σύμβασης μεταξύ του ΟΣΕ και της αναδόχου εταιρείας.

Sunday, March 06, 2011

Ανακαλύφθηκε το περιεχόμενο φαρμακευτικών χαπιών αρχαίων ελλήνων γιατρών


Αμερικανοί αρχαιοβοτανολόγοι μπόρεσαν για πρώτη φορά να μελετήσουν και να αναλύσουν το περιεχόμενο χαπιών που έφτιαχναν οι γιατροί στην αρχαία Ελλάδα και τα οποία
ανακαλύφθηκαν προ 20ετίας, σε ένα ναυάγιο ελληνικού πλοίου στα ανοιχτά της Τοσκάνης.
Το πλοίο από ξύλο καρυδιάς, το οποίο ναυάγησε το 130 π.Χ., μετέφερε γυαλικά από τη Συρία και φάρμακα, που τα περισσότερα δεν είχαν καθόλου μουσκέψει από το νερό. Οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν το ναυάγιο το 1989, αλλά μόλις τώρα κατέστη δυνατό να ανακοινωθεί η μελέτη των φαρμακευτικών σκευασμάτων που αυτό περιείχε.

Οι αναλύσεις DNA έδειξαν ότι κάθε χάπι ήταν ένα μίγμα από τουλάχιστον δέκα διαφορετικά εκχυλίσματα φυτών, όπως ο ιβίσκος και το σέλινο. "Για πρώτη φορά έχουμε, πια, φυσικά στοιχεία όσων περιέχονται στα γραπτά των αρχαίων Ελλήνων γιατρών Διοσκουρίδη και Γαληνού", δήλωσε ο Αλέν Τουγουέιντ του Εθνικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Ινστιτούτου Σμιθσόνιαν στην Ουάσιγκτον, σύμφωνα με το New Scientist.

Η ανάλυση του DNAέγινε από τον Ρόμπερτ Φλάισερ του Εθνικού Ζωολογικού πάρκου του Σμιθσόνιαν, ο οποίος συνέκρινε τις γενετικές αλληλουχίες που βρήκε σε δύο χάπια, με τη γενετική βάση φυτών GenBank που έχουν τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας των ΗΠΑ. Μετον τρόπο αυτό, μπόρεσε να εντοπίσει μέσα στα χάπια ίχνη από καρότο, ραπανάκι, σέλινο, άγριο κρεμμύδι, βαλανίδια, λάχανο, ήμερο τριφύλλι (αλφάλφα), αχίλλεια κ.α. Ακόμα εντόπισε ιβίσκο, που πιθανώς είχε εισαχθεί από την Ανατολική Ασία, την Ινδία ή την Αιθιοπία.

Σύμφωνα με τον Φλάισερ, τα περισσότερα από τα παραπάνω φυτά χρησιμοποιούνταν από τους αρχαίους για να θεραπεύουν τους αρρώστους. Η αχίλλεια π.χ. σταματούσε την αιμορραγία κάποιου τραύματος. Ο Πεδάνιος Διοσκουρίδης, ιατρός και βοτανολόγος (πρόδρομος των φαρμακοποιών), κατά τον 1ο αιώνα μ.Χ., περιέγραφε στα κείμενά του το καρότο ως πανάκεια για πολλά προβλήματα υγείας, θεωρώντας, για παράδειγμα, ότι αν κανείς το έχει φάει προκαταβολικά, δεν τον βλάπτουν τα ερπετά, ενώ παράλληλα βοηθά στη σύλληψη παιδιού.

Η ανάλυση των αρχαίων παρασκευασμάτων-χαπιών, εκτός από τις νέες πληροφορίες, έχει δημιουργήσει και νέα μυστήρια για τους αρχαιοβοτανολόγους.

Η μελέτη του DNA δείχνει ότι τα χάπια πιθανότατα περιείχαν και ηλίανθους, ένα φυτό που οι επιστήμονες ως τώρα πίστευαν ότι δεν υπήρχε στον "παλαιό κόσμο", πριν οι Ευρωπαίοι το ανακαλύψουν στην Αμερική. Αν το εύρημα επιβεβαιωθεί, οι βοτανολόγοι θα πρέπει να αναθεωρήσουν την παραδοσιακή ιστορία του φυτού και την παγκόσμια διασπορά του, όπως δήλωσε ο Τουγουέιντ,.

Ισοκράτους ΠΑΝΗΓΗΡΙΚΟΣ, Παιάνας στον Απόλλωνα, Ύμνος σε όλους τους θεούς

Ισοκράτους ΠΑΝΗΓΗΡΙΚΟΣ

http://www.youtube.com/watch?v=ByCG9uZuoFc


Παιάνας στον Απόλλωνα

http://www.youtube.com/watch?v=nx6vHwhBYEg


Ύμνος σε όλους τους θεούς

http://www.youtube.com/watch?v=2QmZABjV7u4

Saturday, March 05, 2011

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΒΩΜΟ ΤΩΝ 12 ΘΕΩΝ

Μικρογραφία

Βοήθησε και εσύ να σωθεί ο Ιερός Βωμός των 12 Θεών
Συγκέντρωση υπογραφών για την διάσωση του Βωμού των Δώδεκα Θεών

http://www.thepetitionsite.com/201/help-save-the-sacred-altar-of-the-12-gods/

Help Save the Sacred Altar of the 12 Gods Athens.
Sunday 13th March 2011 - 11:00 a.m. Ancient Agora of Athens.

Βοηθήστε όλοι να σώσουμε τον Ιερό Βωμό των Δώδεκα Θεών, δεν πρέπει να λείψει κανείς.

www.ixorevolution.com

Το χριστιανικό "αμήν" προέρχεται εκ του Ομηρικού ήμεν.

μήρου δύσσεια

Ραψωδία θ
δυσσως σστασις πρς Φαικας.

Μετφραση ργρη φταλιτη


δ ττ ρ λκνοον προσεφνεε δος δυσσες·

"λκνοε κρεον, πντων ριδεκετε λαν,

μν πελησας βητρμονας εναι ρστους,
δ ρ τομα ττυκτο· σβας μ χει εσορωντα."

Ττε δυσσας γρισε κα λλησε το λκνου·

λκνο, πρτε βασιλι κα τ λαν καμρι,
κα τ καυκισουν πς ατο λαμπρο 'ναι χορευτδες,
κι ληθιν τ δεξανε· τος βλπω κα σαστζω.”



Διαβάζουμε στο Ομηρικό λεξικό: ημέν σημαίνει αληθώς και χρησιμοποιείται στους όρκους.
Άρα το "αμήν λέγω υμίν" δεν σημαίνει "σας διαβεβαιώνω", αλλά "Αληθώς σας λέγω".

Η εξέλιξη του ημέν είναι το σημερινό ..... αμέ!



Στην Θεσσαλονίκη αθρόα προσέλευση πολιτών μπροστά στο Α.Τ. Λευκού Πύργου για να τιμήσουν την μνήμη ΤΩΝ ΔΥΟ ΔΟΛΟΦΟΝΗΜΕΝΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ.


ΟΜΑΔΑ ΔΙΑΣ ΑΝΤΙΟ ΣΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ

Ένα βίντεο που έκανα για τα παιδιά που έχασαν τη μάχη εν ώρα καθήκοντος.Γιάννη και Γιώργο ΑΝΤΙΟ και να προσέχετε απο 'κεί ψηλά τα αδέρφια σας ...




ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ.





Στην Θεσσαλονίκη αθρόα προσέλευση πολιτών μπροστά στο Α.Τ. Λευκού Πύργου για να τιμήσουν την μνήμη ΤΩΝ ΔΥΟ ΔΟΛΟΦΟΝΗΜΕΝΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ αφήνοντας ένα κερί και ένα μπουκέτο λουλούδια.

ΤΡΙΣΑΓΙΟ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ Ν.ΠΙΕΡΙΑΣ ΑΝΤΙΟ ΠΑΛΙΚΑΡΙΑ

ΣΗΜΕΡΑ Σάββατο 05-03-2011 ΚΑΙ ΣΤΙΣ 12:00 ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΗΣ Αστ. Διευθ. ΠΙΕΡΙΑΣ ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΔΟΛΟΦΟΝΗΜΕΝΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΘΑ ΤΕΛΕΣΟΥΝ ΤΡΙΣΑΓΙΟ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥΣ. Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΧΤΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ (ΕΝΣΤΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΜΗ). ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΜΙΑ ΦΩΝΗ ΕΝΝΩΜΕΝΟΙ ΘΑ ΦΩΝΑΞΟΥΝ ΔΥΝΑΤΑ ΗΡΩΕΣ ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ. ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ ΓΙΩΡΓΟ ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΑΙΜΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ..... ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΔΟΛΟΦΟΝΩΝ. ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ ΠΑΛΙΚΑΡΙΑ. Georgios Karathanasis

«Εις κάθε εγχείρημα της εξουσίας, πρέπει να υπάρχει κάπου, το ξίφος. Άλλα, το ξίφος πρέπει να οδηγείται από την πολιτικήν». Ν. Μακιαβέλλι «Ό Ηγεμόνας

«Εις κάθε εγχείρημα της εξουσίας, πρέπει να υπάρχει κάπου, το ξίφος. Άλλα, το ξίφος πρέπει να οδηγείται από την πολιτικήν».
Ν. Μακιαβέλλι «Ό Ηγεμόνας»

"In each exercise of power, there must be somewhere, the sword. But the sword must be driven by the policy. "
N. Machiavelli 'The Prince'

«Ορκίζομαι εις τον θεόν αιωνίαν εχθρότητα εναντίον κάθε μορφής τυραννίας επί του Ανθρωπίνου Πνεύματος». Τ. Τζέφερσον

«Ορκίζομαι εις τον θεόν αιωνίαν εχθρότητα εναντίον κάθε μορφής τυραννίας επί του Ανθρωπίνου Πνεύματος».

Τ. Τζέφερσον

"I swear to God eternal hostility against every form of tyranny over the human spirit. "

T. Jefferson

Friday, March 04, 2011

«Θέσαμε σε εφαρμογή την μέθοδο που εφαρμόζει ο μπακάλης όταν κόβει φέτα-φέτα το σαλάμι ...» Μ. Ράκοσι

«Θέσαμε σε εφαρμογή την μέθοδο που εφαρμόζει ο μπακάλης όταν κόβει φέτα-φέτα το σαλάμι ...»
Μ. Ράκοσι

"Nous avons mis en œuvre la méthode s'applique lorsque la coupe épicier tranche du salami ..."
M. Rakosi


"We have implemented the method applies when the grocer cut slices the salami ..."
M. Rakosi