θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα
θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

NOT IN THIS "NEW GREECE"  - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"
NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

Saturday, October 01, 2011

Η Ελλάδα καινοτομεί. ΑΣΑΝΣΕΡ-ΠΟΥΠΟΥΛΟ







ΑΣΑΝΣΕΡ-ΠΟΥΠΟΥΛΟ


Μια 100% ελληνική προσπάθεια που συνδυάζει software και hardware, για να δημιουργήσει τον πιο εξελιγμένο, αυτοπρογραμματιζομενο ρυθμιστή ταχύτητας ανελκυστήρα στον κόσμο.
Του Κώστα Φαρμάκη
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΕΡΕΥΝΑ: Αυτορρυθμιζόμενο inverter για ανελκυστήρες με σύστημα απεγκλωβισμού
ΦΟΡΕΑΣ: Ν. Μιχαλοδημητράκης - Π. Νεοφώτιστος Ο.Ε., ΥπηρεσίεςΕρευνας και Ανάπτυξης και Κατασκευή Ηλεκτρονικών Κυκλωμάτων(\Ν\ΜΝ.Γπά.αή
Ε-ΜΑΙΛ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ:
info@rnd.gr
ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: Νικόλαος Μιχαλοδημητράκης
ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ:
Περικλής Νεοφώτιστος


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Το inverter είναι ένα ηλεκτρονικό μηχάνημα υψηλής τεχνολογίας που χρησιμοποιείται στις σύγχρονες εγκαταστάσεις συμβατικών ανελκυστήρων. Κατασκευάζεται, κατά κανόνα, από πολυεθνικές εταιρείες. Κάνει την κίνηση ομαλή και το σταμάτημα ακριβές, ενώ συμβάλλει και στην ενεργειακή αποδοτικότητα της εγκατάστασης. Επιπλέον, οι αποδοτικότερες ενεργειακά εγκαταστάσεις ανελκυστήρων είναι οι συμβατικές με inverter. Η εφαρμογή τους συνάντησε πολλά προβλήματα, γιατί σε αρκετές περιπτώσεις είναι πολύ δύσκολο έως αδύνατο να ρυθμιστούν αξιόπιστα, με αποτέλεσμα την προβληματική λειτουργία. Το inverter που αναπτύξαμε ξεπερνά αυτό το πρόβλημα γιατί ρυθμίζεται μόνο του κατά τις πρώτες 4-5 κανονικές κινήσεις του θαλάμου και διασφαλίζει αξιόπιστη και ομαλή λειτουργία στη συνέχεια. Αυτό το πετύχαμε αναπτύσσοντας μια πρωτότυπη μαθηματική μέθοδο ελέγχου του κινητήρα με εξαιρετικές επιδόσεις, αξιοπιστία, σταθερότητα και συμβατότητα με μια διαδικασία αυτορρύθμισης μέσα από τις κανονικές κινήσεις του θαλάμου. Το inverter συνοδεύεται προαιρετικά από σύστημα απεγκλωβισμού με μπαταρίες σε περίπτωση διακοπής ρεύματος.


Υπάρχουν οι εφευρέσεις και οι καινοτομίες που ανοίγουν νέους δρόμους για την ανθρωπότητα, υπάρχουν κι εκείνες που κάνουν καλύτερη τη ζωή μας κάθε μέρα. Η καινοτομία του κ. Μιχαλοδημητράκη έρχεται να λύσει μερικά βασικά και πολύ συνηθισμένα προβλήματα που παρουσιάζουν οι περισσότεροι ανελκυστήρες ανεξαρτήτως ηλικίας: δεν ρυθμίζονται σωστά κατά την εγκατάσταση, δεν λειτουργούν με ακρίβεια όταν αλλάζει η θερμοκρασία του περιβάλλοντος και το βάρος του θαλάμου και, τέλος, με τον καιρό απορρυθμίζονται, με αποτέλεσμα να σταματούν «περίπου» στον όροφο προκαλώντας εγκλωβισμούς. Οσο και αν οι μεγάλες εταιρείες κατασκευής ανελκυστήρων προσπαθούν να βρουν λύσεις, ο ανθρώπινος παράγοντας είναι πάντα εκεί, για να δημιουργεί νέα προβλήματα. «Ο λόγος που δεν μπορούν να ρυθμιστούν σωστά τα inverter των πολυεθνικών είναι ότι, συνήθως, υπάρχουν ελλιπή δεδομένα νια τους εγκαταστάτες, οι οποίοι δεν έχουν πάντα την κατάρτιση για να κάνουν σωστά τη ρύθμιση», αναφέρει ο κ. Μιχαλοδημητράκης, ο οποίος ερεύνησε ενδελεχώς τη ρίζα του προβλήματος. «Οπότε, θεωρήσαμε ότι θα έπρεπε, αν ήταν δυνατόν, να σχεδιάσουμε ένα μηχάνημα το οποίο να ρυθμίζεται μόνο του». Ο κ. Μιχαλοδημητράκης συνάντπσε τον κ. Περικλή Νεοφώτιστο στο πανεπιστήμιο. Σπούδασαν μαζί Φυσική και συνέχισαν και στο μεταπτυχιακό. «Αποφασίσαμε να μην μπούμε στην επετηρίδα, για να γίνουμε καθηγητές ή να καταλήξουμε υπάλληλοι κάπου. Συμφωνήσαμε ότι, με τόσα πράγματα που μάθαμε στο πανεπιστήμιο, καλό είναι να κάνουμε μια δοκιμή μήπως μπορούμε να πετύχουμε κάτι αξιόλογο. Και έτσι ξεκινήσαμε το 2000 να κατασκευάζουμε ηλεκτρονικά συστήματα υψηλής τεχνολογίας. Από το 2006 ιδρύσαμε και την εταιρεία. Και εδώ και ένα χρόνο πουλάμε το προϊόν μας».Κάθε σύγχρονος ανελκυστήρας αποτελείται από το μοτέρ (που κινεί το συρματόσχοινο που ανεβοκατεβάζει το θάλαμο) και από το inverter (ηλεκτρονική συσκευή που ρυθμίζει πόσο ρεύμα περνάει στο μοτέρ και αυξομειώνει την ταχύτητα). Οι παλαιότεροι ανελκυστήρες σταματούσαν στον όροφο με μια απότομη «μονοκόμματα» κίνηση. Το inverter έκανε την κίνηση ομαλότερη και το σταμάτημα προοδευτικότερο. Αρκεί να λειτουργεί σωστά.

Μέσα σε ένα χρόνο από την εμπορική διάθεση τους, 250 inverter του κ. Μιχαλοδημητράκη λειτουργούν ήδη σε γραφεία και πολυκατοικίες, τα πενήντα από αυτά αντικαθιστώντας αντίστοιχους μηχανισμούς άλλων εταιρειών οι οποίοι εμφάνισαν προβλήματα. Γιατί -και αυτό είναι από τα σπμαντικότερα πλεονεκτήματα- η συσκευή μπορεί να τοποθετηθεί σε παλαιότερες εγκαταστάσεις και να μετατρέψει έναν παλιό, «δύστροπο» ανελκυστήρα σε ένα «χαλί» με την ομαλότερα λειτουργία.Η αυτορρύθμιση είναι σχετικά απλή διαδικασία: η συσκευή συνδέεται με το μοτέρ, ο εγκαταστάτης πατάει τα κουμπιά του θαλάμου που ανεβοκατεβαίνει σαν να υπήρχαν επιβάτες, το 50-ίτν/ατθ διαβάζει τα πλεκτρικά χαρακτηριστικά του κινητήρα και καταγράφει παραμέτρους όπως αδράνεια, βάρος κ.λπ. Από εκείνα τη στιγμή λειτουργεί ρυθμισμένη, με πολύ καλή ποιότηα κίνησης και ακρίβεια στο σταμάτημα. Και δεν σταματά εκεί η συσκευή συνεχίζει να αυτορρυθμίζεται σε τακτά χρονικά διαστήματα, υπάρχει δηλαδή δυναμική αναπροσαρμογή.Οι κ. Μιχαλοδημηράκης και Νεοφώτιστος δεν πάτησαν σε

Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΙ«Δεν μπορούσα να φανταστώ ότι η εφαρμογή μας θα επιλεγόταν ανάμεσα στις καλύτερες του διαγωνισμού της Ευrobank και του ΣΕΒ. Ως ηλεκτρονικό προϊόν ξέρουμε ότι είναι αρκετά εξελιγμένο και ήμαστε αισιόδοξοι, αλλά προβλέπαμε ότι θα επιλεγούν κυρίως ιατρικές εφαρμογές. Το ότι προκριθήκαμε δείχνει πως ο διαγωνισμός έχει ευρύτερο πνεύμα και αναγνωρίζει μια προσπάθεια, έστω κι αν αφορά μια συσκευή που θεωρείται συνηθισμένη και καθημερινή, όπως είναι ο ανελκυστήρας».Ν. Μιχαλοδημητράκης
καμία υπάρχουσα τεχνολογία. «Δεν προσπαθήσαμε να αντιγράψουμε κανέναν», αναφέρει ο πρώτος. «Διατυπώσαμε πρώτα μια μαθηματική θεωρία στην οποία στηριχτήκαμε και, στη συνέχεια, γράψαμε το πρόγραμμα που αποτελεί -αν μπορώ να το πω έτσι- η "σοφτγουερική υλοποίησή" της. Προμηθευτήκαμε τον κατάλληλο επεξεργαστή και γύρω του "χτίσαμε" το σύστημα. Κυριολεκτικά, το φτιάξαμε από το μηδέν».Η συγκεκριμένηκαινοτομία είναι αυτοχρηματοδοτούμενη και πέρα από τις -αναμενόμενες- τεχνικές προκλήσεις, οι δημιουργοί της είχαν να αντιμετωπίσουν και τη δυσπιστία. «Στην αρχή, κανείς δεν πίστευε ότι θα τα καταφέρουμε. Μας έλεγαν: "Μα που πάτε να τα βάλετε με τις πολυεθνικές...", άλλοι ήταν πεπεισμένοι ότι αυτό απλώς δεν μπορεί να γίνει. Όταν το φτιάξαμε πια, υπήρχαν μερικοί που υποστήριζαν ότι λέμε παραμύθια. Ενώ η καινοτομία μας δούλευε!»Το απόλυτο τεστ για την ομαλή λειτουργία του ανελκυστήρα χρειάζεται μόλις... 2 ευρώ. «Ήταν κάποιος μηχανικός ο οποίος έλεγε "δεν τους παραλαμβάνω τους ανελκυστήρες άμα τοποθετήσω ένα όρθιο δίευρο και αυτό φύγει από τη θέση του". Το βάλαμε και δεν κουνήθηκε. Και τώρα το έχουμε σύστημα. Λέμε στους πελάτες μας: "Βάλε ένα όρθιο νόμισμα των 2 ευρώ στο θάλαμο και πήγαινε τον πάνω-κάτω συνεχώς». Το νόμισμα όντως μένει όρθιο και ο πελάτης ευχαριστημένος». Ιδιαίτερη μνεία κάνουν στους ανθρώπους που βοήθησαν την προσπάθεια τους: «0 κ. Πασχάλης Γουνιώτης από την εταιρεία ΒΑΚ, η οποία εμπορεύεται κατ' αποκλειστικότητα το προϊόν μας. Αυτός πρώτος εντόπισε την ανάγκη δημιουργίας ενός τέτοιου μηχανήματος και μας προέτρεψε να το αναπτύξουμε. 0 κ. Νίκος Αστεριάδης, ο οποίος μας υπέδειξε να συμμετάσχουμε σε αυτόν το διαγωνισμό. 0 κ. Θεόδωρος Μαρμαράς ο οποίος μας προμήθευε εξαρτήματα σε όλη τη διάρκεια της προσπάθειας».Εκτός από την Ελλάδα, η εταιρεία έχει τοποθετήσει inverter σε κτίρια σε Κύπρο, Αλβανία, Μάλτα, Κόσοβο και Σκόπια και η δυνατότητα παραγωγής υπό τις υφιστάμενες συνθήκες είναι περίπου 1.000 κομμάτια το χρόνο.«Οραμα μας για την επόμενη δεκαετία», καταλήγει ο κ. Μιχαλοδημητράκης, «είναι αυτό το άλμα που κάναμε από το 2000 μέχρι το 2010 να μπορέσουμε να το επαναλάβουμε και στην επόμενη δεκαετία να πάμε ακόμη καλύτερα». Και ο κ. Νεοφώτιστος συμπληρώνει: «Με κάτι πιο καινοτόμο, με νεότερη τεχνολογία, κάτι που τελικά θα επισκιάσει θετικά τη σημερινή μας επιτυχία».