θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα
θεοῖς σωτῆρσιν ἔθυον καὶ ἀναθήματα ἀνέθηκα

NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

NOT IN THIS "NEW GREECE"  - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"
NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

Tuesday, May 05, 2009

ΕΝΑΣ «ΓΟΛΓΟΘΑΣ» ΣΤΟ ΒΑΣΙΛΟΥΔΙ ΚΑΙ Η ΑΠΟΘΕΩΣΗ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ ΓΟΥΣΤΟΥ


Συνέντευξη

ΧΡΟΝΟΣ Πέμπτη 23 Απριλίου 2009

Την Κυριακή του Θωμά θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια

Πώς θα σας φαινόταν αν μπορούσατε να βρεθείτε σε ένα χώρο χτισμένο σε ύψος 20 μέτρων με τους τρεις μεγάλους σταυρούς της σταύρωσης να φωτίζονται ή να είχατε τη δυνατότητα να επισκεφθείτε το ναό της Αναστάσεως, τους τάφους του Ιησού, της Παναγίας και του Λαζάρου χωρίς να χρειαστεί να ταξιδέψετε στα Ιεροσόλυμα;

Της Κατερίνας
Παπαδοπούλου

Ο κ. Ανέστης Παπαδόπου­λος, επισκέφθηκε τα Ιεροσόλυμα όπου κατέ­γραψε όλα όσα είδε και προσπάθησε να τα μεταφέρει στο χωριό Βασιλούδι, στον τόπο καταγωγής του για να ξεπληρώσει το χρέος του στους αγίους που όπως λέει ο ίδιος δεν σταμάτησαν να είναι δίπλα του ούτε στιγμή. Πώς όμως έφτασε στο σημείο να επιχειρήσει να δημιουργήσει έναν τέτοιο χώρο; Με αυτή την ερώτηση, ο κ. Παπαδόπουλος άρχισε τη διήγηση. «Είμαστε Πόντιοι και καταγόμαστε από Χριστιανική οικογένεια. Έτσι έζησαν οι γονείς μας, έτσι μάθαμε και εμείς δίπλα τους και συνεχίσαμε να ακολουθούμε τον ίδιο δρόμο χωρίς να αναρωτηθούμε πώς και γιατί. Πριν από πολλά χρό­νια, το 1922, βρισκόμουν στα Γρεβενά, και υπηρετούσα τη θητεία μου. Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης και ενώ ανεβαίναμε με ένα Τζέημς στο βουνό, έσβησε η μηχανή του αυτοκι­νήτου και το όχημα ήταν ανεξέλεγκτο. Ο οδηγός, που βρισκόταν μπροστά άνοιξε την πόρτα και πήδηξε έξω. Στο πίσω μέρος του οχήματος βρισκόμουν εγώ με άλλα 24 άτομα, επίσης στρατιώτες. Το αυτοκίνητο άρχισε να φεύγει προς τα πίσω και εμείς δεν είχαμε δυνατότητα ούτε να μετακινηθούμε ούτε να βγούμε. Το όχημα, κύλισε προς τα πίσω για 50 περίπου μέτρα και έπεσε σε μια χαράδρα 200 μέτρων. Εγώ δεν ήξερα τι γινόταν γιατί θα έπρεπε να είχα χάσει τις αισθήσεις μου. Ωστόσο συνήλθα και επειδή ήξερα την περιοχή και παρά του ότι ήμουν τραυματισμένος, προσπά­θησα να σηκωθώ και να διανύσω μια απόσταση 50 μέτρων μέσα στο δάσος για να βγω στο δρόμο και να καλέσω σε βοήθεια το δεύτερο όχημα που μας ακολουθούσε. Έκανα νόημα στο στρατιωτικό αυτοκίνητο, ανέφερα στον ανθυπολοχαγό τι συνέβη και άρχισε η προσπάθεια απεγκλωβισμού των υπο­λοίπων από το τουμπαρισμένο όχημα και την χαράδρα. Μετά από 3 ώρες, οι στρατιώτες έβγαλαν 18 νεκρούς και τους υπόλοιπους βαριά τραυματισμέ­νους. Εγώ ήμουν ελαφρά τραυματισμέ­νος - σε σχέση με τους υπόλοιπους- και χρειάστηκε να νοσηλευτώ έναν μήνα. Κατά τη διάρκεια της νοσηλείας μου, σκεφτόμουν πως γλύτωσα με τόσο λίγα τραύματα από ένα τόσο σοβα­ρό δυστύχημα. Πίστεψα λοιπόν ότι κάτι κάποια δύναμη με προστάτευσε. Έτσι, υποσχέθηκα, ότι κάποια στιγμή θα κάνω κάτι για να το «ξεπληρώσω». Τα χρόνια πέρασαν. Στο χωριό μου δεν μπορούσα να βρω δουλειά. Τα χρό­νια τότε ήταν δύσκολα. Μετακινήθηκα στη Θεσσαλονίκη. Παντρεύτηκα και βρέθηκα στη Σταυρούπολη. Μεγάλος αγώνας για την επιβίωση. Ασχολήθηκα με κτηματικές υποθέσεις ήταν μια καλή δουλειά για την εποχή. Το 1977 και μόλις κατάφερα να αποκτήσω κάποια χρήματα, πήρα την οικογένεια μου και εγκατασταθήκαμε στο Ωραιόκαστρο. Όλα αυτά τα χρόνια, το τάμα δεν το είχα ξεχάσει. Υπήρχε στο μυαλό μου, όμως δεν είχα αποφασίσει ακόμα να κάνω κάτι. Μια μέρα, στεκόμουν στο πεζοδρόμιο στον κεντρικό δρόμο της πόλης χωρίς να θέλω να περάσω το δρόμο. Ένα διερχόμενο όχημα παρα­βίασε το Στοπ και τράκαρε με ένα άλλο αυτοκίνητο το οποίο ερχόταν από την απέναντι πλευρά. Με τη σύγκρουση, με πήραν παραμάζωμα και με πέτα­ξαν 10 μέτρα πάνω στο τσιμέντο. Η σύγκρουση ήταν τόσο δυνατή που θεώρησαν ότι είχα ήδη σκοτωθεί. Το μόνο που θυμάμαι, είναι ότι ξύπνησα στο ΑΧΕΠΑ. Παρά τη σφοδρότητα της σύγκρουσης, είχα σπάσει μόνο το σα­γόνι μου. Πέρασα μεγάλη ταλαιπωρία. Το εντυπωσιακό όμως ήταν ότι στο σημείο όπου στεκόμουν, υπήρχαν τρεις κολώνες με μικρή απόσταση μεταξύ τους. Κατά τη διάρκεια της σύγκρου­σης, θα μπορούσα να είχα πέσει πάνω σε μια από αυτές και τότε πραγματικά θα είχα σκοτωθεί. Και πάλι δεν ξέρω τι ήταν αυτό που με φύλαξε και πέρασα ανάμεσα από τις δύο κολώνες που εί­χαν απόσταση 80 πόντους. Το ξέρω γιατί εντυπωσιάστηκε τόσο που μετά πήγα και μέτρησα την απόσταση. Και πάλι δεν είχα πάρει την απόφαση να πραγματοποιήσω το τάμα μου μέχρι που ήρθε το τρίτο περιστατικό που αφορούσε και πάλι την υγεία μου. Πριν από πέντε χρόνια, πέρασα άλλη μια μεγάλη δοκιμασία. Κατάφερα όμως να αποκαταστήσω πλήρως την υγεία μου και τώρα είμαι καλύτερα από ποτέ. Το θεώρησα και αυτό σημάδι. Σκέφτηκα ότι ήρθε η ώρα να «ξεπληρώσω» το χρέος μου και πριν από δύο χρόνια, δρομολόγησα τις διαδικασίες. Επέ­στρεψα στο χωριό μου και άρχισα να αναζητώ ένα οικόπεδο. Για καλή μου τύχη, η εκκλησία είχε ένα οικόπεδο στην οδό Καβάλας. Πήγα εκεί 200 αυτοκίνητα με χώμα και δημιούργη­σα δρόμους και πάρκα. Αμέσως μετά άρχισα να χτίζω τον «Γολγοθά». Αυτό αποφάσισα ότι θα είναι το δώρο μου στους αγίους που βρίσκονται συνεχώς δίπλα μου».

Ο «Γολγοθάς»
Και τι περιλαμβάνει ο χώρος; «Εκτός από τους σταυρούς της σταύρωσης, το ναό της Αναστάσεως, τους τάφους του Ιησού, της Παναγίας και του Λαζά­ρου, δημιουργήσαμε μια αίθουσα που περιλαμβάνει τα 40 θαύματα του Ιησού σε μεγάλες εικόνες όπου ο επισκέπτης μπορεί να δει και να μάθει την ιστορία όλων όσων συνέβησαν τότε. Υπάρχουν πλαίσια που απεικονίζουν τον Ευαγγε­λισμό της Θεοτόκου, υπάρχει φάτνη για τα μικρά παιδιά με καταγεγραμμένη την ιστορία, ενώ στην περιοχή υπάρχει ένα ύψωμα όπου δημιουργήσαμε το όρος των Ελέων αλλά και τον κήπο της Γεσθημανής» λέει ο κ. Παπαδόπουλος και τα μάτια του λάμπουν. Σύμφωνα με την περιγραφή, το οικόπεδο βρίσκε­ται στο δάσος, ενώ μέρος της γύρω περιοχής θα αξιοποιηθεί στο άμεσο μέλλον. «Έχουμε αναπαραστήσει όλη την ιστορία από την γέννηση έως τη σταύρωση» λέει ο κ. Παπαδόπουλος και συνεχίζει: «Η περιοχή είναι πολύ όμορφη. Όταν κάθεται κάποιος εκεί επάνω, όπου έχουμε δημιουργήσει ένα σκεπαστό χώρο που μπορεί να φι­λοξενήσει περίπου 100 άτομα, βλέπει όλη την περιοχή από τον Λαγκαδά έως την Ασπροβάλτα». Και πόσο στοίχησε μια τέτοια πρωτοβουλία; «Το κόστος έφτασε τις 250.000 ευρώ χωρίς να συ­μπεριλαμβάνω τη δική μου προσωπική εργασία. Οι εργασίες διήρκησαν δυόμιση χρόνια. Τώρα όμως, είναι στη διά­θεση του κόσμου και εγώ που έφτασα 80 χρόνων είμαι καλύτερα από ποτέ. Ξεπλήρωσα το χρέος μου» κατέληξε ο κ. Παπαδόπουλος.


Τα εγκαίνια στο μετόχιο «Γολγοθάς», θα πραγματοποιηθούν την Κυριακή του Θωμά 26 Απριλίου στις 11:00 στον εντός του μετοχίου Ιερό Ναό Αναστάσεως του Κυρίου παρουσία του σεβασμιότατου Μητροπολίτου Λαγκαδά κ. κ. Σπυρίδωνος. Για τον λόγο αυτό, την Κυριακή το πρωί στις 08:00 θα αναχωρήσει από τη στάση απέναντι από το δημαρχείο Ωραιοκάστρου λεωφορείο για όσους επιθυμούν να μετακινηθούν για να παρευρεθούν στα εγκαίνια του χώρου.


ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΔΕΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΔΙΟΤΙ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΡΟΦΑΣΙΣΤΗΚΕ ΑΣΘΕΝΕΙΑ.


ΟΙ ΚΑΚΕΣ ΓΛΩΣΕΣ ΛΕΝΕ ΠΩΣ ΟΥΤΕ ΑΥΤΟΣ ΑΝΤΕΞΕ ΤΗΝ



ΙΕΡΗ ΠΑΡΑΓΚΟΥΠΟΛΗ

παραλαγή της Επτάφωτης









Σκηνή από κινηματογραφική ταινία (Ο Ιησούς από την Ναζαρέτ)


Η φυλακή σε μεταμοντέρνα εκδοχή













ΟΤΑΝ ΤΑ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ ΛΑΘΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ