NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

NOT IN THIS "NEW GREECE"  - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"
NOT IN THIS "NEW GREECE" - ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ"

Tuesday, June 26, 2007

ΦΟΙΝΙΚΙΑ ΚΑΙ ΗΡΟΔΟΤΙΑ ΨΕΥΔΗ

ΦΟΙΝΙΚΙΑ ΚΑΙ ΗΡΟΔΟΤΙΑ ΨΕΥΔΗ

(Η ΑΣΚΑΛΩΝ ΣΑΡΩΝΕΙ ΤΑ ΨΕΥΔΗ)



Aπο το άρθρον του ερευνητού και συγγραφέως κ. Γρηγόρη Μπέλλου, εκδότου του περιοδ. «ΤΕΤΡΑΚΤΥΣ» τεύχος 36

" Οι αρχαιολογικές ανασκαφές στις περιοχές των Πελασγογενών λαών, δηλ. στις ακτές της Μεσογείου κυρίως, εκτός της επιστημονικής γοητείας, δίδουν την ευκαιρία στην μητέρα Γη , να αφήση από την αγκαλιά της , μετά από τόσους αιώνες , σημαντικά μνημεία και ευρήματα. Τόσο σημαντικά ώστε οι γνωστοί -άγνωστοι παλαστογράφοι παραμυθολόγοι αγύρται της Ιστορίας , να αναγκάζονται να 'καταπίνουν την γλώσσα τους ' και να καταφεύγουν σε σωρεία απατών και αποκρύψεων προκειμένου να μειώσουν την ιστορική αξία των ευρημάτων ώστε να μην αναγκασθούν να αλλάξουν την βολικά δομημένη απ' αυτούς πλαστή ιστορία

Το επιβληθέν στα Πανεπιστήμια παγκοσμίως υπό των σημιτών δόγμα περί Μεσανατολικών καταβολών του πολιτισμού, υποφέρει παντοιοτρόπως υπό των αρχαιολογικών ανακαλύψεων αλλά , με την αρωγή των «δαρεικών» , οι αργυρώνητοι μίσθαρνοι ιδίως της Ελλάδος , αρνούνται την αναθεώρησι των επιβληθέντων δογμάτων .

Οι «φλογέρες» του Δισπηλιού της Καστοριάς , ηλικίας άνω των 7.000 χρόνων , παραπέμπουν στα αρχαιότερα μουσικά όργανα του κόσμου. Αποσιωπάται! Το ότι ευρέθη στο ίδιο μέρος οψιανός λίθος εκ Μήλου της ιδίας αποχής, παραπέμπει σε προηγμένη ναυσιπλοία. Αποσιωπάτα! Το ότι ευρέθη ξύλινη βάρκα της ιδίας εποχής , αρχαιωτέρα παγκοσμίως . Αποσιωπάται! Η θεωρία περί παραγωγής οίνου , αναφερομένη ως εισαχθείσα εκ Μεσοποταμίας, δεν ευσταθεί καθ' ότι ανεκελύφθη πατητήρι στους Φιλίππους ηλικίας περίπου 7.000 ετών, άρα αρχαιώτερο στον Κόσμο. Αποσιωπάται! Απολιθωμένα δένδρα ελιάς πανάρχαια, δείχνουν την αυτοχθονία του δένδρου αλλά αποσιωπάται κλπ κλπ κλπ.

Σαν αυτά , και άλλα πολλά , να μην ήταν αρκετά, η αρχαιολογική σκαπάνη, στην Ασκαλώνα της Παλαιστίνης, αγνοώντας τους παραχαράκτες και πλαστογράφους της ιστορίας, έφερε στο φως την γραφή Πελασγών Φιλισταίων, η οποία υπό των αρχαιολόγων εχαρακτηρίσθη μη σημιτική «κυπρομηνωική» Η ανακοίνωσις των αρχαιολόγων, όπως αναφέρουν στις 13 Μαρτίου 2007 οι Τάιμς της Νέας Υόρκης, μιλά για προηγμένο κοσμοπολιτικό πολιτισμό των Φιλισταίων, εν εντιθέσει προς τους γείτονας των ακαλλιέργητους νομάδες-σκηνίτες κτηνοτρόφους Εβραίους(κατά τους Τάιμς)

Το άρθρο επίσης αναφέρει τις προσπάθειες του επίσημου Ισραηλινού κράτους να αποσιωπηθή η ανακάλυψις. Πόσο ειρωνικό για αυτούς τους περιουσίους υπερεθνικιστές να ψάχνουν ίχνη του ανύπαρκτου πολιτισμού των αγροίκων προγόνων τους και η Γη -δήθεν δική τους- να τους δίνει μόνο στοιχεία πολιτισμού Ελλήνων! Κατανούμε τον σπαραγμό των και τους συνιστούμε, εν ονόματι της βίβλου , να μην σκαλίζουν την Γη γιατί μόνο πόνο θα τους προκαλή . Ολα αυτά των ανασκαφών αναφέρονται για το 1000 π. Ο . Δηλαδή το 1000 π.Ο . , οι Ασκαλωνήται , και κουλτούρα αλλά και γραφή είχαν, και μάλιστα στα όστρακα διακρίνονται εμφανώς πολλά από τα δήθεν φοινικικά γράματα[Δυστυχώς αδυνατώ να παρουσιάσω τα γράμματα που φαίνονται ευκρινώς στην σελίδα 2 του 36 ου τεύχους της ΤΕΤΡΑΚΤΥΟΣ]

Που ήσαν λοιπόν οι δήθεν εφευρέται των γραμμάτων Φοίνικες το 1000 π.Ο. ; Απλούστατα έκλεβαν γράμματα ώστε να δημιουργήσουν δήθεν την γραφή. Απεδείχθη εκ των ανασκαφών ότι η Ασκαλών ήτο μιά ακμάζουσα ελληνίς πόλις δίχως καμμία σημιτική επίδρασι το 1000 π.Ο. Πως θα μπορούσε να ήταν διαφορετικά άλλωστε; Αυτό το γεγονός θα έπρεπε να είχε πολυσυζητηθή στην Ελλάδα , αλλά, με μοναδική εξαίρεσι την 'Καθημερινή'της 14 ης Μαρτίου , ηγνοήθη παντελώς , ώστε να μην θεωρηθούμε «εθνικιστές» ή «αντισημίτες», αφού θα απεδεικνύετο το φοινικικόν ψεύδος. Βέβαια η εφημερίς δεν περικλείει στην ιστοσελίδα την επιγραφή με τα 3 -Α-και άλλα γράμματα διότι ο αναγνώστης θα ανεφώνη κατάπληκτος ότι είναι ελληνικά γράμματα, χαρακτηριζόμενος αυτομάτως φασίστας υπερεθνικιστής ενώ σε τέτοιες περιπτώσεις συνιστάται αυτοσυγκράτησις , ψυχραιμία κι όχι .υπερπατριωτισμοί!!! Επίσης θα απεδεικνύετο στους νεοέλληνες άτοπος ο ισχυρισμός περί ασιατικής προελεύσεως της Αφροδίτης , για την λατρεία τη οποίας ο σιχαμένος τυχοδιώκτης Ηρόδοτος, στην ανθελληνική του υστερί, ετόνιζε ότι εισήχθη από την .Συρία, και μάλιστα την Ασκαλώνα, υπονοόντας μη ελληνική καταγωγή της. Η άποψις μας για τον άθλιο Ηρόδοτο, ήδη εκφρασθείσα σε παλαιώτερα τεύχη, τεκμηριώνεται άλλη μία φορά. Διότι ο, κατά Πλούταρχον κακοήθης αυτός , αντί να φροντίση να πληροφορηθή για την ελληνική καταγωγή των Ασκαλωνητών, εκμεταλλευόμενος την ανοχή και παρακμιακή απάθεια του Αθηναικού όχλου , υπεβάθμισε μεθοδικώς την ελληνική ιστορία και παράδοσι, οπλίζοντας με ανθελληνικά επιχειρήματα την φαρέτρα των λειψεγκεφάλων και κακοβούλων . Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίον διδάσκεται Ηρόδοτος στην Α! Γυμνασίου, ώστε να εμποτισθούν με ανθελληνισμό τα, αμόρφωτα, απονευρωμένα πλέον και διαδικτυακά ζόμπι ελληνόπουλα.. Φυσική συμπεριφορά του ελλαδικού Υπουργείου Απαιδείας και Ιουδαιογενών Θρησκευμάτων μιάς πλήρως υπόδουλης χώρας, ελληνοφώνων δούλων του Γιαχβέ. Τα περί Ασκαλώνος, άρθρον , στην ιστοσελίδα της Καθημερινής : http://news.kathimerini.gr/4degi/_w_articles_world_100050_14/03/2007_2193=
50 "

Τα σχόλια περιττεύουν διότι η Μητέρα -Γη και η Κυρά Ιστορία απεκάλυψαν για μιά ακόμη φορά όλη την Αλήθεια στους ελεύθερους και σκεπτομένους ανθρώπους και κατέρριψαν τα αλλεπάλληλα ψεύδη . Ομως εδώ που έφθασαν την νεολαία μας «για να γυρίση ο Ηλιος θέλει δουλειά πολλή», όπως λέγει ο Οδυσσέας Ελύτης στο 'Αξιον Εστί.' Το ελπιδοφόρο είναι ότι καθημερινά τα «φοινίκια=εβραικά» ψεύδη καταρρέουν σαν ντόμινο και στο τέλος θα μείνει ο βασιλιάς «γυμνός» Τότε ίσως και οι δικοί μας επαγγελματίες πολιτικοί, οι αργυρώνητοι δημοσιογράφοι, οι καθηγητάδες της συμφοράς, οι συνειδητοί πράκτορες, οι δοσίλογοι , οι 5φαλαγγίτες και οι ανεγκέφαλοι να αλλάξουν. Πάντως νομοτελειακά ο Κόσμος επανελληνίζεται .

Saturday, June 23, 2007

Λύθηκε το μυστήριο των Ετρούσκων (;) Προέρχονται από τα μικρασιατικά παράλια

http://news.antenna.gr/articleDetail/0,3091,160481,00.html


Επιστήμονες ανακοίνωσαν, κατά τις εργασίες του Ευρωπαϊκού Συνεδρίου Ανθρώπινου Γονιδιώματος, που πραγματοποιήθηκε στη Νίκαια της Γαλλίας, ότι σύμφωνα με αποτελέσματα εξετάσεων DNA οι πρώτοι Ετρούσκοι έφθασαν στην Ιταλία από την περιοχή της σημερινής Τουρκίας και των μικρασιατικών παραλίων.


Σύμφωνα με όσα αναφέρονται σε δημοσίευμα της εφημερίδας "Καθημερινή", την Τρίτη (19/6), οι επιστήμονες με την βοήθεια του DNA κατάφεραν να εντοπίσουν την καταγωγή της φυλής των Ετρούσκων. Αναφέρεται δε πως - γενετικά - οι πλησιέστεροι συγγενείς των σημερινών κατοίκων της Τοσκάνης και της Ούμπρια κατοικούν στην σημερινή Σμύρνη.


Στο Συνέδριο στη Νίκαια, οι επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι η γενετική έρευνα για την καταγωγή των Ετρούσκων έγινε στην Τοσκάνη, και συγκεκριμένα στην κοιλάδα του Καζεντίνο, τη Βολτέρα και το Μουρλό, περιοχές όπου έχουν βρεθεί ετρουσκικοί τάφοι.

Οι ερευνητές πήραν δείγμα DNA από άνδρες των ιταλικών αυτών περιοχών, με επώνυμα που απαντώνται μόνο στην περιοχή και αφού ζούσαν εκεί για τουλάχιστον τρεις γενιές. Έπειτα, το χρωμόσωμα Χ συγκρίθηκε με το γενετικό υλικό ομάδων από την Ιταλία, τα Βαλκάνια, την σημερινή Τουρκία και τη Λήμνο, δεδομένων των γλωσσολογικών παρατηρήσεων που συνδέουν τους κατοίκους αυτών των περιοχών με τους αρχαίους Ετρούσκους, τονίζεται στο δημοσίευμα της εφημερίδας.

Όπως ανέφερε επιστήμων από το πανεπιστήμιο του Τορίνο, που παρουσίασε την έρευνα, το DNA από την Βολτέρα και το Μουρλό είχε μεγαλύτερες ομοιότητες με αυτό των ανατολικών λαών, από ότι με τους Ιταλούς.

Αναφέρει δε ο ίδιος πως μία συγκεκριμένη γενετική μορφή που βρέθηκε σε κατοίκους του Μουρλό, αναγνωρίστηκε μόνο σε δείγματα της σημερινής Τουρκίας.


Σημειώνεται ότι τα αποτελέσματα αυτά για την καταγωγή των αρχαίων Ετρούσκων επαληθεύουν τον Ηρόδοτο, ο οποίος αναφέρει πως οι κάτοικοι της Λυδίας μετά από περίοδο μεγάλης φτώχειας εγκατέλειψαν την δυτική Ανατολία και μέσω της Λήμνου, ορισμένοι από αυτούς έφθασαν στην Ιταλία, όπου και ονομάστηκαν "tuscii" στα λατινικά.

«Θησαυροί» του βασιλιά Μίνωα από σκαπάνη στη Βουλγαρία

http://news.antenna.gr/articleDetail/0,3091,159996,00.html

Νέα ευρήματα έφερε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη, σε αρχαίο θρακικό τύμβο κοντά στο χωριό Γκόλιαμ Ντέρβεντ, στη νοτιοανατολική Βουλγαρία.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε η επικεφαλής της ανασκαφής, κ. Ντανιέλα Αγκρε, στο βουλγαρικό πρακτορείο ειδήσεων ΒΤΑ, μέσα στον τάφο βρέθηκε μια πέτρινη πλάκα στην οποία υπάρχει μια απεικόνιση, που θα μπορούσε να συνδυασθεί με τον μυθολογικό λαβύρινθο του βασιλιά Μίνωα.

Στις 8 Ιουνίου, οι αρχαιολόγοι που συμμετέχουν στη συγκεκριμένη ανασκαφή βρήκαν στην είσοδο του τάφου ένα διπλό τελετουργικό τσεκούρι με πλούσιο διάκοσμο, το οποίο απεικονίζεται σε αρχαίες εικόνες από τη Μινωική περίοδο και είναι αφιερωμένο στη θεά Μητέρα, όπου ο συμβολισμός του παραπέμπει στον λαβύρινθο.

Είναι η πρώτη φορά που βρίσκεται ένα τέτοιο σύμβολο σε αυτή την περιοχή, όπου τον 9ο-8ο αιώνα π.Χ. κατοικούσαν θρακικές φυλές.

Wednesday, June 13, 2007

Αδαμάντιος Κοραής: Από διαφωτιστής ακούσιος συνήγορος της δημιουργίας του ρωμαίικου κρατιδίου

http://www.davlos.gr/pdf/21032.pdf

Συνομιλία παπά με το Διάολο

Το έπαιξε ο Χαρδαβέλλας τώρα τελευταία (στα σοβαρά, όμως).

Μετά από λίγες ημέρες το διακωμώδησε ο Λαζόπουλος.

Άν δεν το έχετε δεί, δείτε το.
Είναι απίστευτος ο παπάς.
Κάνει και τη φωνή, πώς του απαντούσε ο Διάολος.
Έχει πολύ πλάκα!

(Αλλά πιό απίστευτος είναι ο Χαρδαβέλλας,
που τον ρωτούσε στα σοβαρά).

http://www.youtube.com/watch?v=ZxzEjtA9dqk&mode=related&search=

πρωτοποριακό ηλεκτρικό τετράτροχο όχημα

Υπάρχει και η Ελλάδα της δημιουργίας και της τεχνολογικής πρωτοπορίας:

Την κινητοποίηση της ΕΕ για την οικονομική στήριξη των νέων Ελλήνων εφευρετών που μέσα σε δημόσια σχολεία και ΙΕΚ δημιουργούν μερικά από τα πιο προηγμένα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα τού κόσμου ζητείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

"Πρόσφατα οι σπουδαστές στο Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης(ΙΕΚ) Επανωμής , στη Θεσσαλονίκη, κατασκεύασαν εντελώς μόνοι τους ένα πρωτοποριακό αυτοκίνητο το οποίο παρουσιάστηκε στα ελληνικά ΜΜΕ και εντυπωσίασε με τις τεχνικές λύσεις που ενσωματώνει. Ενα άλλο πρωτοποριακό ηλεκτρικό τετράτροχο όχημα (με κάμερες οπισθοπορείας, οδήγηση με "joystick" και άλλες προηγμένες λύσεις) κατασκευάστηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης , ενώ μαθητές του ΣΕΚ Χανίων παρουσίασαν άλλο ένα πολύ προηγμένο υβριδικό μοτοποδήλατο που μπορεί να κινείται και με ηλεκτρικό ρεύμα.

Οι Ελληνες πολίτες αντιμετωπίζουν τεράστιες δυσκολίες στην κατασκευή και πιστοποίηση των εφευρέσεων τους λόγω της αδιαφορίας και ανεπάρκειας των ελληνικών αρχών. Ποιές δυνατότητες υπάρχουν να χρηματοδοτηθούν από οποιαδήποτε Κοινοτική πρωτοβουλία πρωτοποριακές εφευρέσεις όπως οι παραπάνω;"

Ο άκρατος ανθελληνισμός των τουρκικών βιβλίων*

Τρομεροί αυτοί οι Τούρκοι!!!!!*


Για το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ Δημοτικού έγινε πάρα πολύς ντόρος.Τι
συμβαίνει όμως με τα αντίστοιχα σχολικά εγχειρίδια της Τουρκίας και πως
βλέπουν τα πράγματα οι γείτονες;Το παρακάτω άρθρο είναι από το ΘΕΜΑ του
Νίκου Χειλαδάκη


ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΕΝΑΝ ΑΛΥΤΡΩΤΙΣΜΟ ΠΟΥ
ΞΕΠΕΡΝΑ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ.

Ο άκρατος ανθελληνισμός των τουρκικών βιβλίων*


«Υπό ελληνική κατοχή βρίσκονται τα νησιά του Αιγαίου»!Αυτό διδάσκονται
στο σχολείο οι Τούρκοι μαθητές,την ώρα που η Ελλάδα διαγράφει τη Σφαγή
της Σμύρνης από τα σχολικά της εγχειρίδια στο όνομα μιας αμφιλεγόμενης
ελληνοτουρκικής προσέγγισης...

Ενώ το βιβλίο Ιστορίας που διδάσκονται τα Ελληνόπουλα στη ΣΤʼ Δημοτικού
εξυμνεί τις «προοδευτικές» προσπάθειες των Οθωμανών να ενισχύσουν την
εκπάιδευση των Ελλήνων κατά την Τουρκοκρατία-και ξεχνάει το κρυφό
σχολειό-το αντίστοιχο εγχειρίδιο της γείτονος διδάσκει στους Τούρκους
μαθητές ότι:

-Σελίδα19: «Τα νησιά του Αιγαίου βρίσκονται σήμερα υπό ελληνική κατοχή».

-Σελίδα 21: «Η Ελλάδα δεν έχει τη δύναμη να διατηρήσει στο Αιγαίο την
ειρήνη». (!!!)

-Σελίδα 65: «Η ειρήνη στη Μέση Ανατολή και η ασφάλεια στην Ασία είναι
δυνατόν να διατηρηθεί με την επιστροφή αυτών των νησιών στην Τουρκία».

-Σελίδα 110: «Η Τουρκία καθόρισε τα χωρικά της ύδατα στα 6 μίλια το
1930.Έτσι η Χίος,η Μυτιλήνη και η Σάμος βρίσκονται μέσα στα χωρικά ύδατα
της Τουρκίας.Το δικαίωμα κυριαρχίας μιας χώρας στα δικά της χωρικά ύδατα
της επιτρέπει να ασκεί τα ίδια δικαιώματα στα νησιά που βρίσκονται σε
αυτά τα ύδατα».

Αυτά και άλλα πολλά αλιεύει κάποιος από την πρώτη κιόλας ανάγνωση του
βιβλίου Ιστορίας (έκδοση 1996) το οποίο διδάσκεται σήμερα συστηματικά
στις μεγαλύτερες τάξεις του τουρκικού σχολείου οκταετούς υποχρεωτικής
φοίτησης.Το συγκεκριμένο σύγγραμμα που τιτλοφορείται τα «Τα δίκαια της
Τουρκίας στο Αιγαίο» (Ege Denizinde Turk Haklari) και κυκλοφόρησε για
πρώτη φορά στη γείτονα το 1955 με την υπογραφή του Τούρκου καθηγητή
Ιστορίας Μεχμέτ Σακά προπαγανδίζεται παράλληλα και ως απαραίτητο
ανάγνωσμα για τις μεγαλύτερες ηλικίες.

Η Ιστορία στη γειτονική χώρα έχει διαμορφωθεί σε μεγάλο βαθμό από τον
ίδιο τον Κεμάλ Ατατούρκ,ο οποίος μετά την πλήρη επικράτησή του επιδόθηκε
σε μία τεράστια προσπάθεια να προσδώσει ιστορική εντοπιότητα στο
τουρκικό στοιχείο της Μικράς Ασίας.

Βάση των αυθαίρετων ιστορικών θεωριών τις οποίες σήμερα διδάσκονται στις
ιστορικές ακαδημίες και στις στρατιωτικές σχολές της Τουρκίας,όλοι οι
πολιτισμοί του Αιγαίου-μεταξύ αυτών και ο ελληνικός- ήταν τουρκικής
προέλευσης!Φτάνουν στον παραλογισμό να θεωρούν
Μινωίτες,Μυκηναίους,Ίωνες,Τρώες και Πελασγούς προτουρκικές φυλές που
κατοικούσαν στο Αιγαίο.Σύμφωνα με αυτές τις απίστευτες θεωρίες,οι
Έλληνες δεν ήταν παρά ένα μικρό παρακλάδι του «μεγάλου τουρκικού
λαού»,του «μοναδικού που είχε τη δύναμη να δημιουργεί μεγάλα κράτη και
πολιτισμούς»!

Χαρακτηριστική είναι η -τουλάχιστον παράδοξη- ανακοίνωση του Τούρκου
ιστορικού Χασάν Τζεμίλ: *«Ο κλασικός ελληνικός πολιτισμός δεν είναι
ανεξάρτητος.Ο ελληνικός πολιτισμός είναι ιωνικός,ο οποίος με τη σειρά
του γεννήθηκε από τον αιγιακό.Αυτός ο αιγιακός πολιτισμός της Δυτικής
Ανατολίας,τον οποίο κληρονόμησε ο ελληνικός,εμπνεύστηκε και
δημιουργήθηκε μόνο μετά την επαφή με τον χετιτικό πολιτισμό που
ήταν...τουρκικός»* (Ege medeniyetinin menseine umumi bir bakis,Άγκυρα)

Ακόμη πιο προχωρήμενη είναι η εργασία του Σελαχατίν Σαλιζίκ (Turk Yunan
iliskileri ve filiki eteria) όπου περιλαμβάνονται αλλόκοτοι ισχυρισμοί
όπως ότι *ο ελληνικός πολιτισμός ήρθε από την Ασία και δεν είχε κανένα
πρωτότυπο στοιχείο,ότι οι Τούρκοι ήρθαν στο Αιγαίο το...2480 π.Χ. και
ότι ο Δημόκριτος, Ηρόδοτος, Ιπποκράτης, Πυθαγόρας και Όμηρος ήταν όλοι τους
τουρκικής καταγωγής.Η εργασία του εγκρίθηκε απʼ το τουρκικό υπουργείο
Παιδείας και διδάσκεται στα τουρκικά σχολεία...*

Monday, June 11, 2007

ΠΩΣ Η ΒΑΡΝΤΑΡΣΚΑ Μπανοβίνα ΕΓΙΝΕ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF%81%CF%8E%CE%B7%CE%BD_%CE%93%CE%B9%CE%BF%CF%85%CE%B3%CE%BA%CE%BF%CF%83%CE%BB%CE%B1%CE%B2%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%94%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%B1_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%9C%CE%B1%CE%BA%CE%B5%CE%B4%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%B1%CF%82

Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση
Το άρθρο αυτό αναφέρεται στο αυτόνομο κράτος της πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονιας. Για την αποσαφήνιση των, πολλές φορές συγκεχυμένων σχετικών όρων που προέρχονται από τον όρο "Μακεδονία", δείτε το άρθρο Μακεδονία (ορολογία).
Поранешна Југословенска Република Македонија (ПЈРМ)
Poranešna Jugoslovenska Republika Makedonija (PJRM)
Ish Republika Jugosllave e Maqedonisë (IRJM)
Σημαία (Εθνόσημο)

Εθνικό σύνθημα: -
Εθνικός ύμνος: Денес Над Македонија
(Denes Nad Makedonija: Σήμερα πάνω απ' τη Μακεδονία)

Πρωτεύουσα Σκόπια
Μεγαλύτερη πόλη Σκόπια
Επίσημες γλώσσες Σλαβομακεδονικά, Αλβανικά1
Πολίτευμα
Πρόεδρος
Πρωθυπουργός Προεδρική Δημοκρατία
Μπράνκο Τσρβένκοβσκι
Νίκολα Γκρούεβσκι
Ανεξαρτησία
8 Σεπτεμβρίου 1991
Έκταση
- Σύνολο
- Νερό (%)
25.333 km² (145η)
1.9%
Πληθυσμός
- Εκτίμηση 2005
- Απογραφή —
- Πυκνότητα
2,022,547 (141η)

81 κάτ./km² (—)
Α.Ε.Π.
- Ολικό
- Κατά κεφαλή Εκτίμηση 2005
$4,962 δισ. (127)
$2.350 (96)
Νόμισμα Μακεδονικό Δηνάριο
(MKD)
Ζώνη ώρας
- Θερινή ώρα CET (UTC+1)
(UTC+2)
Internet TLD .mk
Κωδικός κλήσης +389
1 Σύμφωνα με το σύνταγμα, οι επίσημες γλώσσες του κράτους είναι η Σλαβομακεδονική, και όποιες άλλες γλώσσες μιλιούνται από πάνω από 20% του συνολικού πληθυσμού (μέχρι στιγμής, μόνο η Αλβανική γλώσσα, που μιλιέται από 25,17% του πληθυσμού, πληρεί αυτό το κριτήριο). Σε δήμους που πάνω από 20% του πληθυσμού μιλούν κάποια άλλη γλώσσα, αυτή η γλώσσα γίνεται μια επιπλέον επίσημη γλώσσα αυτού του δήμου. Τέτοιες γλώσσες είναι τα Τούρκικα, τα Σέρβικα,τα Βλαχικά τα Τσιγγάνικα κλπ.
Η πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας ( Π.Γ.Δ.M. ) (αμφισβητούμενο συνταγματικό όνομα: «Republika Makedonija») είναι ένα ανεξάρτητο κράτος και βρίσκεται στο κέντρο της Βαλκανικής χερσoνήσου και στην Ν. Ανατολική Ευρώπη καταλαμβάνοντας έκταση 25.333 τ.χιλιομέτρων. Πολλές φορές αναφέρεται (κυρίως εκτός Ελλάδας) απλώς ως «Μακεδονία» δηλ. στην αγγλική ως «Macedonia» (Μασεντόνια), πράγμα που προκαλεί σύγχυση με τnν ιστορική Μακεδονία, δηλαδή το ελληνικό γεωγραφικό διαμέρισμα της Μακεδονίας ή την ευρύτερη περιοχή της λεγόμενης γεωγραφικής Μακεδονίας. Στην Ελλάδα αναφέρεται συχνά απλώς ως Δημοκρατία των Σκοπίων, Σκόπια ή κράτος των Σκοπίων ή με την αγγλική συντομογραφία FYROM (former Yugoslav Republic of Macedonia), η οποία χρησιμοποιείται και από πολλά κράτη και όλους τους διεθνείς οργανισμούς, όπως π.χ. η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα Ηνωμένη Έθνη1. Ωστόσο πολλά κράτη την έχουν αναγνωρίσει με το συνταγματικό της όνομα.

Η ΠΓΔΜ αποτελεί ένα μέρος της γεωγραφικής περιοχής της βόρειας Μακεδονίας κατέχοντας το 38% του εδάφους και το 44% του πληθυσμού της ευρύτερης περιοχής. Τα σύνορά της, μήκους 748 χιλιoμέτρων , τα διαμοιράζεται με τις γειτονικές χώρες, ήτοι:

221 χλμ. στα βόρεια με την Σερβία,
148 χλμ. στα δυτικά με την Αλβανία ,
151 χλμ. στα ανατολικά με την Βουλγαρία,
228 χλμ. στα νότια με την Ελλάδα.
Πίνακας περιεχομένων [Απόκρυψη]
1 Ιστορία
2 Εθνικότητες – Πληθυσμός
3 Θρησκείες
4 Σύνταγμα και οργάνωση της ΠΓΔΜ
5 Πόλεις της ΠΓΔΜ ( oι 10 μεγαλύτερες σε πληθυσμό )
6 Η εθνική κουζίνα
7 ΠΓΔΜ και Ελλάδα
7.1 Ενδιάμεση Συμφωνία
8 ΠΓΔΜ και Βουλγαρία
9 ΠΓΔΜ και η Τσιγγάνικη Μειονότητα
10 Σημειώσεις
11 Εξωτερικοί Σύνδεσμοι



[Επεξεργασία] Ιστορία
Η Γιουγκοσλαβική Στρατιωτική Εγκυκλοπαίδεια κατατάσσει τους προγόνους των σημερινών κατοίκων της ΠΓΔΜ ως Σλάβους, ανθρώπους των πρώτων Σλαβικών φυλών των Βερεζίτοι, Δραγουβίτοι, Σμόλιανοι, Ρίνχινοι, Βελεγιζίτοι και άλλων, οι οποίοι κατέφτασαν στην περιοχή τον έκτο αιώνα μ.Χ. Τον 9ο αιώνα η περιοχή κατακτήθηκε από τους Βούλγαρους. Από τότε και έπειτα πέρασε στα χέρια των Βυζαντινών, Σέρβων και πάλι των Βουλγάρων ως που κατακτήθηκε οριστικά το 1389 από τους Οθωμανούς τούρκους.

Η περιοχή αυτή δεν ήταν ουδέποτε γνωστή ως Μακεδονία. Επί Βυζαντίου καλούταν Μοναστήρι ενώ επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας ήταν στο Μιλλιέτ του Μοναστίρ ενώ στα πρώτα χρόνια της "Ανατολικής Σλαβονίας" -μετέπειτα Γιουγκοσλαβία- η περιοχή ήταν γνωστή ως Βαρνταρσκα Μπανοβίνα. Για πρώτη φορά ονομάστηκε Μακεδονία από τον Στρατάρχη Τίτο το 1948, όπου και εμφανίστηκε για πρώτη φορά και οργανωμένη Σλαβο-Μακεδονική συνείδηση. Πριν από αυτό η Μακεδονική ίδεολογία ήταν περιορισμένη σε κάποιους κύκλους διανοητών

Πέντε αιώνες αργότερα το 1893 Βούλγαρoι ιδρύουν την τότε ("Български Македоно-Одрински революционни комитети (БМОРК) / Bulgarian Macedonian-Adrianople Revolutionary Committee (BMARC)"") – "Βουλγάρικη Επαναστατική `Eνωση Μακεδονίας-´Aδριανούπολις" το μετέπειτα ΒΜΡΟ ( Вътрешна македонска революционна организация / Vatreshna Makedonska Revolyutsionna Organizatsiya (ВМРО) ) – "Εσωτερική ( Βουλγάρικη ) Μακεδονική Επαναστατική Οργάνωση" και ξεκινάει έτσι ο αγώνας για την εθνική ανεξαρτησία. Μολονότι ο εθνικιστής ηγέτης Γκότσε Ντέλτσσεφ (Goce Delčev) από το Κιλκίς πέθανε πριν την εξέγερση του προφήτη Ηλία (Ilinden) στο Κρούσεβο (Kruševo) το 1903, έγινε σύμβολο του Βουλγαρικού εθνικισμού στην ευρύτερη περιοχή της ιστορικής Μακεδονίας και το ΒΜΡΟ συνέχισε τον αγώνα κατά της φιλοβασιλικής Σερβίας, η οποία πήρε τον έλεγχο της γεωγραφικής περιοχής της Βόρειας Μακεδονίας ( ή Μακεδονίας του Βαρδάρη, -αναφέρεται αποκλειστικά- από τους μη Έλληνες), το 1913.

H ιστορία των Σλάβων της ΠΓΔΜ είναι συνδεδεμένη με την ιστορία της Βουλγαρίας από τον έκτο αιώνα μ.Χ. μέχρι το έτος 1913.

Τα εδάφη της ΠΓΔΜ ήταν παλιότερα το νοτιότερο τμήμα της Γιουγκοσλαβίας, με την ονoμασία ως το 1929 "Νότιος Σερβία" (Јужна Србија / "Južna Srbija") και την περίοδο 1929 - 1941 ως Βαρντάρσκα Μπανόβινα (Вардарска бановина / "Vardarska banovina"). Τα σύνορά της ορίστηκαν λίγο μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν η Σοσιαλιστική Ομοσπονδιακή Γιουγκοσλαβία του Tίτο δημιούργησε (με τη συvαίvεση του Στάλιν) την Σοσιαλιστική Δημοκρατία της Μακεδονίας ( αποτελώντας μία από τις έξι ισότιμες ομόσπονδες δημοκρατίες ) , αναγνωρίζοντας τους Σλαβομακεδόνες ως ξεχωριστό συστατικό έθνος εντός της Γιουγκοσλαβίας.

Τα επόμενα 45 χρόνια η Γιουγκοσλαβία είναι γνωστή ως ένα κράτος που ευημερεί, ειδικότερα σε σύγκριση με τις άλλες χώρες τις ανατολικής Ευρώπης ενώ παράλληλα ήταν πάντοτε ανοιχτός τουριστικός προορισμός.

Τον Ιανουάριο του 1991 ο πρόεδρος της "Σοσιαλιστικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας" κ. Κίρο Γκλιγκόροφ (Kiro Gligorov) κηρύσσει την πλήρη ανεξαρτησία της μετά κι από τα συντριπτικά αποτελέσματα του δημοψηφίσματος και μετονομάστηκε σε ( με το αμφισβητούμενο συνταγματικό όνομα ) "Δημοκρατία της Μακεδονίας" . Το Βελιγράδι συνεργάστηκε και απέσυρε όλες τις ομοσπονδιακές Γιουγκοσλάβικες δυνάμεις από την χώρα και η απόσχιση ήταν ειρηνική και αναίμακτη.

Από τότε το κράτος είναι σε πολιτική και διπλωματική διαμάχη με την Ελλάδα με επίκεντρο τη χρήση του ονόματος «Μακεδονία» καθότι αμιγώς Ελληνικό.

Eπίσης , η τεράστια κινητοποίηση του ελληνισμού σ’ όλο τον κόσμο, με κορυφαία στιγμή το συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης την 14 Φεβρουάριου 1992, με το ένα εκατομμύριο διαδηλωτών να φωνάζει "η Μακεδονία είναι Ελληνική" , αποτελεί δύναμη για νέους χειρισμούς.

Η Ελλάδα καθυστέρησε την διπλωματική αναγνώριση της χώρας επικαλούμενη ότι ο όρος «Μακεδονία» είναι ελληνικός και συνεπάγεται σε εδαφικές διεκδικήσεις της ΠΓΔΜ στην βόρεια Ελλάδα.

Για τον λόγο αυτό η χώρα χρησιμοποιεί τον ‘προσωρινό’ τίτλο της ‘‘πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας (ΠΓΔΜ)’’ προκειμένου να εισέλθει στον ΟΗΕ το 1993. Όταν οι ΗΠΑ αναγνώρισαν την χώρα ( με τον τίτλο ΠΓΔΜ ) το 1994 η Ελλάδα αντέδρασε κηρύττοντας οικονομικό εμπάργκο και κλείνοντας το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Η άρση του εμπάργκο ήρθε περίπου ενάμισι χρόνο αργότερα τον Νοέμβριο του 1995 αφότου η ΠΓΔΜ άλλαξε την σημαία της, τα νέα χαρτoνομίσματα, τα επίμαχα άρθρα ( περί μεταβολής συνόρων και εδαφικών διεκδικήσεών και περί προστασίας μειονοτήτων σε γειτονικές χώρες ) στο Σύνταγμά της και οι δύο χώρες συμφώνησαν να διαπραγματευτούν για την επίτευξη μιας κοινής αποδεκτής λύσης στο θέμα της τελικής ονομασίας. Παρά το ότι δεν έχει υπάρξει επίτευξη συμφωνίας μέχρι σήμερα, περισσότερες από 100 χώρες[εκκρεμεί παραπομπή] έχουν αναγνωρίσει την χώρα με το συνταγματικό της όνομα "Δημοκρατία της Μακεδονίας", ανάμεσα τους η Βουλγαρία,η Τουρκία, η Ρωσία, η Κίνα και πιο πρόσφατα οι ΗΠΑ.

Τον Αύγουστο του 2001 ξέσπασε κρίση στην χώρα με την συμπλοκή Αλβανών αυτονομιστών και του κρατικού στρατού στα δυτικά της ΠΓΔΜ όπου διαμένουν κυρίως Αλβανοί και μουσουλμάνοι ( Το αλβανικό στοιχείο είναι συγκεντρωμένο κυρίως στη δυτική ΠΓΔΜ, ιδιαίτερα στις πόλεις Τέτοβο (60 %), Γκόστιβαρ (55 %), Κάτσεβο (27 %) , Στρούγκα (36 %) και Κουμάνοβο (24%)[εκκρεμεί παραπομπή], καθώς και στη πρωτεύουσα Σκόπια ). Οι εχθροπραξίες έλαβαν τέλος με την συμφωνία της Αχρίδος στις 13 Αυγούστου, η οποία προβλέπει σειρά μέτρων συνδιαλλαγής, αυτοδιοίκηση και αποκέντρωση, καθεστώς επίσημης γλώσσης του κράτους τα αλβανικά, ίση αντιπροσώπευση των αλβανών στην δημόσια διοίκηση, και αφοπλισμό των αντιμαχομένων πλευρών.

Οι κοινοβουλευτικές εκλογές τον Οκτωβρίου του 2002 φέρουν στην εξουσία το Σοσιαλδημοκρατικό Συνασπισμό "μαζί για την αλλαγή στη χώρα" , στον οποίο ηγείτο το Σοσιαλδημοκρατικό κόμμα, το οποίο αναλαμβάνει την υποχρέωση να σεβασθεί την διαδικασία εφαρμογής της Συμφωνίας της Αχρίδoς, με ιδιαίτερη έμφαση στην αντιμετώπιση φαινομένων κακοδιοίκησης και διαφθοράς και την εξυγίανση της οικονομίας.




δείτε επίσης:

Μακεδονικό πρόβλημα

[Επεξεργασία] Εθνικότητες – Πληθυσμός
Σύμφωνα με την τελευταία απογραφή (2002), ο συνολικός πληθυσμός της ΠΓΔΜ είναι 2,022,547 άτομα, εκ των οποίων είναι:

το 64,2% οι Σλαβομακεδόνες και ακολουθούν,
με 25,2% οι Αλβανοί,
με 3,9% οι Τούρκοι,
με 2,7% οι Ρομ2,
με 1,8% οι Σέρβοι,
με 0,5 οι Βλάχοι και Αρμάνοι (Aρουμανι)
με 2,2% οι λοιπές εθνότητες (σε αυτό συμπεριλαμβάνεται και μια Ελληνική μειονότητα 422 ατόμων, ή 0,021% του συνολικού πληθυσμού 3 4 5)

[Επεξεργασία] Θρησκείες
Το 52,4% του πληθυσμού είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι και ανήκουν στην Αρχιεπισκοπή της Οχρίδας (Ohridska Arhiepiskopija, αυτοαποκαλούμενη: "Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία" - "Makedonska Pravoslavna Crkva") που αποκόπηκε από την Ορθόδοξη εκκλησία της Σερβίας και αυτοανακηρύχθηκε αυτοκέφαλη το 1967, εμπλεκόμενη στην πολιτική στρατηγική της τότε αυτοαποκαλούμενης "Σοσιαλιστικής Ομόσπονδης Δημοκρατίας της Μακεδονίας" να νομιμοποιήσει ιστορικά τον ξεχωριστό εθνικό της χαρακτήρα.
Mε 29% ακολουθούν οι Μουσουλμάνοι και
με 0,2% μια μικρή μειονότητα Ρωμαιοκαθολικών ενώ
το 18,4% δηλώνουν ότι δεν πιστεύουν σε καμία θρησκεία ή ότι ανήκουν σε άλλα θρησκευτικά δόγματα.

[Επεξεργασία] Σύνταγμα και οργάνωση της ΠΓΔΜ
To Σύνταγμα του 1991 θεσπίζει ως πολίτευμα της ΠΓΔΜ την Προεδρική Κοινοβουλευτική Δημοκρατία . Ο Πρόεδρος εκλέγεται με άμεση ψηφοφορία για μία περίοδο πέντε ετών και δυνατότητα επανεκλογής για μία άλλη φορά. Διορίζει τον Πρωθυπουργό, ο οποίος έχει με την σειρά του την ευθύνη για τον σχηματισμό της κυβέρνησης. Ο ίδιος διορίζει επίσης τους Πρέσβεις στο εξωτερικό και τους δύο δικαστικούς που εδρεύουν στο Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο.

Το Σύνταγμα της χώρας θεσπίζει την διάκριση των εξουσιών σε νομοθετική, δικαστική και εκτελεστική. Το Κοινοβούλιο αποτελείται απο 120 έδρες.

Η διοικητική οργάνωση και αυτοδιοίκηση της ΠΓΔΜ διαθέτει μόνο ένα βαθμό αποκέντρωσης, αυτή της κοινότητας. H χώρα διαθέτει 123 κοινότητες, οι οποίες αύξησαν την εξουσία τους τελευταία με την θέσπιση του νόμου περί τοπικής αυτοδιαχείρισης, που θεσπίσθηκε το 2002.


[Επεξεργασία] Πόλεις της ΠΓΔΜ ( oι 10 μεγαλύτερες σε πληθυσμό )
Oι 10 μεγαλύτερες πόλεις της ΠΓΔΜ σε πληθυσμό
1. Σκόπια (Πρωτεύουσα και μεγαλύτερη πόλη) 467.257
2. Koυμάνoβo 103.205
3. Μοναστήρι (Μπίτολα) 86.408
4. Πρίλεπ 73.351
5. Τέτοβο 70.841
6. Βελεσά (Bέλες) 57.602
7. Οχρίδα 56.520
8. Γκόστιβαρ 49.545
9. Στίπες 49.371
10. Στρoύμιτσα 48.065


[Επεξεργασία] Η εθνική κουζίνα
Η εθνική κουζίνα της ΠΓΔΜ έχει δεχτεί πολλές ελληνικές και τουρκικές επιρροές. Σχεδόν παντού θα βρείτε διαφορετικές ποικιλίες κεμπάπ, καθώς επίσης και πιάτα όπως ο μουσακάς (μελιτζάνες, πατάτες και κιμάς σε στρώσεις). Οι εθνικές σπεσιαλιτέ είναι η νοστιμότατη πέστροφα Οχρίδας και τα τηγανητά φασόλια ( ή "gravce na tavce") .





[Επεξεργασία] ΠΓΔΜ και Ελλάδα
Από το 1991, έτoς ανεξαρτησίας της ΠΓΔΜ μέχρι και σήμερα συνεχίζεται η πολιτική και διπλωματική διαμάχη για τη χρήση του ονόματος «Μακεδονία» στο συνταγματικό όνομα της γείτονος.

Η Ελλάδα υποστηρίζει ότι η ονομασία Μακεδονία είναι αναμφίβολα ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά της. Η ιστορία της Μακεδονίας και ειδικά η ονομασία της δεν είναι διαπραγματεύσιμη και ως πατρική ταυτότητα και κληρονομιά δεν δύναται να παραχωρηθεί σε τρίτους.

Tov Απρίλιο του 1991 εκλέγεται η πρώτη μετακομμουνιστική πολυκομματική βουλή και ψηφίζεται το νέο Σύνταγμά της νέας αυτής Δημοκρατίας, με την ψήφιση τροπολογιών ισχυουσών Συνταγματικών Διατάξεων, προς τη μετάβαση από καθεστώς σοσιαλιστικής δημοκρατίας, σε καθεστώς δυτικού τύπου δημοκρατίας, χωρίς η μετάβαση αυτή να στερείται διαφόρων ιδιαιτεροτήτων, όπως είναι οι διατάξεις περί μεταβολής συνόρων, οι οποίες βρίσκονται στο προοίμιο των άρθρων 3, 68 και 74, αλλά και περί προστασίας μειονοτήτων σε γειτονικές χώρες άρθρο 49 παρ. 1 στο οποίο αναφέρεταιι: «Η Δημοκρατία, μεριμνά για την κατάσταση και τα δικαιώματα του "σλαβομακεδονικού" λαού στις γειτονικές χώρες». Εδώ αναφέρεται καθαρά σε πολίτες της Αλβανίας, της Ελλάδας, της Βουλγαρίας και της Σερβίας, τους οποίους τα Σκόπια θεωρούν αποτελούν «σλαβομακεδονική μειονότητα».


Χαρτονόμισμα της ΠΓΔΜ με απεικόνιση του Λευκού Πύργου στη ΘεσσαλονίκηEπίσης , σχεδίασαν μια νέα σημαία με τον Ήλιο της Βεργίνας στο μέσον και τύπωσαν νέα χαρτoνομίσματα με τον Λευκό Πύργο της Θεσσαλονίκης , σύμβολα δανεισμένα από την βόρεια επαρχία της Ελλάδος.

H Ελλάδα πιέζει μέσω της τότε ΕΟΚ τηv vέα αυτή Δημοκρατία να συμμορφωθεί.

Στις 13 Απριλίου 1992 η Ελλάδα λαμβάvει θέση για το θέμα της ονομασίας του κράτους της γείτονος με την απόφαση του Συμβουλίου των πολιτικών αρχηγών υπό τον τότε Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας Κωνσταντίνο Καραμανλή , όταν το πρόβλημα του ονόματος πήρε την πλήρη σαφή και ουσιαστική μορφή του και αποφασίστηκε να μην γίνει αποδεκτό κανένα όνομα που θα αναφέρεται στον όρο «Μακεδονία» ή παράγωγά του .

Στις 27 Ιουνίου στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Κορυφής της Λισσαβώνας έχουμε την υποστήριξη της Ευρώπης στις Ελληνικές θέσεις. Η αναγνώριση της νέας αυτής Δημοκρατίας από την Ελλάδα και τηv τότε ΕΟΚ συνδέεται με τις εξής προϋπόθέσεις:

-Aλλαγή της αμφισβητούμενης Σύνταγματικής της ονομασίας "Δημοκρατία της Μακεδονίας" , ενώ το όνομα της γείτονος δεν θα περιέχει τον όρο «Μακεδονία» ή παράγωγά του .

-Παύση της αλυτρωτικής και εχθρικής της προπαγάνδας και επίσης προσφορά συνταγματικώv και πολιτικώv εγγυήσεωv σχετικά με τις δήθεν εδαφικές διεκδικήσεις της Νέας αυτής Δημοκρατίας από τις γειτονικές της χώρες και για τροποποιήσεις των επίμαχων άρθρων του Συντάγματος της στις διατάξεις περί μεταβολής συνόρων και περί δήθεν προστασίας μειονοτήτων σε γειτονικές χώρες και τηv άμεση αλλαγή του συμβόλου που υπάρχει στη σημαία της και του νέου χαρτoνομίσματος.

Την 8 Απριλίου 1993 [[1]] , αναγνωρίστηκε στα Ηνωμένη Έθνη (με την Απόφαση 817/1993 του Συμβουλίου Ασφαλείας (του ΟΗΕ) [[2]]) με την προσωρινή ονομασία της πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας , χωρίς το δικαίωμα ανάρτησης σημαίας. H ΠΓΔΜ έχει επισήμως αποδεχθεί ότι το όνομα του κράτους αποτελεί αντικείμενο διαπραγματεύσεων.

Οι δύο χώρες (ΠΓΔΜ και Ελλάδα) ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις υπό την αιγίδα του ΟΗΕ για την τελική ονομασία του κρατιδίου.

Την 16 Φεβρουάριου 1994 η Ελλάδα αποφάσισε τον οικονομικό αποκλεισμό (εμπάργκο) της ΠΓΔΜ και τη διακοπή λειτουργίας του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στα Σκόπια , ως μέσο πίεσης για την αποδοχή των ελληνικών όρων.

Αρχίζουν οι πιέσεις από τους μεσολαβητές για άρση του εμπάργκο. Η Ελλάδα παραπέμπεται στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Το Δικαστήριο όμως δεν κάνει δεκτό το αίτημα για λήψη ασφαλιστικών μέτρων κατά της Ελλάδας.


[Επεξεργασία] Ενδιάμεση Συμφωνία
H Αμερική εντείνει τις πιέσεις της για άρση του ελληνικού εμπάργκο και στις 4 Σεπτεμβρίου 1995 από τα Σκόπια ο τότε υφυπουργός Εξωτερικών των Η.Π.Α. Ρίτσαρντ Χόλμπρουκ , από την Αθήνα ο τότε πρέσβης Τόμας Μίλερ και από την Ουάσινγκτον ο τότε εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ Νίκολας Μπέρνς , ανακοινώνουν ταυτόχρονα την επίτευξη συμφωνίας Ελλάδας – ΠΓΔΜ για απευθείας διάλογο υπό την αιγίδα του Σάιρους Βάνς , με σκοπό την υπογραφή μιας Ενδιάμεσης Συμφωνίας.

Στις 13 Σεπτεμβρίου στην Νέα Υόρκη των Η.Π.Α. , υπογράφεται η Ενδιάμεση Συμφωνία από τον τότε υπουργό Εξωτερικών της Ελλάδας κ. Παπούλια και τον τότε υπουργό Εξωτερικών της ΠΓΔΜ κ. Τσερβενκόφσκι και προβλέπει:

-Τον σεβασμό των υπαρχόντων συνόρων.

-Την υποχρέωση από την Ελλάδα να αναγνωρίσει τα Σκόπια με την προσωρινή ονομασία της ‘‘Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας ( ΠΓΔΜ ) ’’ .

-Η ΠΓΔΜ θα πρέπει να προχωρήσει σε άμεση αλλαγή του συμβόλου ( με τον Ήλιο της Βεργίνας ) που υπάρχει στη σημαία της και να σχεδιάσει μια νέα σημαία.

-Η ΠΓΔΜ θα πρέπει να σταματήσει την έκδοση και να διακηρύξει τηv άμεση αλλαγή του νέου χαρτoνομίσματος με την απεικόνιση του Λευκού Πύργου της Θεσσαλονίκης.

-Η ΠΓΔΜ θα πρέπει να διακηρύξει ότι η ερμηνεία των επίμαχων άρθρων στο Σύνταγμά της δεν ερμηνεύονται ως διεκδίκηση ελληνικού εδάφους αλλά ούτε και ως ανάμιξη στις εσωτερικές υποθέσεις της Ελλάδας.

-H Ελλάδα έχει τη δυνατότητα βάση τoυ άρθρου 11, να αντιταχθεί στην ένταξη της γείτονος χώρας σε διεθνείς οργανισμούς με ονομασία διαφορετική από της ΠΓΔΜ (FYROM).

-Άρση του ελληνικού εμπάργκο . (Το ελληνικό εμπάργκο επέφερε ζημιά 1,5 δις. δολαρίων στην οικονομία της ΠΓΔΜ . Τα διυλιστήρια και τα χαλυβουργεία διέκοψαν τη λειτουργία τους, επειδή δεν μπορούσαν να ανεφοδιαστούν από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης . Από τότε μέχρι σήμερα όλοι, ακόμη και οι ίδιοι οι σλάβοι κάτοικοι της ΠΓΔΜ-(σλαβομακεδόνες) , συμφωνούν ότι η ΠΓΔΜ δεν μπορεί να αναπνεύσει οικονομικά χωρίς την Ελλάδα).

Evώ μέχρι να βρεθεί μόvιμη και τελική λύση συμφωνήθηκε να χρησιμοποιείται ως προσωρινό όνομα το «ΠΓΔΜ» (Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας), με το οποίο έγινε δεκτή και στον ΟΗΕ (στις 8/4/1993 με την Απόφαση 817/1993 του Συμβουλίου Ασφαλείας).

Στις 12 Οκτωβρίου, το Μόνιμο Συμβούλιο του Ο.Α.Σ.E. αποφασίζει, με τη σύμφωνη γνώμη της Ελλάδας, την ένταξη των Σκοπίων με την αγγλική ονομασία Former Yugoslav Republic of Macedonia ή με την συντομογραφία FYROM .

Οι δύο χώρες (ΠΓΔΜ και Ελλάδα) ξαναξεκίνησαν διαπραγματεύσεις υπό την αιγίδα του ΟΗΕ για την τελική ονομασία του κρατιδίου.


[Επεξεργασία] ΠΓΔΜ και Βουλγαρία
Την 17 Ιανουαρίου 1992 η Βουλγαρία αναγνώρισε δεύτερη παγκοσμίως (πρώτη η Ταϊβάν) τη γείτονο με το συνταγματικό της όνομα «Δημοκρατία της Μακεδονίας» , διευκρινίζοντας ότι δεν αναγνώριζε την ύπαρξη σλαβομακεδονικού λαού ή έθνους . Σε ό,τι αφορά στους κατοίκους της ΠΓΔΜ η Βουλγαρία υποστηρίζει ότι η Σλαβομακεδονική είναι μια διάλεκτος της Βουλγαρικής και ότι oι σλάβοι κάτοικοι της ΠΓΔΜ-(σλαβομακεδόνες) είναι Βούλγαροι. Eξάλλου η ιστορία των Σλάβων της ΠΓΔΜ είναι συνδεδεμένη με την ιστορία της Βουλγαρίας μέχρι το έτος 1913 , διότι αυτοί οι δύο λαοί άρχισαν να εξελίσσονται μαζί τυχαίως[εκκρεμεί παραπομπή]. Eπίσης, η Βουλγαρία παραχωρεί το δικαίωμα για Βουλγαρική υπηκoότητα, σε κάθε ενδιαφερόμενο σλάβο κάτοικο της ΠΓΔΜ-(σλαβομακεδόνα), και πολλοί από αυτούς, κυρίως στις ανατολικές περιοχές, έχουν ήδη αποκτήσει βουλγαρικά διαβατήρια. Τα τελευταία χρόνια πάνω από 63.000 σλάβοι[εκκρεμεί παραπομπή] κάτοικοι της ΠΓΔΜ-(σλαβομακεδόνες) πήραν την βουλγαρική υπηκοότητα.


[Επεξεργασία] ΠΓΔΜ και η Τσιγγάνικη Μειονότητα
Υπάρχουν εκτιμήσεις σύμφωνα με τις οποίες οι Τσιγγάνοι ανέρχoνται σε περίπoυ τo 11-13% του πληθυσμού της ΠΓΔΜ. 2

Sunday, June 03, 2007

Προσκύνημα στον τόπο που δίδαξε ο Αριστοτέλης






Μια ασυνήθιστη ιστορία, φτιαγμένη από το όνειρο μιας ζωής, με το πάθος και την ύστατη επιθυμία μιας ευγενικής ψυχής, διαδραματίσθηκε την περασμένη εβδομάδα στην περιοχή της Νάουσας.
Η κυρία Κάθλιν Σιρλς, καθηγήτρια από τη Βρετανία, στα 90 της χρόνια και με εύθραυστη υγεία, αποφάσισε να εκπληρώσει μια επιθυμία ζωής, να προσκυνήσει τον τόπο που ο μέγας φιλόσοφος Αριστοτέλης δίδαξε την κλασική ελληνική φιλοσοφία στο νεαρό Αλέξανδρο, το 242 π.Χ.
Λάτρης της αριστοτελικής σκέψης και φιλοσοφίας, η κυρία Σιρλς ναύλωσε ταξί από τη Βρετανία και, συντροφιά με τη νοσοκόμα της, διέσχισε την Ευρώπη με προορισμό τη Νάουσα. Έπειτα από χιλιάδες χιλιόμετρα, έφθασε πανευτυχής στον τόπο που ο Αριστοτέλης δίδαξε τον έφηβο Αλέξανδρο αλλά και τα παιδιά ευγενών της Μακεδονίας. Η καθηγήτρια από τη Βρετανία επισκέφθηκε τον αρχαιολογικό χώρο του Νυμφαίου της Μίεζας, ξεναγήθηκε στα ερείπια της σχολής του Αριστοτέλη, αλλά και στο νέο πολιτιστικό κέντρο της περιοχής, στο οποίο εκτίθενται αγάλματα και άλλα ευρήματα από τις ανασκαφές στην περιοχή. Το προσκύνημα στα χνάρια του Αριστοτέλη διήρκεσε μισή ώρα, λόγω της βεβαρημένης υγείας της κυρίας Κάθλιν Σιρλς. Αυτή η μισή ώρα όμως στάθηκε αρκετή για να -της χαρίσει την απέραντη ευτυχία και γαλήνη, αφού, όπως είπε, δεν ήθελε να κλείσει τα μάτια για πάντα χωρίς να έχει επισκεφθεί τον τόπο που δίδαξε ο μεγάλος Έλληνας φιλόσοφος. Για μισή ώρα συνάντησε τα όνειρο της, πριν πάρει το δρόμο της επιστροφής για την πατρίδα της. Η συγκινητική ιστορία της ηλικιωμένης καθηγήτριας από τη Βρετανία έκρυβε έναν καημό πολλών δεκαετιών. Η ευγενής κυρία έστω και αργά εκπλήρωσε το όνειρο της, στέλνοντας κι ένα μήνυμα σε όλους τους Έλληνες. Κυρίως σε εκείνους που δεν ένιωσαν την ανάγκη, ούτε καν από περιέργεια, να επισκεφθούν, για παράδειγμα, τον ιερό βράχο της Ακρόπολης και τα μνημεία του, αν και είναι κάτοικοι της Αθήνας. Η συμπαθέστατη κυρία στέλνει ένα ακόμη μήνυμα, πως πέρα από τις εφήμερες αξίες υπάρχουν και οι αιώνιες, οι αξεπέραστες.
Οι θεοί να την έχουν καλά.

TO ANΘEΛΛHNIKO BIBΛIO ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ




ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ;

ΜΕ ΕΞΩΦΥΛΛΟ ΤΟ ΚΑΜΠΑΛΙΣΤΙΚΟ ΔΕΝΔΡΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ;

ΣΑΣ ΕΡΩΤΩ

Friday, June 01, 2007

ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ

Α/Α ΦΥΣΙΚΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΜΑΤΘ. ΜΑΡΚ. ΛΟΥΚ. ΙΩΑΝ.
1. Σταματά την καταιγίδα 8:23 4:35 8:22 -
2. Θρέφει 5.000 άτομα 14:13 6:30 9:10 6:1
3. Περπατά στο νερό 14:25 6:48 - 6:19
4. Θρέφει 4.000 άτομα 15:32 8:1 - -
5. Ο φόρος του ναού στο στόμα του ψαριού 17:24 - - -
6. Ξεραίνει την συκιά 21:18 11:12 - -
7. Η θαυμαστή αλιεία - - 5:1 -
8. Μετατροπή του ύδατος σε οίνο - - - 2:1
9. Δεύτερη θαυμαστή αλιεία - - - 21:1
ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΑ ΘΑΥΜΑΤΑ
Γενικά θαύματα ΜΑΤΘ. ΜΑΡΚ. ΛΟΥΚ. ΙΩΑΝ.
1. Η Θεραπεία του λεπρού 8:2 1:40 5:12 -
2. Η Θεραπεία του υπηρέτη του Εκατόνταρχου 8:5 - 7:1 -
3. Η Θεραπεία της πεθεράς του Πέτρου 8:14 1:30 4:38 -
4. Η Θεραπεία πολλών το απόγευμα 8:16 1:32 4:40 -
5. Η Θεραπεία του παραλυτικού 9:2 2:3 5:18 -
6. Η Θεραπεία της αιμοραγούσας γυναίκας 9:20 5:25 8:43 -
7. Η Θεραπεία δύο τυφλών 9:27 - - -
8. Η Θεραπεία του άνδρα με το ξηρό χέρι 12:9 3:1 6:6 -
9. Η Θεραπεία της κόρης της Ελληνίδας από την Συροφοινίκη 15:21 7:24 - -
10. Η Θεραπεία του επιληπτικού 17:14 9:17 9:38 -
11. Η Θεραπεία του τυφλού 20:30 10:46 18:35 -
12. Η Θεραπεία του κουφού - 7:31 - -
13. Η Θεραπεία του τυφλού στην Βηθεσδά - 8:22 - -
14. Η Θεραπεία της συγκύπτουσας - - 13:11 -
15. Η Θεραπεία του υδροπικού - - 14:1 -
16. Η Θεραπεία των δέκα λεπρών - - 17:11 -
17. Το κόλλημα του αυτιού του υπηρέτη - - 22:51 -
18. Η Θεραπεία του υιού του ευγενή - - - 4:46
19. Η Θεραπεία του παράλυτου στην Βηθεσδά - - - 5:1
20. Η Θεραπεία του εκ γεννετής τυφλού - - - 9:1
ΑΝΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΑΤΘ. ΜΑΡΚ. ΛΟΥΚ. ΙΩΑΝ.
1. Η ανάσταση της κόρης του άρχοντα 9:18, 23 5:22, 35 8:40, 49 -
2. Η ανάσταση του υιού της χήρας στην Ναϊν - - 7:11 -
3. Η ανάσταση του Λαζάρου - - - 11:43
ΕΞΟΡΚΙΣΜΟΙ ΜΑΤΘ. ΜΑΡΚ. ΛΟΥΚ. ΙΩΑΝ.
1. Οι δαίμονες μπαίνουν στους χοίρους 8:28 5:1 8:26 -
2. Η Θεραπεία του δαιμονισμένου μουγκού 9:32 - - -
3. Ο εξορκισμός του ακάθαρτου πνεύματος - 1:23 4:33 -
4. Η Θεραπεία του δαιμονισμένου τυφλού & μουγκού 12:22 - 11:14 -




ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ Η ΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΣΤΟΝ ΙΗΣΟΥ

ΙΩΑΝΝΗΣ ιδ΄ 11: “Πιστέψτε με όταν λέω πως εγώ βρίσκομαι εντός του πατρός και ο πατέρας βρίσκεται εντός μου ή τουλάχιστον πιστέψτε σ΄εμένα δια τα έργα αυτά.”

ΙΩΑΝΝΗΣ ι΄ 37, 38: “ Εάν δεν ποιώ τα έργα του πατρός μου μη με πιστέψετε. Εάν όμως τα ποιώ και άν δεν πιστέψετε σ΄εμένα, πιδστέψτε στα έργα για να γνωρίσετε και να κατανοήσετε πως ο πατέρας βρίσκεται εντός μου και εγώ βρίσκομαι εντός του πατρός”

ΙΩΑΝΝΗΣ κ΄30, 31: “Πολλά άλλα σημεία εποίησε ο Ιησούς ενώπιον των μαθητών του τα οποία δεν είναι γραμμένα στο βιβλίο αυτό. Αυτά δε γράφησαν για να πιστεύσετε ότι ο Ιησούς είναι ο Χριστός, ο υιός του Θεού και πιστείοντας να έχετε ζωή στο όνομά του”.

ΜΑΤΘΑΙΟΣ ια΄21, 22: “Αλοίμονο σ εσένα Χοραζίν, Αλοίμονο σ εσένα Βηθσαϊδά, διότι εάν οι δυνάμεις που γεννήθηκαν σ΄εσάς, γίνοντο στην Τύρο και την Σιδώνα θα είχαν μετανοήσει από παλιά καθήμεναι εν σάκκω και σποδώ. Σε λέω όμως πως θα είναι πιό ανεκτές η Τύρος και η Σιδώνα κατά την ημέρα της κρίσεως απ ότι εσείς.”